AndroidHealthClinic

Powerplate

Ballen zijn geen spieren en een trilplaat is geen voet. Heb je het al eens serieus gedaan? Gewoon spier voor spier, met oplopende intensiteit? Die spieren werken erbij hoor!

geef jij mij dan eens 1 voorbeeld van een prof bodybuilder die zweert bij een powerplate. Ik ken er geen hoor

Met een professionele trilplaat is het mogelijk om je plateau vwb kracht te doorbreken.
Vwb massawinst heb ik nog niemand ontmoet.

Voor topsporters is het een goed instrument om hun prestatie te verbeteren, maar daar draait het om zeer kleine verschillen tussen winst en verlies.

Ik heb vorige week ook voor het eerst opgestaan maar kreeg er ongelofelijke koppijn van

Dan heb je de verkeerde houding gehad, de medewerkers van jouw sportschool moeten dat weten.
Ik heb ook op zo'n ding gestaan, geloof niet dat je spieren er van groeien maar voor doorbloeding of na het trainen is het best lekker.Maarf 10 minuten goede workouts op een goede plate laten je wel degelijk zweten. Ik meende ook gelezen te hebben dat de powerplates in beginsel voor fysiotherapeutische doeleinden ontwikkeld waren.

Haha, je ben gewoon bang dat je het niet aankan! Doe het maar eens, 90 sekonden in diepe squat staan, standje 50 Hz, en dan drie keer met tussenpozen van een minuut. Ik vraag me serieus af of je het haalt, maar in ieder geval zal je het niet meer als een gay fabeltje afdoen.

ok
ik zal niet beest genoeg zijn

:roflol:

ok
ik zal niet beest genoeg zijn

:roflol:
idd, het is duidelijk dat de trilplaat alleen voor zeer ervaren athleten is.
In dat geval zullen we ons maar bezig houden met gewichten trainen.
Als ik ooit nog eens een beer van een vent zie lopen zal ik nooit meer denken" die gebruikt zeker aas", vanaf nu denk ik"die heeft vele uren op de powerplate doorgebracht"

idd, het is duidelijk dat de trilplaat alleen voor zeer ervaren athleten is.
In dat geval zullen we ons maar bezig houden met gewichten trainen.
Als ik ooit nog eens een beer van een vent zie lopen zal ik nooit meer denken" die gebruikt zeker aas", vanaf nu denk ik"die heeft vele uren op de powerplate doorgebracht"

:D

:D

Toch daag ik je uit. Volgens mij red je het niet, 3x 90 sekonden diepe squat op 50 Hz. En Sanca al helemaal niet!!

daar gaat het hem toch niet om of we het nu redden of niet. Als ze mij vragen om een marathon te lopen zal ik het ook niet "redden", maar of ik daar meer spieren mee kweek, zeker niet, in tegendeel

pp is meer voor vrouwen omdat ze van de trillingen genieten :D

Sanca, ik heb 6 jaar geleden een professionele trilplaat aangeschaft om mijn plateau proberen te doorbreken.

Een bevriende sportschoolhouder heeft zo'n machine destijds gekocht voor z'n klanten, maar ook voor zichzelf om dezelfde reden (deed mee aan sterkste man wedstrijden!) en had goede ervaring met toename van kracht door de trilplaat.

Ik kocht hem uiteindelijk voor toename spiermassa, ik dacht in relatie met toename kracht.

Helaas.....wel toename kracht, 10%, maar de spiermassa bleef/blijft uit.

Mijn vrouw, die ongetraind is, kreeg door alleen te trillen er wel spiermassa bij (en nog best veel ook)!

Ik heb overigens geen Powerplate maar een Nemes.
De eerste trilplaat op de markt, de enige die écht getest is en degene waar alle anderen van zijn afgeleid!

Zetherhaling.

Heb je wel eens een kniereflex geslagen? Door mechanische prikkel (zeer snelle rek van de pees) spant de spier reflexmatig aan.

Dezelfde reflex zorgt ervoor dat je na een sprong niet door je knieën zakt.

Als je met 90 gebogen knieën in squathouding op de trilplaat gaat staan, wekt elke trilling van dat ding dezelfde reflex op: tot 90% van de motor units worden 30 tot 50 keer per sekonde geprikkeld om samen te trekken. Wie dat bij een echte squat voor elkaar krijgt is een hele grote!

De samentrekimpuls is dus wel degelijk elektrisch, want de reflex loopt langs de normale motorische zenuwbanen, alleen de opwekking is mechanisch.

Dus je gaat in squathouding staan op de trilplaat, en dan laat de trilplaat je beenspieren samentrekken en ontspannen, dat betekend dat mijn lichaam op en neer gaat terwijl ik zelf niks doe?
Klinkt zeerl logisch :rolleyes:

ik blijf het toch maar brol vinden

no offence ;)

Hmz... monsterlijk breed zul je er niet mee worden... maar ik vind het wel handig om als ik weinig tijd of zin heb in buikspieren te trainen die oefeningen op de powerplate te doen...

ik blijf het toch maar brol vinden

Kan ik me voorstellen, gewoon een paar weken proberen om uit te maken of het wel of niet voor je werkt.

Nogmaals, er wel verschil is tussen de werking van de diverse trilplaten.

Bv de commerciele Powerplate is minder krachtig dan de Nemes, al die rare oefeningen moet je op een Nemes niet proberen, daar is de trilling te krachtig voor.
En daar is de trilplaat ook niet voor ontwikkeld. Allemaal commerciele lariekoek.

Wat de trilplaat overigens ook heeft is een positief effect op de hormoonhuishouding, toename testosteron en groeihormoon en afname cortisol.

Ik ga verder dit forum niet volschrijven maar op de site Nemes kan je hier meer over lezen onder *produkten en *nemes.

Terug
Naar boven