AndroidHealthClinic

pijn aan de knie na squaten

Alien

Ripped Bodybuilder
Waardering
10
Ik heb dinsdag nog eens wezen squaten en sinds dan heb ik last aan de linkerknie. Wat k*t, nu voetbal ik uit veiligheid maar niet meer zaterdag, ook niet meer getraind sinds dindsdag. Nog geen zin om naar de dokter te gaan, heb al veel te veel uitgegeven aan die mannen de laatste tijd. Misschien nog even wachten en rusten in de hoop dat het vanzelf overgaat?

Hoe zou het komen? Te zwaar in een korte periode? +10kg op de bar in een paar weken. (3trainingen ofzo).

Ik squat ook helemaal niet veel. Ik clean squat, dus bar vanop de grond clean en jerk en dan nog in de nek leggen (comfortabeler dan front squat). Laatste training was 3x10@ 60-65-70kg. :o

En enkele maanden geleden was dit nog maar 40-50kg en niet voor 10reps.

heb je van jezelf al zwakke knieeen?
ik heb daar alleen last van als ik zwaar en heel diep ga

als ik van jou was zou ik naar de dokter gaan.
Het kan vele oorzaken hebben.

Zelf heb ik ook een knieblessure gehad: In het begin wou ik niet naar de dokter omdat de pijn niet zo hevig was en na een paar uur wegging. Na een week of twee kon ik niks meer doen: ik had een knieontsteking wegens een onvolgroeide knie. Ik heb zeker 3 maand thuis gezeten en soms kon ik zelfs niet meer stappen door de pijn.

Mijn advies: niet blijven doorgaan maar naar de dokter en foto´s laten nemen als het erger wordt.

Dokter kan dingenn uitsluiten.
Misschien kwamen je knieeen tijdens het squate voor je voeten?

Knieeen mogen ipv niet voorbij je voeten komen, dus ass naar achteren.

"Pijn aan de knieën" kunnen we weinig mee natuurlijk. De oorzaak kunnen we al helemaal niet zien over internet.
Even langs de dokter of kinesitherapeut dus.

• Topic Starter Topic Starter
even bumpen...

ben dus toch maar naar de dokter geweest aan gezien het na 2weken niet beterde, deze constateerde niks mis met ligamenten of miniscus ofzoiets. Maar had niet echt een duidelijk idee wat het kon zijn, kraakbeen of een pees. Heb een week ibo's genomen, ging beter tot ze opwaren en heb ik een andere ontstekingsremmer genomen, nu geef ik die ook nog een week. Het is iets of wat beter, maar squaten toch beter nog niet denk ik.

Hij gaf met wel het advies om niet meer full squat, ATG te doen. Maar parrallel te blijven. Full squat zet te veel druk op knieschijf of kraakbeen ofziets. Allé, dus niet meer full squaten. Moet ik gaan doen wat die instructeurs aanleren :p.

Terug
Naar boven