Fitness Seller

pijnlijke knieen

LangeMan

Huge Freak
Waardering
24
Lengte
1m98
Massa
127kg
Vetpercentage
15%
Ik heb al bijna me hele leven pijnlijke knieen, laatste paar weken
had ik erge last van me rechterknie en nu weer van me linker.:(
Tijdens squaten heb ik af en toe wel pijn, maar ja als ik daarvoor
niet zou gaan squaten krijg ik lucifer houtjes.

t'Is vooral de binnekant van de knieen die pijn doen
en ik heb er ook super veel last van als ik lang in een auto heb gezeten.

De dokter weet het niet. (wat weten ze tegenwoordig wel) :(

+ chondroïtine

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie dat glucosamine en chondroïtine ook in combi's verkocht word,
dat ga ik dan maar eens proberen.

Maar heeft iemand de zelfde klachten als mij ?
Hele leven lang al af en toe pijn in me binnekant knieen vooral als ik lang in
een bepaalde houding moet zitten (auto).

je zou eens vaan een alternatieve genezer kenne gaan, zoals aupunctuur...
tis natuurlijk een gokje, want je weet niet of het helpt en het zal ook wel niet verzekerd worden.

ik heb hetzelfde probleem als jij, ben er indertijd mee naar een kinesist geweest en die vertelde me dat het lag aan het feit dat mijn spieren te kort zijn. Hij heeft dan een hele resem stretchoefeningen gegeven, die ik elke avond moest doen ...

Als je met je knieen gebogen zit en je krijgt op 1 of andere manier pijn dan is dat een teken van overbelasting. Gluco zal daar ook niet bij helpen.
dat vreet ik al 2 jaar en mijn knieen doen ook pijn.
helpt wel voor mijn schouders btw

Un1Corn zei:
ik heb hetzelfde probleem als jij, ben er indertijd mee naar een kinesist geweest en die vertelde me dat het lag aan het feit dat mijn spieren te kort zijn. Hij heeft dan een hele resem stretchoefeningen gegeven, die ik elke avond moest doen ...

Weet jij toevallig nog hoe die oefeningen gingen of hoe ze heten ?

beetje "standaard" oefeningen...
op de grond gaan zitten, onderkant voeten tegen elkaar, voeten vastpakken en met je ellebogen je knieen tegen de grond duwen
op de grond gaan zitten, benen open, naar je linkervoet reiken, naar het midden reiken, naar je rechtervoet reiken, terug midden, terug linker, enzovoort
rechtsstaan, been naar achter en trekken aan je voet, zodat de spieren in je bovenbeen gespanne komen te staan
...
ik weet er eigelijk niet veel meer van, tis al een tijd geleden ...

Tijdens squaten heb ik af en toe wel pijn, maar ja als ik daarvoor
niet zou gaan squaten krijg ik lucifer houtjes.

--> neem dan alternatieven voor het squatten?
Ik ken nog BB'ers die niet meer - kunnen of willen - squatten, en dat lukt best hoor ! De boel laten onderzoeken vooraleer je je kniën kapot traint zou ik zeggen. veel sterkte ! :cool:

Vraag eens om een afspraak bij een orthopeed Jay, zoals je zelf zei, dokters weten enkel de basisdingen die er in hun boekjes stonden

ik zou dan niet gaan squatten, als je er al pijn aan hebt, zal ik het niet erger maken.. alternatieve oefeninge??

Heb zelf ook al jaren pijn in mijn knieen (vooral linker).
Heb er ook al foto's van laten maken, maar er is niks op te zien. Heb ook al fysio er voor gekregen, maar dat heeft ook niks geholpen.
Huisarts en ziekenhuis weten nu beide niet wat het kan zijn?

een tijdje even alternatieven zoeken om de benen te trainen

Idd alternatief voor squaten... Er zijn idd genoeg bb die ze niet doen i.v.m. blessures... Met goeie leg-presses kun je je benen toch ook helemaal kapot krijgen?? En het spaart je knieen en onderrug.

Helaas heb ik geen leg press machine hier in huis staan. :P

Nee maar ik denk dat ik zoiezo effe naar een orthopedist moet gaan.
Het rare vind ik nog dat ik het af en toe heb en niet echt speciaal bij squaten,
vorige week bijvoorbeeld heeerlijk zwaar gesquat en nergens last van.

Ik heb dat ook en dan vaak ook in combinatie met pijn in mijn linkerdeel van mijn onderrug.
En idd word het erger als ik lang in de auto gezeten heb.
Ik pak trouwens ook iedere dag glucosamine.
Mijn dokter kon ook niks vinden en heb laatst nog gebeld dat ik er nog steeds last van heb en dat ik naar de fysio wil.
Haar antwoord was dat ik nog maar een X langs moet komen.
Heb nu nog steeds last ervan en is soms echt erg en heb al een maand mijn benen niet getraind om die knie dus zoveel mogelijk rust te geven.
Maar ik wil dus niet nog een X naar die stomme dokter maar gewoon naar de fysio of zo.
Als ze de eerste X niks vind waarom dan de tweede X wel???
Lijkt mij meer iets voor de (sport)fysiotherapheut, had dat ook met mijn schouder dokter kon niks vinden fysio wel.

Ik ben gisteren dus naar een andere dokter geweest om dat mijn dokter er niet was.
Nou dat was een heel verschil :)
Nu heb ik dus wel dezelfde diagnose ( overbelast ) maar veel meer van wat er nou precies aan de hand is en wat ik wel en niet mag doen.
Mijn quadriceps zijn dus overbelast en daarom heb ik dus problemen met de peesaanhechting bij mijn knie.
( kreeg hele uitleg hoe alles precies werkt en in elkaar zit )
Mijn eigen dokter zei dat ik compleet geen benen meer mocht trainen maar deze dokter zei dus dat ik alles gewoon kan trainen behalve waarbij ik dus mijn quadriceps gebruik ( dus geen squat leg press en voorkant benen trainen )
En dat ik dus strekoefeningen moet doen en over 3 weken terug moet komen.

Ik ben gister bij een orhtopedist geweest, oplossing gevonden denk ik ! :D

Hij gaat steunzolen voor me maken omdat me voeten naar binnen vallen
waardoor er volgens mij druk komt om de binnenkant knieen.

Wat een gedoe met dat k*t lichaam van me :( onderarmen schouder knieen kapoet
en dan ook nog ectomorph zijn. Daarom geloof ik dus niet in god :P

Terug
Naar boven