- Waardering
- 3.699
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Denk dat mensen idd eerder hun onderrug vernken met staande curls ed dan met DL op zich
Jou mening.
Je zal in je praktijk legio mensen tegen komen die met DL hun rug verziekt hebben, maar ik ken ze niet. Ken daarin tegen wel zat mensen die na een leker potje gooi&smijtwerk bij bv biceps dagenlang lopen te ongetwijfeld klagen over hun rug.
Ik vind de deadlift nou niet bepaald een first choice om iets aan een zwakke onderrug te doen. Sterker nog, dat zou mijn laatste zijn.
Gewoon barbell goodmornings 2 x pw doen en wat weighted/bands hypers en het komt allemaal goed.
Jou mening.
Je zal in je praktijk legio mensen tegen komen die met DL hun rug verziekt hebben, maar ik ken ze niet. Ken daarin tegen wel zat mensen die na een leker potje gooi&smijtwerk bij bv biceps dagenlang lopen te ongetwijfeld klagen over hun rug.
Je weet wellicht meer over het menselijk lichaam maar ik kan enkel zeggen dat ik, toen mijn onderrug nog heel veel pijn deed en heel zwak was, ik een goodmorning niet kon uitvoeren; dat was gewoon onmogelijk. Een deadlift met een lege barbell daarentegen lukte wel/ Een maand later met 40 kilo en na een paar maanden 60 a 70. Toen kon een goodmorning wel af en toe.
Snap ik, maar jij bent ontzettend bezig met je uitvoering. Bij een gedegen advies moet je rekening houden met de stupiditeit van een ander.
Daarom zou ik nooit en te nimmer de deadlift als oefening voor de onderrug aanbieden. Dat gaat vaker fout dan goed namelijk.
Maar is moeilijk als je het gewicht draagt met je voetten
http://barefootrunning.com/wp-content/uploads/2011/12/CIMG3932small.jpg
Mijn bor doe ik voor de afwisseling wel met voeten, maar in het algemeen toch met me handen.
Achja ieder zn ding
Kan jij me natuurlijk wel even uitleggen dat je onderrug niet meer belast word.
Tuurlijk werkt het lekkerder, maar je zal altijd je onderrug belasten met en bor, evenals je voeten(wat er veder vrijwel niks mee te maken heeft, want die zullen altijd evenveel belast worden)