Fitness Seller

Powerblades trainingslog

Gunsy zei:
Ja, dat snap ik ook niet.
Volgens mij vraagt powerblade zich af wat de meeste in hemelsnaam zitten te lullen op het forum, en nauwelijks vooruit gaan ( vergeleken met zichzelf )
140BP in 11 maand is echt lomp. ( hier zitten die maanden met die wussiegym ook al bij in? )

en at soulfly:

trainen en niet zeuren is de oplossing!!!!!

daar zit naar mijn weten dat healthcenter ook bij. Volgens mij was powerblade vanzich al een vrij sterke kerel, komt mss ook door jaren hard werken. Dat in combo met hard trainen brengt zon log met zich mee!
Maar idd 140kg bench is vrij fris.:D

Wat lullen jullie nou, hij duwt maar 1,3 x BW... da`s niet echt opmerkelijk.

/Motivatie?

:)

Powerblade zei:
Maandag 24-10-05
Farmerwalks: hier zijn ze dan, in de gym zijn er speciaal 2 handvaten voor aanwezig waar je schijven met klein gat op kunt hangen.
Met deze vorm:
.... ___
.....|..|
())))---())))
65kg (per hand) 1 rondje ca 30 sec.
85kg (per hand) 3 rondjes van ca 30 sec. elk (pr)
Mijn onderarmen geven er niks om, maar wat was ik kapot (conditioneel) na die rondjes, het zweet gutste over mijn hoofd.

Dit is bij mij precies andersom :(, iig erg nice!

Lekkere training, kracht in triceps is enorm vooruit gegaan, 3 weken terug deed ik op NG BP met moeite 3 reps met 90kg, nu dus easy 8 reps.

Dat is nog eens progressie!

Powerblade zei:
Ik was deze nog vergeten te vermelden, ik heb 5 reps dragonflags gedaan, f*ck wat is dat zwaar, zeker met mijn BW.
Wil je weten wat het is, klik en scrol naar onderen.
[Link niet meer beschikbaar]

Damn dat lijkt mij erg erg zwaar uitzien en dat zal het ook wel zijn :eek: ;)

Iig gefeliciteerd met je pr`s!
Kijken ofdat ik je nu wel karma mag geven :)

Edit: mag nog geen karma geven :( Hou je nog tegoed!

• Topic Starter Topic Starter
Thnx guys.
In die 11 maanden zitten inderdaad 10 maanden pussygym.
Die 140kg zijn gedrukt bij de 4e keer dat ik echt met een losse halter drukte, dus het moet nog hard vooruitgaan (wat het ook doet)
Training 25-10-05
Opwarmen: pulldown 35kg, neckpress lege stang, BP lege stang, squat lege stang, alles 20 reps.

Squat:
10x60kg
6x90kg
5x5x105kg
Lekker diep, maar kon nog merken dat ik gisteren DL had gedaan, ik moest soms wel echt hard persen om van full squat omhoog te komen.:p

Incline DB press:

8x33kg
6x37kg
8x37kg (pr)

Decline BP: (in de smith gedaan met omgedraaid verstelbaar bankje omdat we er geen apparte bank voor hebben, dit bankje is smal en wat onstabiel, vond het dus veiliger in de smith)
Elbows out, om de borst meer aan te spreken.

10x70kg
8x90kg
8x100kg
8x110kg
7x110kg (8f)

DB flyes (flat):

3x8x33kg

Cable crossovers (high pulley):

3x8x25kg per kant (is max. gewicht van het apparaat, vrij oud en klein ding)

Speedbench:

3x6x70kg (gaat goed snel, barbell is gewichtsloos op lockoutpunt)

En nog een pompsetje met 70kg, 17 reps (k*t, ik wilde er 20, maar na de 15e rep ging de fut eruit).

In elk geval mijn borst goed aangepakt vandaag (en wat er omheen zit)

Buik: 3x25 incline crunches

zeer goede training kerel !!:eek: :D

:cool: suc6 verder!

Goede training, alleen een vraagje/opmerking over die speed bench:
Doe je die in het teken van Dynamic Effort? In dat geval..
- Zou ik die eerder doen, het gaat immers om te snelheid (power -->gewicht * snelheid) en dus moet je niet vermoeid aan de oefening beginnen
- Train met meer sets en minder reps! Leg het gewicht bij elke rep even stil op de borst en stoot met volle kracht uit (ikzelf doe meestal 6-8 sets, 3 reps)

sterke training! ik sluit me aan bij Leophyte..doe je speed work niet beter eerst? Anders: ZEER NETJES!

nice :D

alleen: flyes doe praktisch net zo zwaar als je db press?

Kan idd speedwork het best eerst doen, dan kan ik die iets zwaarder pakken en dan 6x3 reps doen.
Stilleggen 2 sec. doe ik en dan proberen dat ding zo hard mogelijk van mijn borst af te rammen.
Met die DB flys pak ik 33kg omdat we tussen 22kg en 33kg er niets tussen hebben, de grote DB's vanaf 33kg gaan in stappen van 4kg verder omhoog.
Dus vandaar de beetje vreemde verhouding.
Ik zou flyes met 28kg of 30kg het best kunnen doen, maar die zijn er dus niet.
Met 33kg moet ik mijn armen 45 graden gebogen houden daar het met gestrekte armen te zwaar is.
Moet het nog eens regelen dat ze DB's van 24,26,28 en 30kg erbij kopen, zodat het rijtje compleet is t/m 52kg.

