XXL Nutrition

pijnlijke gewrichten

marten1on1

Cool Novice
Waardering
0
Vraagje allemaal.

Ik ben nu weer een maandje of 2 lekker aan het trainen, en nu beginnen weer al mijn gewrichten pijnlijk te worden. Ik let er erg goed op dat ik niet iets overstrek, en mijn houding is nagenoeg altijd goed (ik moet daar erg goed op letten, daar ik hypermobiel ben) maar ik nader nu weer mijn maximale gewichten en ik begin weer die kleine pijntjes te krijgen. Erg lastig. Iemand tips?

Lichtere gewichten. Wat is je doel? Power, kracht, massa?

• Topic Starter Topic Starter
massa, uiteraard. Maar ja kijk maar naar mijn stats, zo zwaar train ik nou ook weer niet. Dat zijn de gewichten die ik in 5 jaar training heb opgebouwd. Het is dus echt niet zo dat ik te snel te zwaar ben gegaan.

pff, hyper mobiel zijn sucks :( ik heb het ook, sterkte bro

ik zou effe een weekje rusten

Ik heb ook k*tgewrichten die niks aankunnen, je hebt voor zover ik zie maar 1 optie : lichter gaan trainen in hogere rep ranges. Je zal op korte termijn mindere resultaten hebben maar je zal mss tenminste binnen een paar jaar ook nog kunnen trainen !

Probeer eens de supplementen Glucosamine / chondroitine. Deze zijn (ook in combinatie) in tablet -vorm bij elke drogist te krijgen. Een maand opbouwen en continue blijven gebruiken.

Zonder bijeffecten en bij mij (pijnlijke schouder) goede effecten.

Voor meer informatie: http://www.ergogenics.org/glucosamine5.html

• Topic Starter Topic Starter
thanks, ik ga eens naar de lokale DA om de hoek kijken of ze zoiets hebben. Misschien werkt het wel. Die knieen en schouders zeuren nu een beetje, gelukkig heb ik volgende week vakantie, even een weekje rustig aan doen.

kruidvat is het goedkoopst voor zover ik weet.

Tjah, als het een kwestie is van lakse gewrichten (heb je vaak als je hypermobiel bent) kan je natuurlijk eerst kijken naar de oefeningen die je doet. Bvb niets achter de nek. Omdat je zo flexibel bent kan je dit soort oefeningen vaak wel uitvoeren, maar goed voor het gewricht is het zeker niet. Ook geen upright rows, bij bankdrukken geen te brede greep, ... Verder kan kine (fysio) therapie natuurlijk altijd helpen. Probleem is dat het verstevigen van de stabilerende spieren vaak een kwestie van lange adem is, maar als het nodig is is het nodig. Er zijn natuurlijk operatieve mogelijkheden (moet ik misschien zelf op termijn ondergaan) maar dat zal nog niet aan de orde zijn. Denk er alleen aan dat glucosamine en dergelijke kunnen helpen om kraakbeen gezond te houden, maar de hypermobiliteit - en de daaruit volgende instabiliteit - zorgt net voor die grote belasting van het kraakbeen. Dus als je die deels kan aanpakken is er minder beschadiging en pak je de oorzaak aan.

Een glucosamine supplement met MSM (methylblabla) erin schijnt ook goed te zijn. De richtlijn is dan 1500mg glucosamine en 1000mg MSM per dag. Ik weet niet of dit de dosering is om mee te beginnen of te onderhouden. Misschien dat iemand anders meer weet over glucosamine supplementatie?

Terug
Naar boven