Fitness Seller

Plaatselijk vet verbranden

• Topic Starter Topic Starter
Dus als ik het goed begrijp, moet ik mijn voeding aanpassen aan mijn vvm en vetpercentage en kan ik gewoon mijn trainingsschema hanteren?
Is hardlopen een optie om erbij te doen?

Dat heb je inderdaad goed begrepen, al die zogenaamde 'speciale diëten' worden je veelal aangepraat door zakkenvullers... Ik kan mij ook wel uitweiden over een ketogenisch dieet waarmee je binnen enkele dagen flink wat gewicht kwijt raakt, ware het niet dat de voordelen teniet gedaan worden wanneer je er mee stopt en weer je reguliere eetpatroon oppakt. Zoals eerder al werd aangegeven is de enige juiste methode een gezond eetpatroon gecombineerd met een actieve levenswijze, hierover is op het forum al meer geschreven dan dat ik behoefte heb om het te lezen ;) Daarnaast is hardlopen een hele waardevolle toevoeging op je trainingsschema :)

hey succes meid.het heeft me ook lang geduurd voor ik afviel bij mijn benen.goed eten en goede schema volgen en wees strikt.en je zal je doelen behalen.succes

1.Voedingsschema maken .
2.Bepaalde eetgewoontes aankweken (bvb elke ochtend 40 g haver en een glas magere melk)
3.Cardio doen ( 3 keer per week 45 minuten op een hartslag van 110-140)
4.Krachttraining doen voor je boven - en onderlichaam .
5.Goed slapen .

Voeding is nog belangrijker dan bewegen mbt afvallen. Je moet goed beseffen wat goed, minder goed en slecht is qua eten.

Dieeten helpt niet vanwege het feit dat het tijdelijk is. Zodra je weer 'normaal' gaat eten zal je weer op je oude gewicht terugkomen.

Indien je blijvend wil afvallen zal je structureel je voedingspatroon moeten aanpassen en daarnaast moeten blijven bewegen.

Ik zou je adviseren om naast de eerdere link van Body Recomposition de blogs van Guy Droog door te lezen. Voor iemand zoals jou erg leerzaam denk ik: http://www.guydroog.com/

Succes

Inmiddels op de sportschool mijn vetpercentage op laten meten.
Weegschaaltype: Tanita Lichaamscomposite Analyzer TBF-300
Ik stond er versteld van dat er zoveel gegevens uit het apparaatje kwamen en vraag me af of dit ook betrouwbaar is, omdat je alleen maar op een weegschaal moet staan. Enfin het volgende kwam er uit:

Lengte: 1.62
Gewicht: 67.5
BMI: 25.7
BMR: 6217 kJ, 1486 kcal
Weerstand: 517
Vet %: 31.4
vetmassa: 21.2 kg
Vetvrije massa: 46.3 kg
Lichaamsvocht: 33.9 kg

Goed nu weet ik dit en dan moet ik mijn voedingsschema gaan maken en een doel voor mezelf stellen. Wat is in mijn geval haalbaar, of is ieder doel haalbaar? (mits je consequent bent).
Hoe kan ik het best beginnen met het opstellen van een schema? Zijn hier voorbeelden van of stel je die geheel zelf samen? Is dit schema voor elke week hetzelfde?

Er is heel veel haalbaar. Als je echt voor spieren zou gaan zit er wel een genetisch maximum aan wat je kan halen, maar qua vetverlies is dat er eigenlijk niet of in ieder geval niet relevant want ik neem aan dat je niet zo ver wilt gaan dat je alle aderen en spieren ziet zitten. Als jij heel consequent bent kan je best onder de 10% vet uitkomen als je dat graag zou willen. De meeste vrouwen die niet met bodybuilding bezig zijn hoeven dat niet zo nodig overigens en 15 of 20% is ook een mooi doel. Wat natuurlijk varieert is de hoeveelheid tijd die je eraan kwijt bent. Veel mensen willen 'even' diëten en gaan daarna gewoon weer door met hun ongezonde leventje. Geen wonder dat de kilo's er dan weer aanvliegen. Als je bereidt bent om een permanente investering in je gezondheid te doen is the sky the limit.

Ik zou je een Stronglifts schema willen aanraden mits je een redelijke sportschool hebt waar je dat soort dingen kan doen (kijk even op http://stronglifts.com/) of anders kan je met je sportschool wat opstellen, maar pas dan op dat ze je niet een of ander flutschema geven waarmee je niet je hele lichaam traint of alles geïsoleerd traint. Hangt heel erg af van de kwaliteit van je sportschool. Het 'probleem' is dat het voor een sportschool veel makkelijker is om iemand achter wat apparaten te zetten zodat ze in principe weinig fout kunnen doen dan om iemand een serieus schema te geven met losse gewichten. Hier kan je het natuurlijk over hebben met ze.

