XXL Nutrition

Plasma online kopen of in winkel?

• Topic Starter Topic Starter
Als je graag teveel betaalt moet je vooral naar Stassen gaan ;) .
Dat valt toch enorm mee hoor, of het moet zijn dat straks andere winkels in Nederland nog goedkoper gaan zijn :)

Kijk eens wat dit toestel gaat kosten in de goedkoopste winkel (excl. online shops) van België:

Geachte Heer,

U overweegt de aankoop van TX-P50VT20E . Wij danken u reeds voor uw vertrouwen.

Dit is een product dat opgenomen is in ons gamma. Het wordt op 30 April bij ons verwacht.

De prijs van het product bedraagt 2499 € récupel inbegrepen.

Indien u dit product wenst te kopen, nodigen wij u uit om naar de Vanden Borre winkel van uw keuze te gaan.

Wij hopen u spoedig terug te mogen ontmoeten op www.vandenborre.be of in één van onze winkels.

Steeds tot uw dienst,

Krissi Polders
Assistente aankoop

SA New Vanden Borre
Slesbroekstraat 101
1600 Sint-Pieters-Leeuw - Belgium
Tel: +32 (02) 334.00.0030.04

€ 2195,- bij Stassen, zomaar even 304 euro verschil, daar wil ik wel eens de grens voor over! Wel een eindje rijden trouwens 160 km.

Hallo,

TXP50VT20: 2315 euro
Wordt midden/eind mei verwacht, op bestelling

Voor meer vragen of informatie kan je ons gerust bereiken tijdens de
openingsuren op het volgende nummer: +32(0)16.81.31.58

Met Vriendelijke Groeten,

Pour plus d'informations telephonez-nous pendent les heure de ouverture
au: +32(0)16.81.31.58

Salutations,

For more questions you can contact us at the following number during the
opening hours: +32(0)16.81.31.58

Kind Regards,
Goedkoper dan VDB maar nog steeds duurder dan NL (120 euro). En wachten tot midden/eind mei, gaat 'm niet worden dus.

En antwoord gehad van Stassen (ook vrij snel trouwens):

Geachte heer,

De Plasma wordt door onze eigen vervoerdienst bezorgd,
dit kost 50 euro.
De levertijd is 1, hoe eerdere u reserveerd hoe sneller u
deze heeft.

Wij hebben er reeds 21 voorverkocht de eerste zending
van Panasonic worden er 30 geleverd,
dat wil zeggen als u nu reserveerd krijgt u de alleer eerste
zending.

Dat zal zijn nu deze komende maand(begin midden of
einde is niet duidelijk) de 2 de zending is rond of na de
WK.

Afhalen kan ook.als u de Plasma maar rechtop vervoerd.

Met vriendelijke groet,
Stassen HiFi & HomeTheaters

Stassen HiFi
www.stassen-hifi.com
www.stassen.nl
www.stasland.nl

Voor 50,- kan ik 'm beter zelf gaan afhalen. Maar denk wel dat ik 'm ga reserveren nu.

Is plasma nou beter en mooier dan lcd? Ik heb er de ballen verstand van maar hoor zeggen dat plasma meer stroom vreet en lcd weer beter beeld geeft.

Is plasma nou beter en mooier dan lcd? Ik heb er de ballen verstand van maar hoor zeggen dat plasma meer stroom vreet en lcd weer beter beeld geeft.
Ze groeien steeds meer naar elkaar toe waar ze vroeger verschilden.

LCD wint in ruimten waar veel licht is. Daarom zal je plasma ook nooit zien in ziekenhuizen, vliegtuigen etc. Plasma presteert in donkere ruimten dan weer optimaal, met dieper zwart, diepere kleuren, ideaal voor wie een mooie home cinema wil dus.

Omdat plasma er in de toonzaal minder goed uitziet (vanwege het vele licht) zijn mensen geneigd daar te gaan voor de LCD (wat dus kortzichtig is) maar dit heeft de verkoop van de LCD wel sterk verhoogt tegenover plasma.

Ze groeien steeds meer naar elkaar toe waar ze vroeger verschilden.

