AndroidHealthClinic

plaatselijk afvallen

trainbeestje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m62
Massa
53kg
Hi, ik heb met zojuist geregistreerd, maar ik heb deze site wel al vaker bezocht.

Ik wil graag een vraag aan jullie voorleggen:

Ik ben al meer dan 20 jaar aan het fitnessen en sinds een jaar of vijf doe ik dat nagenoeg elke dag en weer sinds een jaar of twee doe ik dat in de vorm van afwisselend krachttraining en cardio. En in de afgelopen 2 maanden ben ik steeds meer thuis gaan trainen op basis van eigen bodyweight oefeningen en cardio interval trainingen. Ik heb ondertussen een dip bar, chin up stang, gymball en kettlebells in huis en ga er helemaal te gek op om allerlei nieuwe oefeningen uit te proberen en cardio work outs te doen.

Met mijn bovenlichaam ben ik tevreden, ik wil alleen wat meer spieren gaan zien op mijn armen. Mijn buik is redelijk, alleen hou ik een klein randje net onder mijn navel en dat zou ik het liefste weg willen hebben.

Mijn benen zijn evenwel veel te zwaar, naar mijn smaak dan.

En ik ben ondertussen zo'n 1 a 2 kilo zwaarder, terwijl ik harder train en op mijn eten let (niet hoeveelheid, maar meer wat).

Ik weeg nu 53 kilo en een beetje, bij een lengte van 1.62 en ik ben 40 jaar.

Ik eet geen vlees, wel vis en kaas en eieren.

Mijn dageetpatroon ziet er als volgt uit (gemiddeld):

-08.30 uur: zuurdesem brood met boter en huttenkase en een paar gedroogde abrikozen;
-10.30 uur: zeerdesem brood met boter en hutenkase;
-12.30: kiwi met yoghurt, chia zaad en gedroogde cranberries;
-14.30: bakje rauwkost met zoetzure of olie dressing en evt. wat 30+ kaas;
-16.30: handje ongebrande noten en een stuk fruit;
-19.00: groente (250 gram), vegetarische burger of vis of eieren, rauwkost met oliedressing (200 gram) en light kaas en huttenkase en ongebrande noten;
-20.30 gedroogde abrikozen

In het weekeinde eet ik anders, af en toe wat snacks tussen door, maar ik snoep nauwelijks tot niet en ik hou ook niet van gefrituurde dingen of chips. Dus snacken is dan meer stukje franse kaas of zo..

Nu dus mijn vraag: wat zou ik aan moeten passen aan mijn voedingspatroon (ik weet niet hoeveel caloriëen ik per dag eet, maar ik wil het liefst ook niet gaan tellen) als ik iets wil afvallen en dan voornamelijk bij mijn benen en dat randje bij mijn buik...

Of moet ik misschien ook andere trainingen doen dan nu? Ik train elke dag en wissel dan cardio interval training met buik sessies af met bodyweight trainingen en oefeningen met de kettlebells. Alles bij elkaar duurt de work out vaak 30 minuten, warm ik daarvoor up en doe ik daarna nog stretching en cooling down.

Ben reuze nieuwsgierig naar jullie reacties,

Trainbeestje

Plaatselijk vet verbranden of plaatselijk afvallen gaat niet. Je lichaam is één geheel en zal afvallen als één geheel. Ook nog kleine noot: vet kan niet in spieren worden omgezet. Massa zal altijd vergezeld zijn met vet.

Idd,het enige wat je kunt doen is nog wat verbranden met extra cardio en mss je onderste buikspieren bijtrainen moest je dat nog niet doen. Aan de voeding moet je imo weinig veranderen,gewoon cardio opdrijven.

Laatst bewerkt:
Je kan idd niet plaatselijk afvallen of vetverbranden

Meer cardio doen/iets cleaner eten , plaatselijk vet verbranden is energie verspillend en behoorlijk zinloos. Hoger in eiwitten en meer cardio naast je gewone training.

Hi, ik heb met zojuist geregistreerd, maar ik heb deze site wel al vaker bezocht.

Ik wil graag een vraag aan jullie voorleggen:

Ik ben al meer dan 20 jaar aan het fitnessen en sinds een jaar of vijf doe ik dat nagenoeg elke dag en weer sinds een jaar of twee doe ik dat in de vorm van afwisselend krachttraining en cardio. En in de afgelopen 2 maanden ben ik steeds meer thuis gaan trainen op basis van eigen bodyweight oefeningen en cardio interval trainingen. Ik heb ondertussen een dip bar, chin up stang, gymball en kettlebells in huis en ga er helemaal te gek op om allerlei nieuwe oefeningen uit te proberen en cardio work outs te doen.

Met mijn bovenlichaam ben ik tevreden, ik wil alleen wat meer spieren gaan zien op mijn armen. Mijn buik is redelijk, alleen hou ik een klein randje net onder mijn navel en dat zou ik het liefste weg willen hebben.

Mijn benen zijn evenwel veel te zwaar, naar mijn smaak dan.

En ik ben ondertussen zo'n 1 a 2 kilo zwaarder, terwijl ik harder train en op mijn eten let (niet hoeveelheid, maar meer wat).

Ik weeg nu 53 kilo en een beetje, bij een lengte van 1.62 en ik ben 40 jaar.

Ik eet geen vlees, wel vis en kaas en eieren.

