MuscleMeat

post workout in de cut

teunierder

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m90
Massa
95kg
Vetpercentage
11%
Wat is nou een goede post workout in de cut.
Mijn huidige is een AAtje direct na de training om een insuline piek te creeren en om mn glucosespiegel aan te vullen. (in mijn vorige post hier gaf men commentaar dat dat niet goed is in de cut)
30 minuten na de training neem ik een shake.

Jawel hoor persoonlijk hebk ook altijd wat snellere suikers na mijn training samen met wat bcaa...

Mening is hier over verdeeld sommigen vinden wel snelle suikers anders verbranden je spieren. Dit is ook de goede gedachte en zeker in de CUT!

voor een goeie cut is snelle suikers natuurlijk uit ten boze

Meningen zijn hier verdeeld over, google maar eens of gebruik de search knop

Ik ben het eens met Lil priest, snelle suikers kan je zeker missen in de cut.
Imo ben je veel meer met als pwo kh + eiwitten te eten, vb. eiwitreep.
Maar suiskers zou ik echt niet doen in cut :)

Moet volgens jou je glycogeen spiegel niet aangevult worden na de training?

je glyco daalt niet echt ver na je kt en cardio die kan je best missen in de cut, je heb ook zoiets als refeed dagen op die dagen vul je de glycogeen van de hele week weer aan en cortisol verhogend als je in de cut bent heb ik nooit van gehoord en als het zo is moet je dat voor lief nemen

---------- Toegevoegd om 21:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:02 ----------

beperkt als dat in je schema past en je komt daardoor niet te ver in je KH

Laatst bewerkt:
ok thank you
karma on the way

Ik ben het eens met Lil priest, snelle suikers kan je zeker missen in de cut.
Imo ben je veel meer met als pwo kh + eiwitten te eten, vb. eiwitreep.
Maar suiskers zou ik echt niet doen in cut :)

Oke maar dan haal je je snellere suikers.. dus uit vast voedsel toeminste ga er vanuit omdat meestal in eiwitrepen geen langzamere koolydraatjes zitten...

Maar is het echt zo dat het niet belangrijk is voor herstel en opbouw en tegengaan van spierafbraak om na je krachttraining snellere suikers te hebben??

Dit is dan echt helemaal nieuw voor me....:)?

ALvast bedankt

Het lichaam schijnt op dat moment de suikers niet goed te kunnen opnemen => vetopslag. In het algemeen zou kort voor en kort na de training koolhydraten vermeden moeten worden.
Een hele kleine hoeveelheid suikers kan geen kwaad. Zorg gewoon voor een bom van een maaltijd 2 uur voor de training met veel complexe koolhydraten.
Voor je training (en tijdens desnoods) neem je wat BCAA met water. Kan je ook na je training nemen.
Daarna een uur later ofzo neem je gewoon een goeie maaltijd weer met veel eiwitten en veel koolhydraten.
Als je zo graag een shake wil nemen, doe die dan 30min ofzo voor je training, erna kom je te laat.

Die pre -en post workout is een omstreden onderwerp, waar niemand het zeker weet. 6 gelijk verdeelde maaltijden over de hele dag zouden je goed genoeg moeten kunnen bevoorraden.

Heb je hier ook onderzoeken van? Want er zijn er zat die mijn visie beamen... Nu hoor ik weer het omgedraaide dus snap je mijn verwarring;)..

Zijn er onderzoeken van? Zou ze erg graag willen lezen want dit lijkt me sterk

Heb je hier ook onderzoeken van? Want er zijn er zat die mijn visie beamen... Nu hoor ik weer het omgedraaide dus snap je mijn verwarring;)..

Zijn er onderzoeken van? Zou ze erg graag willen lezen want dit lijkt me sterk

Is een oud topic infeite: http://forum.dutchbodybuilding.com/...one-carb-nightmare-i-ii-iii-23300/index2.html
Lees ook comments op pagina 2.

Maar langs de ene kant vind ik het wel logisch. Als je terug komt van een training, dan is het eigenlijk totaal niet het moment om te eten. Je lichaam zegt niet dat je beter zou moeten eten nu. Maar na een uurtje begin je dan wel honger te krijgen.
Maar wat doen de meesten; zich volproppen met dextrose en dan whey.

