XXL Nutrition

Politie ranselt allochtone jongeren af

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
AMSTERDAM - Politieagenten hebben in de Sirtemastraat in de Haagse wijk Kortenbos een groepje allochtone jongeren afgerost, omdat die hun het werken onmogelijk zouden hebben gemaakt.

Buurtbewoners reageren geschokt op de handelwijze van de agenten, die de jongens geschopt en geslagen zouden hebben, terwijl zij al op de grond lagen.

"Dit soort gedrag verwacht je niet van de Nederlandse politie", zegt de verbouwereerde Dineke Waakop Reijers, die bij de politie haar beklag heeft gedaan over het ongekend harde optreden van de agenten. "Het kón echt niet. De agenten waren compleet de controle over zichzelf kwijt en waren puur hun frustratie aan het afreageren."
Volgens een politiewoordvoerster gaat het om jongeren van wie de politie vermoedde dat zij de aanhouding hadden belemmerd van een andere jongen, die zonder helm achter op een brommer zat.
"De agenten voelden zich in het nauw gedreven ", aldus de politiewoordvoerster. "Het was een heel hectische en verwarrende situatie." Of de agenten onjuist hebben gehandeld, kan zij nog niet zeggen. "Er is intern melding gemaakt van het geweld. Het onderzoek loopt nog".

Pakken ze het een keer hard aan, weer niet goed. Simpele zielen hier in NL.

hard optreden, niet zo janken

"Dit soort gedrag verwacht je niet van de Nederlandse politie",

Nee idd... maar ook zij zijn het een keer beu. Moeten ze vaker doen. Net als in spanje of turkije. Grote bek, klap voor je bek.

Mooi zo, hoe harder, hoe beter.

Vind ook dat de politie een keer wat harder mag optreden. Komt het respect misschien een beetje terug voor ze.
Nu heeft iedereen lak aan de politie.

Als ze dit standaard zouden doen vind ik ze zelfs hun salarisverhoging waard:D

Super, laat ze maar weten wie de baas is hier..

komen ze er eindelijk achter dat het knuffelen van dit ongedierte niet helpt. gewoon met de harde had aanpakken en laten opdraaien voor alles. en de ouders een flinke boete geven voor de slechte opvoeding die ze hebben gegeven.

zo krijgen we tenminste weer een beetje respect voor de politie :D

Vind ook dat de politie een keer wat harder mag optreden. Komt het respect misschien een beetje terug voor ze.
Nu heeft iedereen lak aan de politie.

Als ze dit standaard zouden doen vind ik ze zelfs hun salarisverhoging waard:D

Respect voor de politie??
Moeten er eerst weer een mannen de straat op worden gestuurd en geen mietje/meisjes en jongetjes
Dit dwingen nooit repect af!!

En natuurlijk stoppen en onzin boetes en boeven gaan vangen!

eindelijk bijt blauw een keer van zich af

Volgens mij hebben ze nog lang niet hard genoeg geschopt en geslagen....

mogen ze hier nog geen taser/stungun gebruiken ?

beter, gewoon aftuigen die handel. niet aanpassen.....dan oprotten.

hehe eindelijk ............

• Topic Starter Topic Starter
Buurtbewoners reageren geschokt op de handelwijze van de agenten, die de jongens geschopt en geslagen zouden hebben, terwijl zij al op de grond lagen

Laat me raden, ook van allochtone afkomst?

Laat me raden, ook van allochtone afkomst?

Dineke Waakop Reijers klinkt niet echt allochtoon Yzord?

Voor de mensen die het zo prachtig vinden als politie agenten mensen in elkaar slaan...wacht maar tot je zelf een keer zo'n machtsgeile agent tegenkomt. Die agenten moeten zich gewoon aan regels houden en die regels zijn niet zomaar ontstaan. Maar goed het heeft misschien ook te maken met het feit dat allochtonen de klappen krijgen ;).

Moeten ze vaker doen. Net als in spanje of turkije. Grote bek, klap voor je bek.

Dit is Nederland en geen Spanje of Turkije en ik ben blij dat het niet is zoals die landen. Sterker nog mijn ouders zijn gevlucht uit Turkije, je kan je misschien voorstellen dat die klappen die mijn pa van de politie daar heeft gehad niet altijd terecht waren. Denk eens na man, wil je echt dat het die kant op gaat in Nederland?

Is altijd zo. Iedereen loopt altijd te mauwen, dat de politie harder moet optreden, maar dan doen ze dat een keer en dan vindt iedereen het toch wel zielig.
Ik zeg; aanpakken die handel en goed ook!

• Topic Starter Topic Starter
Dineke Waakop Reijers klinkt niet echt allochtoon Yzord?

Voor de mensen die het zo prachtig vinden als politie agenten mensen in elkaar slaan...wacht maar tot je zelf een keer zo'n machtsgeile agent tegenkomt. Die agenten moeten zich gewoon aan regels houden en die regels zijn niet zomaar ontstaan. Maar goed het heeft misschien ook te maken met het feit dat allochtonen de klappen krijgen ;).

Ga toch weg man. Moet je zien hoe er een loopje wordt genomen met hulpverleners. Als er jongeren zijn die het beletten dat er iemand gearresteerd wordt, dan hoek je die gewoon de grond in, simpel. Het wordt tijd dat er structureel iets aangepakt gaat worden hier in dit land.

En wat wil je met je laatste zin zeggen dan? Alsof allochtone jongeren zo lief zijn tegen hulpverleners? Wie bescherm je nu eigenlijk? Waar ben je bang voor? Wil je nu dat NL leefbaar is of niet? Dan zal er hard opgetreden moeten worden of het nu wit, zwart of geel is.

PS, ik wist niet dat Dineke stond voor buurtbewonerS?

Terug
Naar boven