Fitness Seller

Pijn in onderrug tijdens BOR

thegift00

Cool Novice
Waardering
0
tijdens de BOR krijg ik veel last van mijn onderrug, puur van de spieren niet van ruggengraat, betekent dit dat de spieren in de onderrug te zwak zijn, of mijn core in het algemeen?

ik pak niet eens veel gewicht tijdens de BOR omdat ik mij wil focussen op de oefening zelf.

hoe is dit evt te verhelpen?

Foutieve houding? Te zwakke core? Blessure? Veel opties dus. Eens filmen en laten zien?

Te holle rug kan ook nog.
Idd laat er naar kijken/film het.

Last van je onderrug komt meestal door te zwakke core.
Raad je aan om meer buikspieren te trainen en raadpleeg een expert.

je wilt trainen en geen dingen kapot maken.

• Topic Starter Topic Starter
Last van je onderrug komt meestal door te zwakke core.
Raad je aan om meer buikspieren te trainen en raadpleeg een expert.

je wilt trainen en geen dingen kapot maken.

Train buik 3x p/w, alleen de onderrug zelf pak ik eigenlijk niet echt, met dl maar thats it, verstandig om ook gewoon hyperext. Te doen bij buik bijv?

En idd, liever niets kapot maken haha

Bedankt voor je reactie

Anders op bankje dumbell row..
Doe ik ook ipv bor en bevalt beter

Train buik 3x p/w, alleen de onderrug zelf pak ik eigenlijk niet echt, met dl maar thats it, verstandig om ook gewoon hyperext. Te doen bij buik bijv?

Bedankt voor je reactie

Zou kunnen, maar je moet weten wat er fout gaat.
Misschien is alles sterk genoeg maar is je houding gewoon verkeerd.

Bedankt voor je reactie

Deadlift is volgens mij de beste manier om op veilige wijze de onderrug te versterken. Toen ik BOR twee jaar geleden deed, had ik al pijn als ik dat met 30 kilo deed. Nu doe ik het met 80 a 90 kilo, zonder pijn, en dit dankzij deadlift. Dankzij deadlift kan ik ook een goede houding aanhouden bij squatten.

Train je thuis?

Pijn of gewoon spieren die het zwaar hebben ? Dat laatste heb ik ook maar lijkt me weinig mis mee.

Pijn of last ?

Dit kunnen de problemen zijn.

- Zwakke core "of je spant je buikspieren niet aan"
- Slecht techniek
- Te zwaar
- Slechte mobiliteit
- Misschien de rug al eerder belast met voorgaande oefeningen, daardoor onderrug verzwakt.
- Zwak onderrug/heup

Core verstevigen. Ik heb het zelf ook (gehad) en voelt ronduit k*t. Heb de oefening links laten liggen en gefocust op het versterken van mijn core. Ik denk dat als ik het nu zou proberen het prima zou gaan.

lichtjes door knieën buigen, en gewicht dragen op voeten, niet met de onderrug.

wattan jongen?

knieen buigen is goed advies, probeer maar

Maar is moeilijk als je het gewicht draagt met je voetten

CIMG3932small.jpg

Mijn bor doe ik voor de afwisseling wel met voeten, maar in het algemeen toch met me handen.
Achja ieder zn ding

Ik krijg last van mijn onderrug bij BOR als ik mijn voeten uit elkaar zet. Zodra ik mijn voeten naast elkaar zet is dit weg.

Moet je eens BOR doen in de smith singlehand breede grip ;) (linker lat moet bijtrekken) dan voel je pas je onderrug (wel lekker hoor, maar je moet wel luisteren naar je lichaam)

Deadlift is volgens mij de beste manier om op veilige wijze de onderrug te versterken. Toen ik BOR twee jaar geleden deed, had ik al pijn als ik dat met 30 kilo deed. Nu doe ik het met 80 a 90 kilo, zonder pijn, en dit dankzij deadlift. Dankzij deadlift kan ik ook een goede houding aanhouden bij squatten.

Als je hem maar goed uitvoert, anders verpruts je meer!

Als je hem maar goed uitvoert, anders verpruts je meer!

Dat hoor ik vaak maar op zich is dat een nietszeggende verklaring. Met een slecht uitgevoerde curl, overhead press, upright row, kan je ook je rug vernken.

Deadlift is veruit de allerbeste oefening voor kracht en "overall mass". Nog meer dan de squat, die op zich al de moeder der oefeningen is.

Terug
Naar boven