MuscleMeat

Plaatselijk vet verbranden

Voeding is nog belangrijker dan bewegen mbt afvallen. Je moet goed beseffen wat goed, minder goed en slecht is qua eten.

Niet helemaal mee eens. Juist de vette gedeeltes die ts noemt, doorbloeden slecht. Meer bewegen kan dus zeker belangrijker zijn.

Maar goed, richt je gewoon op beide.
Het blijft een kwestie van vet verliezen, en dat doe je met cardio, krachttraining en goede voeding.

Zou trouwens niet alleen je onderlichaam trainen. Naast dat je toch niet plaatselijk zult verbranden, is je lichaam al genoeg uit verhouding. Beter zorg je voor wat meer spiermassa bovenin. Getrainde schouders bijvoorbeeld staan erg mooi bij een smalle taile en bredere heupen. Krijg je een mooi zandloperfiguur van!

• Topic Starter Topic Starter
De afgelopen twee weken zijn er centimeters af gevlogen, maar de laatste twee metingen is het hetzelfde gebleven. Klopt dit, of moet ik iets veranderen?
Graag jullie ervaring.

Wat zegt 2 metingen nou? Helemaal niks.
Gewoon elke dag meten maar de data alleen gebruiken om een trend te zien, individuele metingen zijn niet boeiend.
Als je over 2 weken nog steeds op dit gewicht zit dan wordt het relevant en kan je eens aanpassingen gaan maken.

Inmiddels ben ik alweer een tijdje verder, voor mijn gevoel schiet het alleen niet erg hard op. In het begin ging het hard, maar de laatste tijd staat het stil/ komt het terug bij. Vanaf dat ik begonnen ben, zijn er goed en wel 2-3 cm af. Hieronder wil ik jullie vertellen wat ik allemaal zoal doe, wellicht moet ik iets veranderen/ verbeteren.

Voeding:
's morgens:
- 2 eieren, 125 gr hamblokjes
- 200 gr halfvolle melk, 30 gr brinta
- 1 banaan

's morgens:
- halve havermoutpannenkoek (hele is 150 ml halfvolle melk, 2 eiwitten, 100 gr havermout, dus de helft van dit alles)
- 2 kiwi's

's middags:
- 2 boterhammen
- 1 ei
- plakje kipfilet
- plakje kaas
- 1 augurk

's middags:
-1 boterham met pindakaas
- 1 drinkpakje halfvolle melk

avondeten: wat de pot schaft

voor het sporten:
- 1 banaan

na het sporten:
250 gr magere kwark

Sporten:

Maandag:
1 uur pump
1 uur steps

om de woensdag:
half uur cardio (4 min hardlopen, 5 min crosstraining, 6 min steppen, 6 min hardlopen en 5 min crosstrain 4 min roeien)
1 uur kracht met gewichten in de fitness zaal

Donderdag:
1 uur pump
1 uur spinning

Toen ik startte waren mijn waarden:
leeftijd 25
lengte 162
vetpercentage 31.4
vvm 46.3
gewicht 67.5

Vragen:
- moet ik meer sporten?
- wat is het verschil in cal op een rustdag en een sportdag?
- kan ik mijn voedingsschema ook afwisselen met andere dingen, om het een beetje gevarieerd te houden?

Zie wel al duidelijk mijn bovenlichaam veranderen, maar mijn "onderkant" blijft maar op hetzelfde hangen.

Vragen:
- moet ik meer sporten?
- kan ik mijn voedingsschema ook afwisselen met andere dingen, om het een beetje gevarieerd te houden?

Zie wel al duidelijk mijn bovenlichaam veranderen, maar mijn "onderkant" blijft maar op hetzelfde hangen.

Volgens mij hoef je niet "meer te gaan sporten", je doet al genoeg.

Het verschil in kcal inname: minder kcal op rustdagen, meer op trainingsdagen.

Uiteraard is variatie belangrijk in je voedingsschema, anders hou je zo'n eetschema niet lang vol omdat je er op uitgekeken raakt.

Wat je kan doen, naar mijn mening, is meer letten op hoeveel kcal je werkelijk binnenkrijgt. Als ik zo zit te rekenen (en dat doe ik zelf nu elke dag al langer dan een jaar) wat je op een dag binnenkrijgt dan is dat al meer dan 1800 kcal ZONDER het avondeten wat de pot schaft.

Het ligt eraan welk doel voor ogen je hebt, maar je zit aardig hoog in kcal. inname. Op rustdagen eet jij nu evenveel of zelfs meer dan dat ik binnenkrijg (20% onder onderhoud op rustdagen).

Ik weet niet wat de anderen hiervan vinden, maar naar mijn mening om progressie te zien, kcal minderen! Begin bij de pindakaas, kaas, melk en de boterhammen.