Verder kan je cardio of High Intensity Interval Training (HIIT) erbij doen als je ook in conditie wilt komen maar puur voor afvallen is dat in principe niet nodig. Lees voor een goed eetschema vooral de stickies in het Voeding-forum.

Laatst bewerkt:
25 vp is wel best goed hoor.

Mijn vp is nu 14.en gewicht is nog steeds 53kg 6maanden later.
concentreer je je niet op de stomme weegschaal.

succes
geniet ervan.het is een leuke strijd

Wat een behulpzame nerds allemaal ahahha , als een man dezelfde vraag had gesteld , was hij dood geflamed.

@Respeezy
Haha viel mij ook al op.

Ik ben in ieder geval blij met de reacties die ik krijg.
Zou het leuk vinden om wat meer vrouwen met hun ervaringen te horen.

Zo in ieder geval lekker bezig met het voedingsschema en de training erbij.
Heb om verschil te zien, mijn lichaam op verschillende plaatsen gemeten in cm. Ik vraag me af na hoeveel tijd er ongeveer verandering plaats gaat vinden in die centimeters. Wat zijn jullie ervaringen?

Dat is zo persoonlijk, dat zal niemand je kunnen vertellen... Bij de een duurt het wat langer dan bij de ander! Hoe dan ook, als je je netjes aan je voedings en trainings- schema houdt, zou het maar zo heel snel kunnen gaan! ;)

@JackRipper

Mijn gevoel zegt dat de Slim Belly alleen de buik 'aanpakt', klopt dit ook? Mijn probleem zit juist niet in m'n buik, maar in m'n benen en billen. Met wat heb je dit gecombineerd en is het blijvend (ik bedoel is het niet heel intensief op een plaats en als je stopt, om andere dingen te doen, komt er dan weer meteen vet op die plaats terug?)????

Er zijn een paar heel mooie posts gedaan aan het begin die je uitleggen dat het onmogelijk is om in een specifieke regio vet te verliezen.

Met deze vraag moet je maar even terugvallen op die posts en dan kan je hem denk ik zelf wel beantwoorden.

Schumacher weet hoe je plaatselijk vet kan vebranden

Hallo ik ben butterfly87, vrouw en 25 jaar oud.
Sinds mijn pubertijd heb ik altijd al last gehad van een overvloed aan Bil, bovenbeen, knie en zelfs enkel...

Mijn "onderstel" past eigenlijk niet zo goed bij mijn bovenstel.
Mijn taille is slank tot zeer slank, en juist daarom is het contrast zo groot en daar wil ik graag wat aan doen.

Na Sonja Bakker, Atkins, acupunctuur, broodmaaltijden en nog een paar varianten, kom ik hier terecht.

Bovenstaande diëten werken niet, of slechts kort. Zodra je stopt en terugkeert naar je oude patroon, vliegen de kilo's en in mijn geval vooral de cm's er weer bij.

Na het stellen van de vraag, wie zijn er dagelijks bezig met vet op specifieke plaatsen te verbranden, kwam ik dus hier terecht.
Ik heb al wat rond gelezen, maar het is een gevalletje van bomen en bos niet meer zien.

Is het een goed idee om via deze weg proberen wat vet kwijt te raken zonder al te gespierd te worden? En zo ja, waar kan het beste mee starten?

Bedankt.

Over plaatselijk vet verbranden zijn al duizenden pagina's vol geschreven hier. Gebruik de search functie en je had verspreid over nog eens zo veel posts kunnen vaststellen dat het niet mogelijk is.

Nu ja, het is wel mogelijk. Neem een bunzenbrander en brand gewoon letterlijk het vet weg. Maar dat gaat geen zicht zijn, is medisch gezien redelijk gevaarlijk en het kan een beetje pijn doen.

Wat betreft die diëten. Je kan het niet op het dieet steken dat er een jojo effect is. Dat is eigenlijk je eigen mentaliteit die hiervoor zorgt: terugvallen in oude patronen/niet in staat geweest zijn je levensstijl te veranderen na een periode diëten.

Het best kies je een dieet uit waarvan je iets hebt: dit kan ik volhouden en is gezond! Het spreekt voor zich dat je dieet enkel en alleen uit eiwitten en vetten laten bestaan niet alleen erg slecht voor je is, maar gewoon niet vol te houden is. Maw je houdt er mee op en je valt weer in je oude patroon en hebt een aanslag op je gezondheid gepleegd. Hetzelfde met een regime à la montignac: wie in hemelsnaam kan zich jaren aan een stuk bezighouden met welke combinaties goed zijn en welke niet? Het best kies je gewoon voor een gevarieerd dieet met een lichte kcal beperking icm wat cardio. Dat kan in het begin moeilijk zijn, maar na een tijd is het gewoon deel van jezelf omdat je jouw lichaam er goed mee doet en psychologisch ook de vruchten er van zal plukken. Het gaat wat trager dat wel.

