MuscleMeat

Plasma online kopen of in winkel?

• Topic Starter Topic Starter
zijn niet Full 3D van Panasonic, de chip van pioneer gebruiken ze ook nog niet, voor de twee keer die chip komt pas in de modellen van eind 2012 van panasonic
Wat versta jij onder "niet full 3D" ???

En waar haal jij deze verhalen vandaan?

Wat versta jij onder "niet full 3D" ???

Destijds had je eerst ook alleen maar HD ready plasma schermen, daarna kwamen de Full HD tv Schermen- dit zelfde doen ze nu met 3D het schijnt dus nog niet optimale 3D te zijn met bril.

En waar haal jij deze verhalen vandaan?

ongeveer 1 jaar geleden ben ik in een Bang en Olufsen zaak geweest, ik had eventuele interesse om m´n pioneer plasma scherm weg te doen om een Olufsen te kopen, dus ik wou graag een B&O Plasma met geïntegreerde Blue ray speler, ik kreeg te horen dat B en o er niet 1 heeft en ook geen plasma's meer gaat maken. (gaan over Naar Led) 3D schermen gaan ze ook niet maken.

van Panasonic en die Chip van pioneer vertelde hij dus ook.:D

online selecteren
offline kopen

ongeveer 1 jaar geleden ben ik in een Bang en Olufsen zaak geweest, ik had eventuele interesse om m´n pioneer plasma scherm weg te doen om een Olufsen te kopen, dus ik wou graag een B&O Plasma met geïntegreerde Blue ray speler, ik kreeg te horen dat B en o er niet 1 heeft en ook geen plasma's meer gaat maken. (gaan over Naar Led) 3D schermen gaan ze ook niet maken.

van Panasonic en die Chip van pioneer vertelde hij dus ook.:D
Aha, en waarom denk je dat een concurrent negatief gaat praten over een ander merk als jij plannen hebt om naar hun over te stappen? Zou dat misschien verkoperspraat kunnen zijn???

Heb dit gestuurd naar Panasonic en dit is hun antwoord:

Beste heer,

De Full HD 3D weergave welke door Panasonic wordt toegepast in de VT20-serie maakt gebruik van de Frame Sequential technologie waarbij voor elk oog afzonderlijk een apart Full HD 1080p beeld wordt weergegeven. Door de perfecte synchronisatie van de 3D Eyewear met de 3D-tv is de Full HD 3D beeldkwaliteit subliem.

Panasonic en Pioneer zijn reeds in 2008 een intensieve samenwerking aangegaan. Ondanks het feit dat Pioneer zich heeft teruggetrokken uit de Plasma TV markt is Panasonic er van overtuigd dat de Plasma technologie de toekomst heeft.

Panasonic streeft er als wereldwijd marktleider naar om de beste beeldkwaliteit te leveren en stelt alles in het werk om de Plasma technologie verder te perfectioneren. Om dit te bewerkstelligen wordt gebruik gemaakt van de aanwezige expertise op het gebied van de geavanceerde Plasma technologie, die binnen Panasonic is ontwikkeld dankzij jarenlange investeringen in research en ontwikkeling. De kennis die is verworven uit de samenwerking met Pioneer zal tevens gebruikt worden om de Plasma technologie verder te perfectioneren, met als uiteindelijk doel de realisatie van de beste beeldkwaliteit.

mvg
Panasonic Info Centre

Ook een stuk verkoperspraat, maar ik lees in elk geval nergens dat jouw info klopt. Ook over gans het internet wordt jouw info nergens onderbouwd of zelfs maar ter sprake gebracht.

De realiteit is dat Panasonic nu de beste plasma 3D schermen produceert, en ik ga geen 2 jaar meer wachten op de technologie die de huidige gaat vervangen.

En dat veel merken geen plasma meer opnemen in het assortiment heeft vooral te maken met marketing, LCD verkoopt voor hun wat beter (niet omdat het beter is, maar het lijkt beter in de sterk verlichte toonzaal dus de slecht ingelichte klant kiest dan LCD).

Die eigenaar waar ik mee gesproken hebt verkocht ook Loewe, Pioneer en panasonic. :D

Trouwens die text die je hebt gekregen is gewoon een copy paste geweest uit een brochure.

Laatst bewerkt:
Die eigenaar waar ik mee gesproken hebt verkocht ook Loewe, Pioneer en panasonic. :D

B&O-producten worden tegen vaste prijzen verkocht in geautoriseerde B&O-winkels. Die bedrijven, allemaal eigen ondernemers (dus geen franchisenemers), worden door Bang & Olufsen gehouden aan een aansprekende presentatie van de door hun gevoerde producten. Apparaten van andere producenten zijn in exclusieve B&O-winkels (B1-shops) niet te koop. Dit in tegenstelling tot de zogenaamde "shop-in-shop" bedrijven. Hier worden ook apparaten van andere merken verkocht.

