Fitness Seller

Verkocht Power Rack

• Topic Starter Topic Starter
Henk heb je inmiddels al een idee hoeveel die fat-db stangen gaan kosten of heb je nog geen tijd gehad om een proefsetje te draaien ?

heb hier ook wel interrese voor ,stuur me maar een pm als je de prijs weet :D

Car deadlift

Alvast een concept tekening.

Het lijkt me handig dat de hefboomwerking instelbaar is?
De wielopname moet zoiezo demontabel worden i.v.m. tranport.

Train alweer een tijdje met het Freerack wat Henk voor me gemaakt heeft, helemaal super. Bp, Dl lekker makkelijk laden, Mp laag zittend en staand, en Sq natuurlijk.
Ik preek voor eigen gemeente als ik het aanbeveel (eigen ontwerp) , maar de manier waarop het door Henk is aangepast en uitgevoerd is TOP. Spotters ingebouwd zijn op mijn 'maat'.
Sportieve groet
Bas

Laatst bewerkt:
ontwerp ziet er idd erg goed uit.
moet eigenlijk iemand in de buurt vinden die het samen wil kopen of iets dergelijks.

en anders moet ik ff "sparen" het is namelijk niet de bedoeling dat ik met verzekering en gas in de problemen kom :P

ontwerp ziet er idd erg goed uit.
moet eigenlijk iemand in de buurt vinden die het samen wil kopen of iets dergelijks.

en anders moet ik ff "sparen" het is namelijk niet de bedoeling dat ik met verzekering en gas in de problemen kom :P

Haha, dat lijkt mij wel zo verstandig:)

Mooie tekening Henk, heb je die versie op Elitefts gezien? Ik stel mezelf dan 2 vragen, over deze lengt met 2 dwarsbalken zou hij dan voldoende stijfheid hebben om niet te vervormen? Die van elite heeft er meer zitten als ik het zo bekijk. Je gebruikt wel dikwandig dus mss dat dat dan compenseert. En Als de oprijbalk erbovenop zit lijkt het me een stuk lastiger om de auto er op te rijden....

Mooie tekening Henk, heb je die versie op Elitefts gezien? Ik stel mezelf dan 2 vragen, over deze lengt met 2 dwarsbalken zou hij dan voldoende stijfheid hebben om niet te vervormen? Die van elite heeft er meer zitten als ik het zo bekijk. Je gebruikt wel dikwandig dus mss dat dat dan compenseert. En Als de oprijbalk erbovenop zit lijkt het me een stuk lastiger om de auto er op te rijden....

Ik heb de twee hoofdliggers op gevoel gekozen.
Zal eens berekenen hoeveel kracht deze kunnen opnemen.

Je tweede opmerking kan ik je geen ongelijk in geven.
Een oprijdplaat bijleveren is geen overbodige luxe

De voordelen die ik zie bij dwarsbalken bovenop de hoofdliggers zijn:
* Het is sterk, de constructie wordt niet op de las belast
* "instelbaarheid" is makkelijker te realiseren

Een volledig gelaste constructie (niet deelbaar) is denk ik geen optie i.v.m. transport.

De car deadlift van Elite heb ik nog niet gezien. Zoek ik nog even een keer op.

Laatst bewerkt:
Of je doet de dwarsbalken onderop de hoofdliggers van de verstelbare unit. En aan het begin van de constructie ook een zelfde dikte koker. De auto kan er dan zo op en hij is ook nog goed te verstellen dan. En een goede las over zo'n lengte is met een auto geen probleem lijkt me.

Of je doet de dwarsbalken onderop de hoofdliggers van de verstelbare unit. En aan het begin van de constructie ook een zelfde dikte koker. De auto kan er dan zo op en hij is ook nog goed te verstellen dan. En een goede las over zo'n lengte is met een auto geen probleem lijkt me.

Vind het een goed idee! Ik ga het verwerken in de tekening.

Ik zat vandaag dus een sterkste man wedstrijd te kijken en bedacht me ineens dat het gewoon gaat om de lengte van de hefboom. Als je het hoofdgedeelte nu bv 1,5 meter houd maar de handvaten aan kokers van bv 5x5 die in de kokers van 1,5m 6x6 glijden dan is ie verstelbaar en uit elkaar te halen. Houdt je de kokers 5x5 bv ook 1,5m dan kan je verstellen tot bv 2,5m ofzo. De wielopvang hoeft dan niet te verstellen zijn en ik denk dat dat zelfs sterker is.

Henk, maak je ook een free rack a la barbarian free rack?

Ik zat vandaag dus een sterkste man wedstrijd te kijken en bedacht me ineens dat het gewoon gaat om de lengte van de hefboom. Als je het hoofdgedeelte nu bv 1,5 meter houd maar de handvaten aan kokers van bv 5x5 die in de kokers van 1,5m 6x6 glijden dan is ie verstelbaar en uit elkaar te halen. Houdt je de kokers 5x5 bv ook 1,5m dan kan je verstellen tot bv 2,5m ofzo. De wielopvang hoeft dan niet te verstellen zijn en ik denk dat dat zelfs sterker is.

Ik ga het binnenkort eens uitzetten in een tekening hoe dat lijkt.

---------- Toegevoegd om 19:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:47 ----------

Henk, maak je ook een free rack a la barbarian free rack?

Dat behoort wel tot de mogelijkheden.

Terug
Naar boven