Succces

---------- Post toegevoegd Sun 2 Sep 2012 om 10:08 ----------

PS: Ik heb ook een vrouw begeleidt met ongeveer dezelfde waardes als die van jou. Zij is 1.63 lang en woog 65kg met een vetpercentage van 29%. Na een half jaar zit zij nu op 57kg en 22%. Alleen heeft ze dit bereikt d.m.v. jogging, i.p.v. krachttraining.

Vandaar dat de waardes voor proteïne die ik haar heb opgegeven zeer laag liggen. (Mevrouw houdt ook niet van veel eiwit)
Hier is de link naar dat schema wat ik toen destijds voor haar opgesteld heb, misschien dat je er wat aan hebt: http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/eigen-geschreven-m-b-t-vasten-vetverlies-cardio-311963/

Laatst bewerkt:
Waarom zou je in godsnaam suggesties geven die krachttraining vervangen door joggen -_-.

Laat ze gezond afvallen en daar hoort krachttraining bij,niet alleen cardio.
Of moet ze zo een plankje worden dat later nog niet eens een boodschappentasje kan opheffen zonder hulp.

Inmiddels ben ik alweer een tijdje verder, voor mijn gevoel schiet het alleen niet erg hard op. In het begin ging het hard, maar de laatste tijd staat het stil/ komt het terug bij. Vanaf dat ik begonnen ben, zijn er goed en wel 2-3 cm af. Hieronder wil ik jullie vertellen wat ik allemaal zoal doe, wellicht moet ik iets veranderen/ verbeteren.

Voeding:
's morgens:
- 1 banaan

's morgens:
- halve havermoutpannenkoek (hele is 150 ml halfvolle melk, 2 eiwitten, 100 gr havermout, dus de helft van dit alles)
- 2 kiwi's

's middags:
- 2 boterhammen
- 1 ei
- plakje kipfilet
- plakje kaas
- 1 augurk

's middags:

voor het sporten:
- 1 banaan

na het sporten:
250 gr magere kwark

Sporten:

Maandag:
1 uur pump
1 uur steps

om de woensdag:
half uur cardio (4 min hardlopen, 5 min crosstraining, 6 min steppen, 6 min hardlopen en 5 min crosstrain 4 min roeien)

Donderdag:
1 uur pump
1 uur spinning

Toen ik startte waren mijn waarden:
leeftijd 25
lengte 162
vetpercentage 31.4
vvm 46.3
gewicht 67.5

Vragen:
- moet ik meer sporten?

''na het sporten:
250 gr magere kwark''

Ik zou snellere eiwitten pakken na de training, vooral als je KT doet.
En dan de kwark eten voor het slapen gaan, dat zijn trage eiwitten :p

je voedingsschema verder uitwerken.
cal/ eiw/ vet/ kh uitrekenen... en zorgen voor een goeie balance.
Ik ben het eens met op het hof dat je vermoedelijk te hoog in cal zit. Maar niet je pindakaas eruit gooien (is volgens mij zowat je enige bron gezonde vetten.)
Ik zou echter wel meer krachttraining en minder cardio doen, nu doe je maar 1 keer per week kracht... das naar mijn mening erg weinig.

Waarom zou je in godsnaam suggesties geven die krachttraining vervangen door joggen -_-.

Laat ze gezond afvallen en daar hoort krachttraining bij,niet alleen cardio.
Of moet ze zo een plankje worden dat later nog niet eens een boodschappentasje kan opheffen zonder hulp.

Om gezond af te vallen hoef je niet aan krachttraining te doen. Mevrouw wilde tevens niet aan krachttraining beginnen.

Ik help haar wel met haar boodschappentasje :)

---------- Post toegevoegd Wed 5 Sep 2012 om 15:24 ----------

je voedingsschema verder uitwerken.
cal/ eiw/ vet/ kh uitrekenen... en zorgen voor een goeie balance.
Ik ben het eens met op het hof dat je vermoedelijk te hoog in cal zit. Maar niet je pindakaas eruit gooien (is volgens mij zowat je enige bron gezonde vetten.)
Ik zou echter wel meer krachttraining en minder cardio doen, nu doe je maar 1 keer per week kracht... das naar mijn mening erg weinig.

Uiteraard is zitten in pindakaas genoeg gezonde vetten, maar in alternatieven zoals alle vette vis, een handje nootjes en een avocado, zitten ook genoeg onverzadigde "gezonde" vetzuren.

Pindakaas is lekker om op iets te smeren, en juist brood is iets wat ik zou vervangen door rijst. Op een rijstenwafel smeren is ook erg lekker en makkelijk mee te nemen ergens naartoe, als je toch pindakaas wilt blijven eten.

