XXL Nutrition

Pijnlijke elleboog advies

St3fan

Cool Novice
Waardering
5
Het begon ongeveer een half jaar terug. Er zat een knakje in mijn elleboog. Deze trad op als ik mijn arm met gewicht van gestrekt naar een hoek van 90 graden bewoog en weer terug. Dus bijvoorbeeld bij een Tricep Extension/pushdown, Bankdrukken e.d.. Ik dacht dat dit geen kwaad kon en trainde door. Dit ging een tijd goed, totdat die knak pijn begon te doen. Zelfs zo erg dat een glas drinken vasthouden zeurende pijn opleverde na een avondje stappen.

Sinds de maand mei ben ik weinig in de sportschool te vinden. Als ik train, dan doe ik dit zeer licht. Ondanks dat voel ik de knak en de pijn weer opkomen. Ik loop al 6 tot 8 weken fysio zonder enige vooruitgang. Bij een echo van mijn elleboog konden ze niks vinden. Hierbij gaven ze mij het advies om belachelijk ligt te gaan trainen om dan na een aantal maanden terug te komen.

De dokter had het advies om eerst naar de fysio te gaan en als dat niet helpt kreeg ik het advies om ontstekingsremmers te nemen. maar dat lijkt me wel heel heftig en niet goed voor je spieren(?). En in het ergste geval een operatie.

Omdat ik het fitnessen graag weer wil oppakken zit ik nu beetje in een dilemma. De dokter adviseert twee mogelijkheden - ontstekingsremmers en als dat niet werkt een operatie. De fysio adviseert training in lichte vorm.

Ik ben benieuwd of er iemand is die dit ook heeft meegemaakt en wat daarbij de beste oplossing was?

Het begon ongeveer een half jaar terug. Er zat een knakje in mijn elleboog. Deze trad op als ik mijn arm met gewicht van gestrekt naar een hoek van 90 graden bewoog en weer terug. Dus bijvoorbeeld bij een Tricep Extension/pushdown, Bankdrukken e.d.. Ik dacht dat dit geen kwaad kon en trainde door. Dit ging een tijd goed, totdat die knak pijn begon te doen. Zelfs zo erg dat een glas drinken vasthouden zeurende pijn opleverde na een avondje stappen.

Sinds de maand mei ben ik weinig in de sportschool te vinden. Als ik train, dan doe ik dit zeer licht. Ondanks dat voel ik de knak en de pijn weer opkomen. Ik loop al 6 tot 8 weken fysio zonder enige vooruitgang. Bij een echo van mijn elleboog konden ze niks vinden. Hierbij gaven ze mij het advies om belachelijk ligt te gaan trainen om dan na een aantal maanden terug te komen.

De dokter had het advies om eerst naar de fysio te gaan en als dat niet helpt kreeg ik het advies om ontstekingsremmers te nemen. maar dat lijkt me wel heel heftig en niet goed voor je spieren(?). En in het ergste geval een operatie.

Omdat ik het fitnessen graag weer wil oppakken zit ik nu beetje in een dilemma. De dokter adviseert twee mogelijkheden - ontstekingsremmers en als dat niet werkt een operatie. De fysio adviseert training in lichte vorm.

Ik ben benieuwd of er iemand is die dit ook heeft meegemaakt en wat daarbij de beste oplossing was?

Ik heb net hetzelfde probleem als jou doorgemaakt. Ik hoorde ook een knakje maar dit tijdens mijn bench press.Is een overbelasting van je triceps met een waarschijnlijk een klein scheurtje tot gevolg.
Een triceps extension werd inderdaad onmogelijk, met steeds een knakje.
Ik heb toen rust genomen gedurende een 2 tal maanden (zeer lang :().
Daarna heb ik langzaam terug opgebouwd. Hoewel ik nog steeds niet te zwaar te ga.

Onstekingsremmer is niet nefast voor je spieren.

Denk dat er geen wondermiddelen bestaan en dat je moet luisteren naar je lichaam.

Beterschap.

Eens in de zoveel tijd heb ik hier ook last van, maar niet in de vorm zoals jij die hebt.

Bij lijkt het erop dat het bij mij voort komt uit een stukje overbelasting. Wat voor mij helpt, is 2 tot 3 weken niet trainen en regelmatig mijn ellebogen in smeren met Spiroflor SRL gelei. Dit helpt mij gelukkig enorm!

Een maatje van mij dit had echter precies hetzelfde als waar jij last van hebt, dus ook de ergere last. Hij heeft enige tijd bij de fysio gelopen en daarna weinig tot geen last meer ervan gehad. Dit heeft denk onder andere te maken dat hij nu wat lichtere gewichten pakt en meer reps maar ipv tot het uiterste qua zwaarte te gaan.

Sterkte met je herstel in ieder geval

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal proberen om meer reps te maken... Wat is aan te raden? 14 tot 16 oid en lekker langzaam + vasthouden.

En waar kan je dat smeer zalf halen ?

Terug
Naar boven