XXL Nutrition

Pijn in kuiten bij het lopen

david0ff

Cool Novice
Waardering
7
Hey

Binnen 1 week moet ik fysieke ingangcoïtusamens afleggen, oa 5km lopen.
Ik heb net 11 weken gekuurt met sustanon en deca. Mijn fysiek en conditie is helemaal ok, ga naast het bodybuilden ook 2x per week zwemmen, meestal zo´n 35-40 minuten.
De laatste 2 weken heb ik ook enkele malen geprobeert te lopen maar na 1500m moet ik stoppen, ook al loop ik aan een rustig tempo. De rede is dat mijn kuiten volledig verkrampen. Ze staan dan ook helemaal gezwollen, groot en dik, een overdreven pomp. Verder lopen gaat dan niet.
Ik ben in 2 weken 3 maal naar de kinesist geweest voor massage maar het wordt niet beter. Overdag heb ik helemaal geen last van mijn benen, ben ook sinds 2 weken gestopt met benen te trainen.
Voor het kuren had ik hier geen last van...
Iemand tips?

Merci...

22 jaar
94 Kg

Laat goede renschoenen aanmeten. Rustig opbouwen.

Dit heeft niks met kuren te maken imo.

Zou te wijten zijn aan het feit dat je veel kgs bent aangekomen en je kuiten nog niet gewend zijn om met dat extra gewicht een stuk te lopen. Misschien helpen goeie schoenen, wellicht kan creatine verkramping uitstellen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb reeds goede loopschoenen, en ik neem ook extra magnesium.
Heeft volgens mij idd met het extra gewicht te maken.
Thanks voor de reacties

het komt door je kuur, heb het ook gehad. Een uitleg heb ik niet.

Geen tips, ik heb het ook... waarschijnlijk persoonsgebonden en van de kuur. Hoop voor je dat het volgende week over is. Complete rust qua cardio lijkt mij het beste. 5km hardlopen lukt ongetraint ook wel.

lopen op een zachte ondergrond bv.gras kan al helpen.Begin rustig op opa tempo zo traag vrijwel schuifelend zodat er geen pomp ontstaat in je kuiten en bouw vandaar op bv.20min eod.5 km moet makkelijk lukken.succes

hehe... heb het elk jaar na een bulkkuur. Komt gewoon door extra gewicht en het korter worden van je spieren. MAAR elk jaar los ik het op door:
Kuiten te trainen met setjes van 20 herhalingen. Benen trainen met setjes van 12-15 herhalingen(dus niet stoppen met benen trainen). EN heeeeel veel rekken van je kuitjes en scheenbenen. Bouw het lopen langzaam op. En doe het niet te frequent om geen ontstekingen te krijgen. WEL op je rustdagen blijven rekken.
Persoonlijk doe ik dit tijdens een cutkuur. Maar het rekken doe ik sinds twee jaar hele jaar door. Heb duidelijk verbetering gemerkt.
SUCCES!

komt zeker van het kuren, met name bij winstrol had ik hier last van.

Geen tips, ik heb het ook... waarschijnlijk persoonsgebonden en van de kuur. Hoop voor je dat het volgende week over is. Complete rust qua cardio lijkt mij het beste. 5km hardlopen lukt ongetraint ook wel.

Heel optimistisch van je, ik wil de eerste BB-er zien die op een jaar X aantal kg heeft gewonnen, en dan nog ongetraind 5 km kan hardlopen !!!

5 km no way, ongetraind, met flink wat massa meer. Misschien een echte die hard

Pff, ik kan echt geen 5 km lopen. Ben er volgens mij gewoon te zwaar voor. Mn benen trekken het gewoon niet en mijn kuiten moeten iets te veel gewicht versjouwen om dit op lange termijn vol te houden.

Verder doe ik best wat cardio dus daar kan het niet aan liggen..

Ik zou gewoon wat rust houden, een beetje lopen af en toe, thats it.

Taurine, 3 keer per dag 2 gram kan hier bij helpen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hey bedankt voor de reacties, ga zeker rekening houden met de tips!

Heel optimistisch van je, ik wil de eerste BB-er zien die op een jaar X aantal kg heeft gewonnen, en dan nog ongetraind 5 km kan hardlopen !!!

Hey

Binnen 1 week moet ik fysieke ingangcoïtusamens afleggen, oa 5km lopen.
Ik heb net 11 weken gekuurt met sustanon en deca. Mijn fysiek en conditie is helemaal ok, ga naast het bodybuilden ook 2x per week zwemmen, meestal zo´n 35-40 minuten.
De laatste 2 weken heb ik ook enkele malen geprobeert te lopen maar na 1500m moet ik stoppen, ook al loop ik aan een rustig tempo. De rede is dat mijn kuiten volledig verkrampen. Ze staan dan ook helemaal gezwollen, groot en dik, een overdreven pomp. Verder lopen gaat dan niet.
Ik ben in 2 weken 3 maal naar de kinesist geweest voor massage maar het wordt niet beter. Overdag heb ik helemaal geen last van mijn benen, ben ook sinds 2 weken gestopt met benen te trainen.
Voor het kuren had ik hier geen last van...
Iemand tips?

Merci...

22 jaar
94 Kg

22 jaar, 94 kg, conditie helemaal OK. Als hij door rust (cardio) zijn kuit weer in orde krijgt moet hij toch wel een kleine 30 minuten kunnen hardlopen, het is geen wedstrijd waarbij hij als eerste over de streep moet komen....

Terug
Naar boven