Dus ofwel was het geen exclusieve B&O-winkel ofwel lieg je hier dat de stukken er vanaf vliegen :)

In beide gevallen wist zo'n verkoper in de tijd dat jij daar geweest was echter nog niets over de technologie die toen nog aangekondigd zou worden door Panasonic. Hij wist net als iedereen dus niets over de technologie die in de toestellen van 2010 zou zitten, laat staan dat hij iets zou weten over de technologie in 2012 (hij heeft geen glazen bol). Hij had zo'n toestel ook niet in zijn winkel.

M.a.w. ik blijf bij mijn standpunt dat het verkoperspraat was om jou een (duurder) B&O toestel te verkopen.

En verder heb je nog steeds niet uitgelegd wat het verschil zou moeten zijn tussen "3D ready" en "full 3D". Nergens wordt dat onderscheid gemaakt, blijkbaar een term die alleen door die verkoper werd gehanteerd.

Trouwens die text die je hebt gekregen is gewoon een copy paste geweest uit een brochure.
Het antwoord is geen copy paste, alhoewel de folders wel identieke informatie bevatten. Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat die informatie onjuist is of iets achterhoudt.

De meneer heeft 2 winkels 1 exclusief de ander " voor de gewone consument"
Maar ik zie dat jij bij je standpunt blijft dan heeft het voor mij verder geen zin om hier nog verder op door te gaan.

Laatst bewerkt:
Zolang jij geen betere bron/info hebt lijkt dit me idd niet een reden om mijn standpunt te veranderen.

De meneer heeft 2 winkels 1 exclusief de ander " voor de gewone consument"
Maar ik zie dat jij bij je standpunt blijft dan heeft het voor mij verder geen zin om hier nog verder op door te gaan.

Een verkoper is toch geen betrouwbare bron? Er zijn echt heel veel randdebielen verkoper.

Houston, ik denk dat BigT gelijk heeft hoor. Ben ook al een tijdje aan het rondsurfen om info over plasma's en LCD's te verkrijgen. Ik lees regelmatig dat verkopers in de winkel er minder over weten dan de homecinema aanhangers die de schermen daadwerkelijk kopen.

Ik dacht ook dat de VT20 gewoon full HD3D is, voor mij had die 3D er niet bij gemoeten ik wil gewoon een goed beeld en de VT-20 is net iets beter dan zijn 3D-loze broertje V20.
Misschien koop ik de VT-20 ook, maar ga nog een tijdje wachten. De panasonics, alhoewel momenteel de beste plasma in zijn prijscategorie, hebben stijgende zwartwaarden en 'floating blacks' waar ik toch een beetje schrik van heb. Dus ik wacht nog even af of de klachten nu gegrond of ongegrond zijn. Waarom is Pioneer toch gestopt met Plasma? :(

pioneers plasma´s liepen slecht aldus pioneer, daarom geen tv´s meer voor hen.

in de winkel zie je wel alles live live.

kopen bij bol.com

bol.com verkoopt het model waar ik naar op zoek ben niet.

Maar heb 'm ondertussen al in pre-order. Hopelijk duurt het niet te lang voor ik 'm mag afhalen.

Hoi,Big-T je schrijft hier dat ie 2195 euro kost bij stassen.

€ 2195,- bij Stassen, zomaar even 304 euro verschil, daar wil ik wel eens de grens voor over! Wel een eindje rijden trouwens 160 km.

Maar als ik op site kijk klik staat daar toch een heel ander bedrag.
Ik heb nog even verder gezocht maar die prijs kom ik nergens tegen V.B
Zou die dan zoveel gestegen zijn inplaats van gedaald in prijs.

Heb je hem trouwens bij Stassen besteld of ergens anders.

Hoi,Big-T je schrijft hier dat ie 2195 euro kost bij stassen.

Maar als ik op site kijk klik staat daar toch een heel ander bedrag.
Ik heb nog even verder gezocht maar die prijs kom ik nergens tegen V.B
Zou die dan zoveel gestegen zijn inplaats van gedaald in prijs.

Heb je hem trouwens bij Stassen besteld of ergens anders.
Wow, ze hebben de prijs dus sinds kort flink verhoogt :eek:

Ik heb hier een factuur van Stassen gekregen van 2.245,- inclusief btw (die ik overigens nog moet betalen). Dat moet dus een actie geweest zijn in begin...

hopelijk lukt het voor je, dan heb je echt wel een goeie koop gedaan T!

Terug
Naar boven