AndroidHealthClinic

Pijn voorarmen

Fluxie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
102kg
Vetpercentage
18%
Tijdens bicep movements (&trainingen) krijg ik enorme
Last van me voorarmen net boven me pols in me bot, kan
Iemand me meer vertellen erover?

Lange voorarmen? knijp je onnodig hard in het gewicht? Ben je aan het begin van een kuur (creatine of as) waardoor je knijp kracht als eerste enorm vooruit gaat?
Al eens geëxperimenteerd met het trainen met een stuk spons in je handen of handschoenen aan (deze laatste al dan niet met pols versteviging).
Warm je biceps goed op? (eerst twee erg lichte sets doen). Stand van je pols goed recht (aan het begin en tot vrijwel bovenaan)?

Same hier, kreeg het na setje "zware" curls met rechte bar. Heb het al maand of 3. Heb van meer mensen gehoord en het schijnt vanzelf te kunnen verdwijnen. Hoorde ook dat iemand wel met dumbbells kan curlen maar niet met EZ of rechte bar.

Ik niet iig. Ik doe reverse curls tegenwoordig of lichte ropecurls. Verder kan ik chins etc doen. Weet niet wat bij jou wel of niet kan?

• Topic Starter Topic Starter
Ja heb best wel lange voorarmen , Geen kuur, doe altijd warming ups, pols staat recht, knijp niet onnodig hard, gebruik straps, 't is echt pijn in me bot en hoe zwaarder ik ga des te meer 't lijkt te breken, na me set voel ik 't echt bonken\kloppen dan is 't weer weg ( todat ik weer opnieuw een setje doe)

Lange voorarmen is een b*ch..de belasting bij het polsgedeelte is gewoon groter. Straps? belemmeren deze je beweging niet? Zonder deze zal je je grip wat beter oefenen. Kijk nog eens kritisch naar je grip, deze hoeft niet muurvast te zijn. De gewichten verlaten je armen echt niet met arm training en je doorbloeding kan erop vooruit gaan.

Heb voorheen ook weleens gehad dat bij het neerleggen en met name loslaten van de bar ik zon scheut door mijn onderarm kreeg. Bedoel je dat? Want volgens mij heeft dat toch een beetje te maken met knijpen dan wel proberen je pols te buigen bij zwaar gewicht.

Ik heb ook makkelijk last bij curls. Probeer de tips van harpep eens, die werken goed voor mij:

Mogelijk moet je je curl techniek wijzigen.

- Leg de baar zo hoog mogelijk in je handen (zo dicht mogelijk naar de polsen toe)

- De stang ligt tegen de muis van je hand aan (of enigszins erop als dat lukt).

- Vouw je vingers pas daarna zo ver mogelijk om de stang heen.

- Polsflexie moet gedurende de gehele beweging zoveel mogelijk voorkomen.
(Houdt de pols in extensie, de rug van de hand zoveel mogelijk naar beneden hangend)

- Probeer tijdens de curlbeweging niet alleen de baar naar je bovenlichaam toe te brengen, maar ook wat omhoog, daardoor schakel je ook een van de andere functies van de biceps in. (voorwaartse flexie van de schouder)

- Om de supinatie functie van de biceps in te schakelen, probeer je onderarmen zoveel mogelijk naar buiten te draaien.

Hebben veel mensen ik ook.
Komt door het knijpen in die stang bij mij.

Heb er ook een tijd last van gehad, had het na een tijdje ook als ik niet trainde maar gewoon iets op moest pakken.

Doe je preacher curls? Zo ja dan zou ik die vermijden.
Ik heb zelf een week of 4 geen biceps getraind om te kijken of het minder werd, werd het gelukkig wel. Daarna rustig weer opgepakt met dumbbells en nu weer met EZ bar.

Belangrijk is je polsen recht te houden!

Terug
Naar boven