Zie dat je uit limburg komt.

waar train je?

Powerblade zei:
Met 33kg moet ik mijn armen 45 graden gebogen houden daar het met gestrekte armen te zwaar is..

je moet je armen ook niet strekken bij flyes, want dan heb je zo een blessure te pakken bij de zwaardere gewichten. Het maakt niet uit dat je armen gebogen zijn, als je maar de "knuffel een dik mormel"-beweging onder controle hebt (en er dus geen press van maakt).

Even over die farmer walk stangen... zeer nice! Moet je eens shrugs mee doen ;)

KaLe zei:
je moet je armen ook niet strekken bij flyes, want dan heb je zo een blessure te pakken bij de zwaardere gewichten. Het maakt niet uit dat je armen gebogen zijn, als je maar de "knuffel een dik mormel"-beweging onder controle hebt (en er dus geen press van maakt).
Even over die farmer walk stangen... zeer nice! Moet je eens shrugs mee doen ;)

Dat klopt ook wat je zegt, maar ik zou ze wel wat rechter kunnen houden dan ik nu doe, zodat ik mijn borst bovenin goed kan squeezen, waarvoor ik nu toch mijn armen bovenin iets verder moet strekken, terwijl als ik zak ik ze weer iets moet buigen.
Maar ik voel de oefening wel goed waar ik hem moet voelen, in mijn borst.

Shruggen met die dingen dacht ik idd aan, ik had voor de volgende keer een soort supersets in gedachten, een rondje lopen, direct 8 shrugs erachteraan en dan nog static hold erachteraan.
Lijkt me ****ing heavy, want na een rondje lopen ben je al aan het hijgen.
Die dingen zijn trouwens tot 120-140kg per stuk :eek: te laden, met kleine 10 en 20 kg schijfjes.

hehe you'll be a walking man. :thumbs:

goede training, meneer.
alleen je db press moet nog effe mee met je bench want zelfs een benchmiet zoals ik druk nog 8x36!

Next time zwaarder, de volgende dumbbells zijn 42kg, dus de stappen zijn vrij grof, maar het moet wel lukken hier ook 6 tot 8 reps mee te doen.
Ik had namelijk nog geen DB presses gedaan sinds ik in deze gym train, dus was de eerste keer dat ik ze serieus deed (die 24kg in de andere gym was spelen, maar daar hadden ze geen zwaardere db's)

Ik zie je ervoor aan dat je nog eens naar het zuiden komt afzakken om ook met die dingen te mogen spelen, het zijn echt leuke toyz voor grote kale mannen.
Vanavond ga ik shruggen met die dingen, dus stick to my log.

Training donderdag 27-10-05

Squat: hersteltraining omdat mijn hams nog steeds zeuren na ma en di.
10x40kg
5x5x60kg ook goed op techniek concentrerend.

Chinnen:
5xbw
2xbw+20kg (pr)
2xbw+20kg
2xbw+20kg
2xbw+20kg (dit waren partials, ik kwam niet meer met mijn bek bij de stang)
8xbw

BOR:
10x65kg
8x85kg
6x95kg
6x95kg
6x95kg (heb nu minder gewicht gepakt maar wel strikte uitvoering, dus niet met de biceps meetrekken, niet iets legdrive gebruiken, puur focussen op de rug om deze de armen omhoog te laten trekken)

DB sideraises:
8x14kg naast het lichaam, tot net boven mijn hoofd.
8x16kg idem
8x18kg naast het lichaam tot horizontaal
8x20kg voor het lichaam
8x20kg idem
Voelen goed met deze variatie in rom.

CS row:
10x55kg
8x66kg
8x77kg
6x82,5kg
6x88kg (pr)

Barbell curls:
10x30kg
8x40kg
8x45kg
5x50kg (pr)
4x50kg
Nu gaat het opeens wel met de biceps??? , van de week wou het helemaal niet met curls, en nu een pr, schijnbaar moest de diesel na een maand stilstand (wat de biceps betreft) weer ff op gang komen.

Ik had gezegd dat ik met die farmerwalkijzers zou shruggen, er waren echter te veel kleine schijven elders in gebruik, zodat ik er niet genoeg had.
Dus gewone barbellshrugs gedaan.

8x180kg
8x180kg (geen probleem met grip;) )

Dat smaakte naar meer, powershruggen!

6x200kg (zo kun je echt meer pakken! kon dit nog net met de blote handen beethouden)
6x220kg PR! (hier begon het eelt los te laten, dus de klimbandlussen uit mijn tas gehaald en als straps gebruikt, moet eens echte aanschaffen)
6x220kg (yeah, voelt geweldig met zo'n dikke barbell rossen, mijn trapjes fikken)

Nog wat gripwerk:

Plate pinch, 2 20kg schijven met gladde kanten naar buiten op elkaar met 2 handen, zijn van die hele dunne 20kg schijven merk Burg, met lekker gladde hamerslaglak erop, ideaal dus.
1x30sec.
1x20sec.
1x14sec.

Reverse thumbless curls:

8x25kg
5x25kg (mijn onderarmen zijn nu echt leeg, de stang flikkert bovenaan zo tussen mijn vingers uit)

Lekkere training, nog een hele tijd een dikke smile van die powershrugs:D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven