MuscleMeat

Pompen?

Tony' M'

Novice
Waardering
0
Heb even een vraagje en hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen.. :D

Na elke oefening 'pomp' ik nog een keer.
Bijv: bench press doe ik eerst 10-8-6 en dan pompen 15x!

Bevordert het pompen nou de spiergroei of is dit nou juist negatief voor de spiergroei (mijn doelstelling: massa!)

Wat is nou het best aantal herhalingen voor massa?
Bijv : 10-8-6 , 8-8-6 , 10-8-8, 8,6,4 enz??

Alvast Bedankt ;) !!

Aan pompen heb je niet veel en zeker niet na elke oefening. Wat de setjes betreft, dat maakt niet zo heel veel uit als je maar rond de 8 herhalingen zit. Voor grote spiergroepen pak je dan 4 sets en voor de wat kleinere 2 of 3. Gewoon zo nu en dan afwisselen en kijken wat voor jou het beste werkt.

Ik zeg negatief, ten eerste omdat je dan gewoon nog wat meer verzuring gaat krijgen en ook (en dit maakt echt zin imo) omdat ik ooit ergens gelezen heb dat je laatste set die je gedaan hebt grotendeels je stimulus zal bepalen dus vanuit die optiek kun je beter je pompset als eerste doen

Pompen is volgens mij alleen maar leuk voor je eigen koppie :D

maar doe dat dan alleen bij de ALLER laatste set...
pomp um ffkes goed hard, en bekijk in de spiegel het resultaat.
geeft altijd wel een fijn gevoel :D

A single set of low intensity resistance exercise immediately following high intensity resistance exercise stimulates growth hormone secretion in men.

Goto K, Sato K, Takamatsu K.

Doctoral Program in Health and Sport Sciences, University of Tsukuba, Tsukuba, Ibaraki, Japan.

AIM: The purpose of the present study was to examine the effects of an additional set immediately following high intensity resistance exercise on growth hormone (GH) response.

METHODS: Subjects (n=8) performed 4 resistance exercise protocols (bilateral knee extension exercise) on separate days. The protocols were categorized into 2 types of protocol, namely "Strength-up type (S-type)" and "Combination type (Combi-type)". The S-type was resistance exercise which consisted of 5 sets at 90% of 1 repetition maximum (RM) with 3-min rest periods between sets, whereas the Combi-type is a training protocol which adds an additional set (either 50% of 1 RM [C50-type], 70% of 1 RM [C70-type] or 90% of 1 RM [C90-type]) to the S-type. Serum GH concentration and blood lactate concentration were determined pre-exercise and at 0-60 min postexercise. Relative changes in thigh girth and maximal unilateral isometric strength were determined pre-exercise and immediately postexercise.

RESULTS: The increasing values of GH concentration (DGH) in the S-type was the lowest of all protocols. On the other hand, DGH in the C50-type showed a significantly (p<0.05) higher increase than in the S-type and C90-type, and a relatively higher increase than in the C70-type.

CONCLUSION: These results suggests that a high intensity, low volume training protocol to induce neural adaptation resulted in little GH response, but GH secretion was increased by performing a single set of low intensity resistance exercise at the end of a series of high intensity resistance sets.

Laatst bewerkt:
Deze GH is toch vanwege de stress-situatie van het lactaat, en dus om spierverlies te voorkomen, eerder dan spier op te bouwen?

Ik denk niet dat GH productie in die zin een bepaald doel heeft, het komt gewoon vrij als reactie op melkzuur, het ene doel (spiersparing) sluit het andere niet uit, de halfwaarde tijd van GH is langer dan de training alleen dat werkt nog wel een tijdje door dus pluk je er ook mbt. je herstel wel de vruchten van.

Dus je kan beter na een setje van veel reps (9-12 reps per set), een setje met weinig reps erachter aan doen.

Tony' M' zei:
Heb even een vraagje en hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen.. :D

Na elke oefening 'pomp' ik nog een keer.
Bijv: bench press doe ik eerst 10-8-6 en dan pompen 15x!

Bevordert het pompen nou de spiergroei of is dit nou juist negatief voor de spiergroei (mijn doelstelling: massa!)

Wat is nou het best aantal herhalingen voor massa?
Bijv : 10-8-6 , 8-8-6 , 10-8-8, 8,6,4 enz??

Alvast Bedankt ;) !!

rep range tss de 5-10 voor max hypertrophy. Om alle vezels aan te pakken zou ik zelfs zeggen hou het bij de 10.

Als je na die 3sets nog kan 15x kan pompen doe je iets verkeerd.

mvg.

ik denk dat ie een lichter gewicht gebruikt met het pompen dan met zijn echte setjes... tenminste mag ik hopen anders doet ie inderdaad iets verkeerd!

frietbakker zei:
ik denk dat ie een lichter gewicht gebruikt met het pompen dan met zijn echte setjes... tenminste mag ik hopen anders doet ie inderdaad iets verkeerd!

Mjaja, ik versta het al, kwestie van de spier een goed te voelen branden ;-)

Besteed je tijd aan andere dingen zou ik zo zeggen.

mvg.

Unregistered zei:
Deze GH is toch vanwege de stress-situatie van het lactaat, en dus om spierverlies te voorkomen, eerder dan spier op te bouwen?

Inderdaad.

MightyDuck zei:
Ik denk niet dat GH productie in die zin een bepaald doel heeft, het komt gewoon vrij als reactie op melkzuur, het ene doel (spiersparing) sluit het andere niet uit, de halfwaarde tijd van GH is langer dan de training alleen dat werkt nog wel een tijdje door dus pluk je er ook mbt. je herstel wel de vruchten van.

De halfwaarde tijd van gh (door het lichaam vrijgegeven) is erg kort en je ziet in catabole situaties ALTIJD een toename van gh. Deze toename zorgt ervoor dat aminozuren bespaard blijven en hierdoor beperk je ook spierverlies. Maar anabole effecten hoef je hier niet van te verwachten.

burn zei:
Inderdaad.

De halfwaarde tijd van gh (door het lichaam vrijgegeven) is erg kort en je ziet in catabole situaties ALTIJD een toename van gh. Deze toename zorgt ervoor dat aminozuren bespaard blijven en hierdoor beperk je ook spierverlies. Maar anabole effecten hoef je hier niet van te verwachten.

Aha :)

Ook niet als de hoeveelheid groter word ?

De truc met dat sint jans kruid om een hogere GH afgifte na het trainen te creëren in combinatie met een hoge test en insuline spiegel is dus onzin ?

MightyDuck zei:

De truc met dat sint jans kruid om een hogere GH afgifte na het trainen te creëren in combinatie met een hoge test en insuline spiegel is dus onzin ?

da zijn dus details :-) (mierennken of hoe zeggen jullie dat ;-))

mvg.

Heb jij het nu over mierennken? Degene die een hele thread vult aan het al dan niet zuivel eten voor het slapen gaan? Tsk! :P

MightyDuck zei:

Niet als je om dat te bereiken ook nog meer catabool moet worden.

Gh afgifte in catabole situaties is voordelig om de spierafbraak te beperken, maar niet om spiergroei te realiseren.

MightyDuck zei:

Sint Janskruid is een uitzondering. Iedereen die dat gebruikt wordt huge ;)

pompen kan best goed zijn vooral als je een lekke band hebt of als je midden op zee zit...( pompen of verzuipen ) maar voor BB nee

Terug
Naar boven