Laatst bewerkt:

Pump is ook krachttraining van alle spiergroepen, maar dan in een groepsles met muziek... dus drie keer kracht en drie keer cardio?

---------- Post toegevoegd Wed 5 Sep 2012 om 16:32 ----------

Ik vind het nog steeds ontzettend moeilijk, vooral omdat er geen voedings- en sportprogramma is wat iedereen kan gebruiken. Maar ik denk, als je eenmaal weet wat er bij jezelf werkt, dat het ontzettend leuk wordt!

Pump is ook krachttraining van alle spiergroepen, maar dan in een groepsles met muziek... dus drie keer kracht en drie keer cardio?

Ik vind het nog steeds ontzettend moeilijk, vooral omdat er geen voedings- en sportprogramma is wat iedereen kan gebruiken. Maar ik denk, als je eenmaal weet wat er bij jezelf werkt, dat het ontzettend leuk wordt!

Pump kan je niet echt onder krachttraining rekenen. Heb nog nooit iemand gespierd zien worden door pump.
Qua sportschema kan je echt wel zelfde aanhouden als vele anderen doen. Een eetschema is echter zeer persoonlijk

ik beschouw pump ook meer als conditie training dan als krachttraining.
heel veel herhalingen met niet te zware gewichten.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen pump, als je het leuk vind, kunnen pittige trainingen zijn.
Of je er gespierd door kan worden, weet ik niet, mijn ervaring is te beperkt. Als je het een poos doet zal je best aan je lichaam kunnen zien dat je aan sport doet. Maar voor echt spieropbouw, moet je denk ik toch meer in de krachthoek zijn.

Voeding:
's morgens:
- 1 banaan

's morgens:
- 2 kiwi's

's middags:
- 2 boterhammen
- 1 ei
- plakje kipfilet
- plakje kaas
- 1 augurk

's middags:

voor het sporten:
- 1 banaan

na het sporten:
250 gr magere kwark

Sporten:

Maandag:
1 uur pump
1 uur steps

om de woensdag:

Donderdag:
1 uur pump
1 uur spinning

Serieus daarom veranderd er niks. Je eet vrijwel niks. 1augurk? Wat is dat voor onzin.
Te veel fruit over dag.
Geen fruit voor de training! Doe dat dan na de training.
Kwark na training? Doe dan een goede maaltijd of whey.
Kwark voor het slapen gaan.
Hamblokjes? Echt sorry hoor maar je hebt absoluut de stickies niet gelezen.

Geen kip, biefstuk, veel ei, broccoli, zilvervliesrijst etc etc etc

Je kan ook gewoon de Libelle lezen want die weten hoe je moet afvallen.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ja, pump is kracht, maar je traint meer op krachtuithoudingsvermogen. Alleen ik vraag me af hoe je traint. En trainen is steeds een grotere trianingsprikkel (meer kg, langer, vaker) toevoegen aan je trainingen om aanpassingen te krijgen in je fysiek.

Hoe voer je je cardiotraining, krachttraining en Bodypump uit?

---------- Post toegevoegd Fri 7 Sep 2012 om 12:46 ----------

Ga eens naar de Eetmeter.nl. Daar kan je je aanmelden en analyseren hoeveel je eet (en je kan ook zien hoeveel vitamines-en mineralen binnen krijgt).

Ik denk persoonlijk dat je een iets te hoge calorieinname hebt. Denk dat je de koolhydraten zeker wel wat kan verlagen en eiwit en de vetzuren wel iets omhoog gooien.

Ik denk persoonlijk dat je een iets te hoge calorieinname hebt. Denk dat je de koolhydraten zeker wel wat kan verlagen en eiwit en de vetzuren wel iets omhoog gooien.

Mij lijkt het eerder weinig eten voor die sport.

pump is eerder uithouding dan kracht.
Kracht is lage herhalingen zwaar gewicht.
uithouding is juist andersom.

Bij krachttraining zijn er inderdaad verschillende 'soorten' kracht. Denk aan krachtuithouding, explosieve kracht, submaximale kracht. Pump is dus ook krachttraining (vooral gericht op krachtuithouding).

---------- Post toegevoegd Fri 7 Sep 2012 om 13:33 ----------

Ze valt niet af (en heeft te weinig geduld denk ik), dus ze eet hoogst waarschijnlijk te veel.

Bij krachttraining zijn er inderdaad verschillende 'soorten' kracht. Denk aan krachtuithouding, explosieve kracht, submaximale kracht. Pump is dus ook krachttraining (vooral gericht op krachtuithouding).

---------- Post toegevoegd Fri 7 Sep 2012 om 13:33 ----------

Ze valt niet af (en heeft te weinig geduld denk ik), dus ze eet hoogst waarschijnlijk te veel.

Het voedingsschema laat zien dat ze vrijwel niks eet

Terug
Naar boven