AndroidHealthClinic

Pijn in knieën na LB training

Encrypted

Novice
Waardering
1
Lengte
1m92
Massa
83kg
Hallo allemaal,

Dit jaar ben ik begonnen met bodybuilden, eerst met een split schema en daarna met een upper-lowerbody schema. Sinds ik het upper-lowerbody schema ben gaan volgen begon ik last te krijgen van mijn knieën. in het begin was dit een lichte niet pijnlijke irritatie, maar het is nu zodanig uitgegroeid dat ik een stekende pijn voel bij alleen al rustig wandelen.

De pijn komt de 2e dag na het trainen tijdens het lopen op en verminderd vervolgens geleidelijk weer. Ik heb mijn Squat techniek laten controleren door meerdere personen en die geven allemaal aan dat deze oké is. Ook heb ik al geprobeerd om met het aantal reps en gewicht te variëren maar dit haalt niets uit. Wat mij ook opviel is dat mijn Squat zelfs nog zwakker is dan mijn Bench Press.

Het LB schema dat ik volg:

Squat/deadlift
Leg press
leg extension
leg curl
calf raises
(shrugs)

hierbij doe ik 4 sets van alle oefeningen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hoe ik dat het beste aan kan pakken. Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Fysio/Dokter!

• Topic Starter Topic Starter
Ahh oke, ben niet zo van de dokter, maar misschien toch maar even bellen dan. Bedankt voor je reactie (:

gewicht verminderen en geen leg extension en leg curl doen.
kijken of je dan ook nog last krijgt

Bedankt voor de tips.

Ik ben inderdaad even langs de fysio geweest en die zei dat ik een Jumpersknee had. een blessure die wel vaker bij beginners voorkomt. Dit had te maken met het feit dat mijn spieren in de benen zich veel sneller ontwikkelden dan mijn pezen.

Nu moet ik 3 a 4 weken met heel licht gewicht trainen en oefeningen doen die juist specifiek mijn pezen trainen. daarna kan ik het als het goed is weer voorzichtig opbouwen.

Bedankt voor de tips.

Ik ben inderdaad even langs de fysio geweest en die zei dat ik een Jumpersknee had. een blessure die wel vaker bij beginners voorkomt. Dit had te maken met het feit dat mijn spieren in de benen zich veel sneller ontwikkelden dan mijn pezen.

Nu moet ik 3 a 4 weken met heel licht gewicht trainen en oefeningen doen die juist specifiek mijn pezen trainen. daarna kan ik het als het goed is weer voorzichtig opbouwen.

Leg extension kan je alvast uit je schema halen in de eerste fase, tenzij excentrisch.

En begin ook alvast maar met stretchen van je quads, kuiten en hamstrings.

Leg extension kan je alvast uit je schema halen in de eerste fase, tenzij excentrisch.

En begin ook alvast maar met stretchen van je quads, kuiten en hamstrings.

Leg extensions doe ik nu inderdaad excentrisch evenals de Squat op een hellingshoek van ongeveer 30%. stretchen deed ik nog niet maar zal dit ook meenemen.

Ik heb zelf ook een tijdje last gehad van mijn knieën, vooral tijdens het squatten. Toen kreeg ik ook te horen dat ik niet te diep door de knieën moest gaan. Nu probeer ik hier op te letten en ook vooral niet te zwaar te gaan. Momenteel MAX 90kg en heel gecontroleerd de beweging te maken.

Koop turmeric/kurkuma capsules, slik het zoals aangegeven. Wacht min. 2 weken af en merk het verschil.

Wellicht een filmpje maken van je form en hier posten, dan kunnen wij meekijken hoe je form is. Je zou ook is kunnen kijken of knee wraps je helpen met wat ondersteuning.

Kurkuma? Koop een potje bij de ah, je krijgt er hoogstens een gele bek van..

Terug
Naar boven