Over plaatselijk vet verbranden zijn al duizenden pagina's vol geschreven hier. Gebruik de search functie en je had verspreid over nog eens zo veel posts kunnen vaststellen dat het niet mogelijk is.

.

als je de zoek functie had gebruikt dan had je ws het artikel gevonden wat 3XL ooit heeft geplaatst waarin aangetoond is dat plaatselijk vet verbranden wel degelijk kan.

Echter is het effect van lokaal vet vebranden niet dusdanig groot om er flinke winst mee te behalen.

Are blood flow and lipolysis in subcutaneous adipose tissue influenced by contractions in adjacent muscles in humans?

Bente Stallknecht1*, Flemming Dela1, and Jorn Wulff Helge2
1 Department of Medical Physiology, The Panum Institute, University of Copenhagen, Copenhagen, Denmark
2 Medical Physiological Department, Panum Institute, Blegdamsvej 3, Copenhagen, Denmark; Department of Medical Physiology, The Panum Institute, University of Copenhagen, Copenhagen, Denmark

* To whom correspondence should be addressed. E-mail: b.stallknecht@mfi.ku.dk.

Aerobic exercise increases whole-body adipose tissue lipolysis, but is lipolysis higher in subcutaneous adipose tissue (SCAT) adjacent to contracting muscles than in SCAT adjacent to resting muscles?

Ten healthy, overnight-fasted males performed one-legged knee extension exercise at 25% of maximal workload (Wmax) for 30 minutes followed by exercise at 55% Wmax for 120 minutes with the other leg and finally exercised at 85% Wmax for 30 minutes with the first leg. Subjects rested for 30 minutes between exercise periods.

Femoral SCAT blood flow was estimated from washout of 133Xe and lipolysis was calculated from femoral SCAT interstitial and arterial glycerol concentrations and blood flow.

In general, blood flow as well as lipolysis was higher in femoral SCAT adjacent to contracting than adjacent to resting muscle (time 15-30 min: blood flow: 25% Wmax: 6.6 * 1.0 vs. 3.9 * 0.8 ml 100 g-1 min-1, P < 0.05; 55% Wmax: 7.3 * 0.6 vs. 5.0 * 0.6, P < 0.05; 85% Wmax: 6.6 * 1.3 vs. 5.9 * 0.7, P > 0.05; lipolysis: 25% Wmax: 102 * 19 vs. 55 * 14 nmol 100 g-1 min-1, P = 0.06; 55% Wmax: 86 * 11 vs. 50 * 20, P > 0.05; 85% Wmax: 88 * 31 vs. -9 * 25, P < 0.05).

In conclusion, blood flow and lipolysis are generally higher in SCAT adjacent to contracting than adjacent to resting muscle irrespective of exercise intensity. Thus, specific exercises can induce "spot lipolysis" in adipose tissue.
Are blood flow and lipolysis in subcutaneous adipose tissue influenced by contractions in adjacent muscles in humans? -- Stallknecht et al., 10.1152/ajpendo.00215.2006 -- AJP - Endocrinology and Metabolism

Wat ik me altijd afvraag is of je je vetverdeling kan ''resetten'' door volledig te diëten tot 5% of komt het vet dan gewoon weer sneller terug op de plek waar het het laatste verdween?

Nee. Sterker nog vet cellen verlies je niet ze verliezen alleen hun massa.. Mensen die heel dik geweest zijn hebben dus veel meer vet cellen dan mensen die nooit dik geweest zijn.

Ik heb nu mijn centimeters opgemeten en heb ontdekt dat het inderdaad erg vlug gaat. Wel merk ik inderdaad op dat op de plaats waar ik het graag zou willen (billen en heupen), minder af is, dan de rest van mijn lichaam.
Ik focus me nu maar op mijn voedingsschema en mijn training, wellicht kan ik me daarna wat meer verdiepen in het plaatselijk verbranden, mocht ik dit nog nodig vinden of lukken. Ik ga me in ieder geval nog verder inlezen, er staat veel info op dit forum, waar je veel aan hebt.

Ik heb nu mijn centimeters opgemeten en heb ontdekt dat het inderdaad erg vlug gaat. Wel merk ik inderdaad op dat op de plaats waar ik het graag zou willen (billen en heupen), minder af is, dan de rest van mijn lichaam.
Ik focus me nu maar op mijn voedingsschema en mijn training, wellicht kan ik me daarna wat meer verdiepen in het plaatselijk verbranden, mocht ik dit nog nodig vinden of lukken. Ik ga me in ieder geval nog verder inlezen, er staat veel info op dit forum, waar je veel aan hebt.

Hier heb je er een artikel over: http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/spot_reduction_is_real_heres_how_to_do_it

Verwacht er wel geen wonderen van.

Terug
Naar boven