Mijn dageetpatroon ziet er als volgt uit (gemiddeld):

-08.30 uur: zuurdesem brood met boter en huttenkase en een paar gedroogde abrikozen;
-10.30 uur: zeerdesem brood met boter en hutenkase;
-12.30: kiwi met yoghurt, chia zaad en gedroogde cranberries;
-14.30: bakje rauwkost met zoetzure of olie dressing en evt. wat 30+ kaas;
-16.30: handje ongebrande noten en een stuk fruit;
-19.00: groente (250 gram), vegetarische burger of vis of eieren, rauwkost met oliedressing (200 gram) en light kaas en huttenkase en ongebrande noten;
-20.30 gedroogde abrikozen

In het weekeinde eet ik anders, af en toe wat snacks tussen door, maar ik snoep nauwelijks tot niet en ik hou ook niet van gefrituurde dingen of chips. Dus snacken is dan meer stukje franse kaas of zo..

Nu dus mijn vraag: wat zou ik aan moeten passen aan mijn voedingspatroon (ik weet niet hoeveel caloriëen ik per dag eet, maar ik wil het liefst ook niet gaan tellen) als ik iets wil afvallen en dan voornamelijk bij mijn benen en dat randje bij mijn buik...

Of moet ik misschien ook andere trainingen doen dan nu? Ik train elke dag en wissel dan cardio interval training met buik sessies af met bodyweight trainingen en oefeningen met de kettlebells. Alles bij elkaar duurt de work out vaak 30 minuten, warm ik daarvoor up en doe ik daarna nog stretching en cooling down.

Ben reuze nieuwsgierig naar jullie reacties,

Trainbeestje

veeeeel teveel koolhydraten,
zoveel onnodig fruit/groenten

gooi er wat meer gezonde vetten en eiwitten bij

• Topic Starter Topic Starter
vraag anders bedoeld..

Bedankt voor de reacties en plaatselijk afvallen is inderdaad een utopie, maar ik bedoel ook eigenlijk meer een soort do's en dont's lijstje van bijvoorbeeld oefeningen die ik bepaald niet of juist wel moet doen om te voorkomen dat mijn benen steviger worden (daar heb ik waarschijnlijk sowieso aanleg voor) en eventueel ook voedingstips die daar een bijdrage aan kunnen leveren...

voor 20 jaar fitnesservaring maak je de ene flater na de andere.

?

welke flaters dan? ik ben erg nieuwsgierig?

hoi trainbeestje,

ik zou gewoon lekker groente blijven eten als ik jou was, de hoeveelheid kcal die daar inzitten is bijna niks en veel voedingsvezels wat de hongergevoel tegengaat en goed is voor de stoelgang. ik zou niet 2 maaltijden achter elkaar koolhydraten eten maar afwisselen, de ene maaltijd koolhydraten/eiwit de andere eiwit/vet en de koolhydraatrijke maaltijden rond de training houden. ik ben geen voorstander van boter je kunt beter wat noten eten of olijf/cocos/sesam/lijnzaadolie zijn goede opties (wel matig b.v 10 cashewnoten of 20 pistachenoten) gedroogde fruit bevat snelle suikers en wordt door het lihaam nog sneller opgenomen dan gewoon fruit. bij ontbijt kan dat geen kwaad maar in de avond zou ik zoiezo geen koolhydraten meer nemen. ik zou de laatste maaltijd vervangen door magere kwark met lijnzaadolie of wat noten. magere kwark bevat het eiwit caseine wat 7uur duur voor het door het lichaam is afgebroken zodat je lichaam tijdens het slapen nog eiwiten heeft. door er gezonde vetten aan toetevoegen duurt het nog langer tot het afgebroken is en de vetten zorgen er ook voor dat je geen honger zult hebben. mijn mening is dat je beter wat koolhydraten kunt vervangen door eiwit. 2stuks fruit per dag is genoeg.
succes ermee!!!
groetjezz soraya

meer eiwitten...

Thanks Soraya!

Heel erg bedankt voor de voedingstips. Ik ga zeker de kwark uitproberen en de lijnzaadolie toevoegen.

Ik heb ook al chia zaad gekocht want daar schijnen enorm veel eiwitten in te zitten... Als alternatief, omdat ik eiwitshakes echt niet weg krijg.

Thanks Soraya!

Heel erg bedankt voor de voedingstips. Ik ga zeker de kwark uitproberen en de lijnzaadolie toevoegen.

Ik heb ook al chia zaad gekocht want daar schijnen enorm veel eiwitten in te zitten... Als alternatief, omdat ik eiwitshakes echt niet weg krijg.

:eek:

Ook niet als je een lekkere smaak hebt en mengt met melk?
Dan zal de kwark ook wel tegenvallen. Probeer het, het went wel en anders gewoon zonder ademen naar binnen gieten.
Het doet de geest goed te weten dat het lichaam nuttig en gezond voedsel binnenkrijgt.

Laatst bewerkt:
eiwitshakes en kwark

Ben van beiden idd geen fan. Maar zoals je al zegt, het gaat om mijn doelstelling en om die te halen, zal ik er toch aan moeten geloven... Ik kan die eiwitshake wel drinken met optimel, alleen nadeel daarvan is weer, dat er aspartaam in zit en dat wil ik ook weer niet...
Waar mix je die shakes nog meer mee, behalve melk of water? Of wordt het toch neus dicht en drinken?
Kan ik trouwens ipv lijnzaadolie ook lijnzaadjes (gestampt) door de kwark gooien?

Cardiooo!

eiwit shake die lekker is....

Heb zojuist pot besteld - aardbeismaak - bij XXL nutrition.
Kan ik het ook met soyamelk (light) mixen? Of is het beter na de training met water?

Terug
Naar boven