LCD wint in ruimten waar veel licht is. Daarom zal je plasma ook nooit zien in ziekenhuizen, vliegtuigen etc. Plasma presteert in donkere ruimten dan weer optimaal, met dieper zwart, diepere kleuren, ideaal voor wie een mooie home cinema wil dus.

Omdat plasma er in de toonzaal minder goed uitziet (vanwege het vele licht) zijn mensen geneigd daar te gaan voor de LCD (wat dus kortzichtig is) maar dit heeft de verkoop van de LCD wel sterk verhoogt tegenover plasma.
Okay, en die verhalen dat logo's inbranden in het scherm van een plasma naar verloop van tijd is dat ook zo?

Grote T, je weet dat die dingen voornamelijk interessant zijn voor je energieleverancier he.

Okay, en die verhalen dat logo's inbranden in het scherm van een plasma naar verloop van tijd is dat ook zo?
De technologie is op dat vlak sterk verbeterd. De kans dat dit nog gebeurd is tegenwoordig veel kleiner:

Inbranden
Bij plasma-tv is het inbranden van het beeld nog steeds een heikel topic. Met inbranden wordt bedoeld: het achterblijven van bepaalde restbeelden wanneer afbeeldingen te lang stilstaan, zoals bijvoorbeeld het logo van de zender of de scoreborden bij sportwedstrijden. De huidige plasmatelevisies gaan nu veel beter om met dit inbranden: dit zal al na enkele uren verdwijnen wanneer er andere beelden op het scherm worden getoond. Trouwens, elk beeldscherm, ook lcd dus, heeft het risico van inbranden.

Verschillende plasmatelevisies hebben nu ook ingebouwde functies die de levensduur sterk verlengen en het inbranden naar het verleden wijzen. Een van die technieken is de pixel-shift techniek waarbij het beeld een paar pixels verschuift zodat een logo niet steeds op dezelfde pixels staat afgebeeld waardoor de kans op inbranden sterk vermindert.

Grote T, je weet dat die dingen voornamelijk interessant zijn voor je energieleverancier he.
Het energieverbruik in de nieuwere toestellen is ondertussen al stukken lager dan in de eerdere modellen. Wat je zegt is dus grotendeels achterhaald:

Energieverbruik
Plasma-tv's verbruiken volgens sommige bronnen een pak energie. Die informatie is echter vandaag volledig achterhaald. In vergelijking met lcd-tv's is de totale energieconsumptie bijna evenwaardig (volgens een recent onderzoek in Duitsland door AVT OP Messetechnik). Een lcd-scherm heeft een constant energieverbruik omdat de lichtbron - de lamp - steeds brandt. Bij een plasma-tv varieert het energieverbruik naargelang de beeldinhoud. Zo vraagt een plasma-tv het meest energie wanneer het echt wit moet tonen: een film vraagt bijvoorbeeld minder energie dan het journaal dat wordt uitgezonden in een fel verlichte televisiestudio. De nieuwste plasmatelevisies hebben overigens tal van energiebesparende functies die op geregelde momenten in werking treden.

Zit zelf ook zwaar te twijfelen tussen een plasma en een lcd tv. Denk echter wel dat de kleuren van plasma veel mooier/dieper zijn dan bij een LCD scherm. Voor inbranden ben ik echter niet zo bang. Dat het meer stroom vreet geloof ik dan weer wel..

Probleem is ook een beetje dat een plasma eigenlijk begint vanaf 42inch. Denk eigenlijk dat dat in mijn situatie iets te groot is. Ga namelijk kijken vanaf een afstand van maximaal 2,3meter. Dan is een 37inch of een 40inch (al twijfel ik hier ook al over..) denk beter.

Ach die grootte gaat toch wennen, 2,5 M afstand is ongeveer het minimum voor 42-50" dacht ik.

Ach die grootte gaat toch wennen, 2,5 M afstand is ongeveer het minimum voor 42-50" dacht ik.

Men zegt inderdaad van wel ja. Heb het nog eens goed nagemeten, maar zit er toch echt maar 200 tot 210 cm vandaan.. Zelfs dan twijfel ik tussen een 37 en een 40 inch..