• Topic Starter Topic Starter
Het lichaam schijnt op dat moment de suikers niet goed te kunnen opnemen => vetopslag. In het algemeen zou kort voor en kort na de training koolhydraten vermeden moeten worden.
Een hele kleine hoeveelheid suikers kan geen kwaad. Zorg gewoon voor een bom van een maaltijd 2 uur voor de training met veel complexe koolhydraten.
Voor je training (en tijdens desnoods) neem je wat BCAA met water. Kan je ook na je training nemen.
Daarna een uur later ofzo neem je gewoon een goeie maaltijd weer met veel eiwitten en veel koolhydraten.
Als je zo graag een shake wil nemen, doe die dan 30min ofzo voor je training, erna kom je te laat.

Die pre -en post workout is een omstreden onderwerp, waar niemand het zeker weet. 6 gelijk verdeelde maaltijden over de hele dag zouden je goed genoeg moeten kunnen bevoorraden.

hoezo schijnt het lichaam dan die snelle suikers niet te kunnen opnemen? je lichaam schreeuwt na de training toch om snelle suikers?

hoezo schijnt het lichaam dan die snelle suikers niet te kunnen opnemen? je lichaam schreeuwt na de training toch om snelle suikers?

Blijkbaar niet, lees alles eens door zou ik zeggen;)

Het onderwerp is wel omstreden ofcourse, maar er zijn er al die het getest hebben voor langere preriodes; met of zonder snelle suikers, het maakte geen verschil uit.

Blijkbaar niet, lees alles eens door zou ik zeggen;)

Het onderwerp is wel omstreden ofcourse, maar er zijn er al die het getest hebben voor langere preriodes; met of zonder snelle suikers, het maakte geen verschil uit.

Dat kan niet wat je daar zegt.... der moet ergens een verschil zitten het zal minimaal blijven maargoed, heb trouwens het topic gelezen maar als het geen verschil maakt kun je het dus beter wel dan niet doen!

En het verhaal je lichaam is niet in staat voedingsstoffen op te nemen is bullshit.... Kijk is naar wielrenners die zitten tijdens een wedstrijd ook vloeibaar voedsel en shit te eten en waarom juist om geen hongerklap te krijgen --> dus conclusie kan wel degelijk worden opgenomen en als het kan worden opgenomen kunnen die snelle suikers ook naar de spieren die zitten te schreeuwen om suikers...

En wat kun je nu beter nemen na je training --> snelle suikers (dextrose) + BCAA

En tuurlijk zijn er meerdere wegen naar Rome maar eerlijk is eerlijk deze hierboven is de veiligste...

MVG Niels

Dat kan niet wat je daar zegt.... der moet ergens een verschil zitten het zal minimaal blijven maargoed, heb trouwens het topic gelezen maar als het geen verschil maakt kun je het dus beter wel dan niet doen!

En het verhaal je lichaam is niet in staat voedingsstoffen op te nemen is bullshit.... Kijk is naar wielrenners die zitten tijdens een wedstrijd ook vloeibaar voedsel en shit te eten en waarom juist om geen hongerklap te krijgen --> dus conclusie kan wel degelijk worden opgenomen en als het kan worden opgenomen kunnen die snelle suikers ook naar de spieren die zitten te schreeuwen om suikers...

En wat kun je nu beter nemen na je training --> snelle suikers (dextrose) + BCAA

En tuurlijk zijn er meerdere wegen naar Rome maar eerlijk is eerlijk deze hierboven is de veiligste...

MVG Niels

Ik dacht eerder aan BCAA voor de training en EAA erna :)

Om het even over wielrennen te hebben. Voor die renners is dat niet een superzware prestatie, alleen in de slotfase.
Kijk beter eens naar een tijdrit. Daar nemen ze ook niet nog wat suikers. Ook na de rit gaan ze niet meteen eten enzo. Pas als ze wat later in hun hotel zijn, gaan ze zwaar wreten :)

Interesting... Sommige hier hebben leuke ideeen d'r over en andere slaan de plank helemaal mis :cool:

Wederom het hangt van je doelen af, en grotendeels van wat hier wordt gezegd is waar als je naar de verschillende doelen kijkt.

Je doel is....?

Interesting... Sommige hier hebben leuke ideeen d'r over en andere slaan de plank helemaal mis :cool:

Wederom het hangt van je doelen af, en grotendeels van wat hier wordt gezegd is waar als je naar de verschillende doelen kijkt.

Je doel is....?

niet vet worden?

Wie denk je dan dat de plank mis slaat?

Je gaat heus evenveel progressie maken als je 6 goeie maaltijden over de hele dag eet...

Terug
Naar boven