AndroidHealthClinic

pijn/irritatie tijdens bicepstraining

Derwinnn

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
74kg
Vetpercentage
13%
De titel zegt eigenlijk alles...

Ik had zelf al wat gegoogled, en daar kwam ik op dit uit :

Het is al enige tijd dat ik bij het trainen van de biceps pijn heb aan de onderkant. Dit is meestal bij oefening waarbij de arm geen beweging krijgt zoals bij de de machine machine curl (hier tochwel het meest). De pijn in de onderarm bevind zich rond het bot aan mijn linkerarm, zo ongeveer halverwege mijn onderarm. Ik ben uit voorzichtigheid verminderd bij het tillen, maar de pijn blijft aanhouden.
De "pijnsheut" komt eigenlijk pas enkel wanneer ik mijn serie gedaan heb en de baar loslaat.

Dit beschrijft precies wat ik voel tijdens een training van mijn biceps. Alleen voel ik het ook tijdens het trainen zelf, maar vooral wanneer ik de bar loslaat.

Help!

Laatst bewerkt:
Heb precies hetzelfde gehad. Misschien knijp je te hard? Doe oefeningen waarbij je geen/minder pijn voelt. Ik ben gewoon door blijven trainen met als resultaat nergens last meer van te hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik had het zelf al aan 2 instructeurs gevraagd bij mij op de sportschool, zij zeggen dat het een drempel is waar ik overheen moet stappen omdat mijn biceps sneller groeien dan die spieren in de onderarm. Tenminste, daar komt het op neer... Maar het is heel irritant tijdens het trainen zelf.

Ben jij andere oefeningen gaan doen? Of bleef je gewoon je oefeningen doen zelfs met de pijn?

Ik kreeg het met EZ curlen. Ben hier gewoon mee doorgegaan en iemand raadde mij aan op hammer curls te gaan doen. Waarom geen idee maar na een poosje had ik er geen last meer van of het nou specifiek verholpen is door hammers??? Maar probeer is wat andere oefeningen, Dumbbell curls ipv de machine.

Ik kreeg het met EZ curlen. Ben hier gewoon mee doorgegaan en iemand raadde mij aan op hammer curls te gaan doen. Waarom geen idee maar na een poosje had ik er geen last meer van of het nou specifiek verholpen is door hammers??? Maar probeer is wat andere oefeningen, Dumbbell curls ipv de machine.

Het rare is juist dat ik er met de Hammer Curls tijdens de oefeningen totaal geen last van heb! Alleen als ik de dumbbells op het rekje zet en loslaat komt er een pijnscheut. Met de Dumbbell Curls heb ik het zelfs tijdens de oefening.

Klopt, als je klaar bent en loslaat krijg je de pijn. Tja, pijn is natuurlijk nooit goed ik ben gewoon eigenwijs geweest en door gegaan. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen bij mij maar of het bij jou ook goed komt of juist erger word verschilt denk ik per persoon. Hoelang heb je er nou al last van?

Klopt, als je klaar bent en loslaat krijg je de pijn. Tja, pijn is natuurlijk nooit goed ik ben gewoon eigenwijs geweest en door gegaan. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen bij mij maar of het bij jou ook goed komt of juist erger word verschilt denk ik per persoon. Hoelang heb je er nou al last van?

Uhm nog niet zo heel lang. Ik gok een week of 3, maar zeker niet meer dan dat.

Ik heb hetzelfde een tijd gehad, trok weg na 'n paar maanden.

Ik heb nu op dit moment ook precies 100% hetzelfde, had het voor die tijd ook niet.

Kan zijn dat je de beweging te veel uit je polsen doet. Zorg dat je polsen recht zijn de hele tijd. En dan kan je altijd onderarm versterkende oefeningen doen er naast.

Dat is natuurlijk het eerste wat ik heb geprobeert, maar daar ligt het ook niet aan:P

Heb het ook gehad en mijn maatje heeft het nog steeds.
Wat bij ons scheelde is als je het gewicht of stang neerlag echt overdreven rustig stoppen met knijpen en langzaam loslaten.

Ik ben later andere sets gaan doen met biceps dus lichter en langer ipv zwaar en kort en toen is het bij mij langzaam maar zeker overgegaan.

Succes!

als je er echt blijvend last van hebt, ga dan naar de fysio

---------- Toegevoegd om 00:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:28 ----------

als je er echt blijvend last van hebt, ga dan naar de fysio?

Hallo allen!

Op aanraden van Strand heb ik vanaf donderdag dus zo veel mogelijk Hammer Curls proberen te doen, ik heb het altijd eventjes tussen mijn schema door proberen te stoppen, en of het daaraan ligt weet ik niet, maar de pijn is bij mij volledig verdwenen!

Terug
Naar boven