Zelf ga je misschien een 50 inch kopen dus, hoe ver zit jij daar dan wel niet vandaan?

Iemand ervaring met het kopen van een plasma tv online? Ik vraag me eigenlijk af of het online bestellen bij een plasma een voordeel kan hebben. Met name wat de prijs betreft België vs Nederland.

Heb me ook laten vertellen dat een plasma op een bepaalde manier getransporteerd moet worden (nooit met scherm naar onder dacht ik), en of dit gegarandeerd kan worden als zo'n tv via een online shop bij je thuisbezorgd wordt.

En weet er iemand of de Panasonic TX-P50VT20E al te krijgen is?

Ik heb ook een Panasonice TX P nog wat gekocht online, waarschijnlijk een oudere versie dan die jij benoemt. Ik was erg tevreden over de levering in ieder geval.
Prima tv trouwens, veel aansluitingen en een geweldig beeld, gamen is al helemaal fantastisch;)

Verschijnt waarschijnlijk niet voor juni. Pioneer is ook gestopt met het ontwikkelen van nieuwe plasma's voor zover ik weet.

Kijkafstand 3 - 4 keer de beeldgrootte.

Men zegt inderdaad van wel ja. Heb het nog eens goed nagemeten, maar zit er toch echt maar 200 tot 210 cm vandaan.. Zelfs dan twijfel ik tussen een 37 en een 40 inch..

Zelf ga je misschien een 50 inch kopen dus, hoe ver zit jij daar dan wel niet vandaan?
Zoals je hier kan zien kan je vanaf 2M al een 50" hebben: http://en.wikipedia.org/wiki/Optimum_HDTV_viewing_distance#Manufacturers_Recommendations

Ik zit op 3M.

Verschijnt waarschijnlijk niet voor juni.
Tegen mij zeiden ze volgende maand (ze weten nog niet zeker begin, midden of eind). Heb 'm net bestelt dus we zien wel.

Pioneer is ook gestopt met het ontwikkelen van nieuwe plasma's voor zover ik weet.
Klopt al een tijd, ze gaan zich focussen op LCD, ze hebben de technologie nu verkocht aan Panasonic, die deze dus gebruikt zou hebben in de nieuwe modellen.

Al eens op redcoon.be gekeken? Goede prijzen en goede levering.
Hoor goede dingen van die site van enkele maten.

mijn ouders hadden vorige jaar een lcd tv via internet gekocht. Nou scheelde gewoon ruim 350 euro met winkelprijs in mediamarkt en daar stond die nog het goedkoopst.

Zoals je hier kan zien kan je vanaf 2M al een 50" hebben: http://en.wikipedia.org/wiki/Optimum_HDTV_viewing_distance#Manufacturers_Recommendations

Ik zit op 3M.

Tegen mij zeiden ze volgende maand (ze weten nog niet zeker begin, midden of eind). Heb 'm net bestelt dus we zien wel.

Klopt al een tijd, ze gaan zich focussen op LCD, ze hebben de technologie nu verkocht aan Panasonic, die deze dus gebruikt zou hebben in de nieuwe modellen.

Die nieuwe modellen van panasonic komen pas eind 2012

De 3D tvs die je hebt zijn half ready 3D, als je nog even 2 jaar wacht heb full ready 3D schermen van panasonic.

Die nieuwe modellen van panasonic komen pas eind 2012

De 3D tvs die je hebt zijn half ready 3D, als je nog even 2 jaar wacht heb full ready 3D schermen van panasonic.
Nieuw model is er in mei of juni 2010 en is gewoon full HD3D hoor.

En je kan altijd wachten tot er weer iets beters komt, zo kan je blijven wachten.

Nieuw model is er in mei of juni 2010 en is gewoon full HD3D hoor.

En je kan altijd wachten tot er weer iets beters komt, zo kan je blijven wachten.

zijn niet Full 3D van Panasonic, de chip van pioneer gebruiken ze ook nog niet, voor de twee keer die chip komt pas in de modellen van eind 2012 van panasonic

Terug
Naar boven