XXL Nutrition

Pijn in gewrichten en rug

Bezoekers in dit topic

Rated

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
6 jun 2009
Berichten
2.000
Waardering
105
Hallo allemaal,

Ik train nu ongeveer 14 maanden en zit met de volgende gevallen:

Als ik bepaalde oefeningen doe (Biceps Curl bijvoorbeeld) krijg ik pijn aan mijn pols en meestal aan mijn elleboog, ik voer de oefening in dit geval uit op een vast apparaat.
Het aantal gewicht wat ik gebruik:
45 Kilo (Voel ik het aan me elleboog)
36 Kilo (Voel ik het alsnog aan mijn elleboog)
Ben natuurlijk de ene keer met 45 gestart en de andere keer met de 36 gestart.

Mijn spieren kunnen het gewicht wel aan, het gaat ook goed, alleen voel ik het daarna altijd in mijn elleboog of pols.

Ook heb ik vaker last van mijn rug als ik bijvoorbeeld met dumbbells in mijn handen sta, ik heb het gevoel dat de druk op mijn rug gewoon te hoog is ofzo.

Tevens gebruik ik barbells niet meer aangezien het ook te zwaar werd en ik het niet meer vast kon houden (Ben maar 1.63 en weeg maar 55 kilo).

Bij oefeningen als triceps dip en en rope pulldown (waar ook toch wel druk op me elleboog staat) heb ik nergens last van.

Iemand tips wat ik kan doen?
Ik train atm sowieso een stuk lichter.
 
Hmm. Ik ben niet zo'n fan van machines die de beweging voor jou doen. Dat kan heel onnatuurlijk aanvoelen. als ik bv. geen spotter heb en ik doe de bench press in een smith machine dan heb ik ook last van mijn polsen. Ik doe dat nu dus gewoon met dumbbells als ik geen spotter heb.

Je kan je biceps ook trainen aan die machines waar je de rope pulldown doet maar dan gewoon het handvat onderaan hangen.
 
Benchen doe ik nu ook gewoon in de bankdruk, als ik de biceps curl doe in de crossover met het handvat onderaan zoals jij zegt krijg ik extreem last van me rug.

Ik sta dan met mijn rug naar de gewichten toe zeg maar zodat er spanning op de biceps blijft.
 
Benchen doe ik nu ook gewoon in de bankdruk, als ik de biceps curl doe in de crossover met het handvat onderaan zoals jij zegt krijg ik extreem last van me rug.

Ik sta dan met mijn rug naar de gewichten toe zeg maar zodat er spanning op de biceps blijft.

niet vergeten om lichtjes door de knieën te buigen om je rug te ontzien
 
niet vergeten om lichtjes door de knieën te buigen om je rug te ontzien
Ik zal hier eens bij alle oefeningen op letten, misschien dat het mijn rug wat soepeler afgaat.

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden wel mijn rechter elleboog overbelast gehad, sindsdien heb ik het elleboog probleem, het rare is wel dat ik het soms ook links heb, terwijl ik daar voorheen nooit last van heb gehad.

Is er iets wat ik hier aan kan doen buiten het rustig aandoen?
Ben namelijk al 1.5/2 maanden rustig aan het doen en komt me wel de keel uit :P
 
Back
Naar boven