XXL Nutrition

Powerplate

Heb ik niks van gemerkt. PP traint spieren op kracht, door ze tig keer per sekonde te laten samentrekken. Buikvet doet het niks op.

Als je spieren gedurende een lange tijd vaak samentrekken ben je niet meer met krachttraining bezig maar met uithouding. Dus om een krachtplateau te doorbreken ben je gewoon uit je nek aan het lullen.

Het werkt gewoon niet. Sinds dat de dual shock van Playstation is geintroduceerd, heb ik niet gemerkt dat gamnerds met dikkere armen rondlopen of opeens in olympische krachtsporten gaan meedoen, nog marathons lopen.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik het wel eens om buikspieren te trainen, maar mijn topje van mijn neus gaat er altijd zo ongelooflijk hard van juiken. :p

Het is wel lekker na een zware benentraining enzo...vooral als je alleen je kuiten erop legt!

ik geloof er wel in :) heb er zelfs een certificaat voor, mag er les in geven dus :p

maar ik gebruik em niet, vind het zelf maar weinig aan [massage oefeningen zijn wel lekker though :D]

Zetherhaling.

Heb je wel eens een kniereflex geslagen? Door mechanische prikkel (zeer snelle rek van de pees) spant de spier reflexmatig aan.

Dezelfde reflex zorgt ervoor dat je na een sprong niet door je knieën zakt.

Als je met 90 gebogen knieën in squathouding op de trilplaat gaat staan, wekt elke trilling van dat ding dezelfde reflex op: tot 90% van de motor units worden 30 tot 50 keer per sekonde geprikkeld om samen te trekken. Wie dat bij een echte squat voor elkaar krijgt is een hele grote!

De samentrekimpuls is dus wel degelijk elektrisch, want de reflex loopt langs de normale motorische zenuwbanen, alleen de opwekking is mechanisch.

dat zijn een boel gebogen knieën.

maar ontopic.....als het er echt voor kan zorgen dat je zo'n groot gedeelte van je MU's tegelijk kan laten aanspannen zie ik mogelijkheden voor explosiviteit

kan et ooit es proberen als ol op een plateau voor me squat kom :)

Ik heb het een tijdje gebruikt na mijn benen training. Ging dan gewoon met mijn hams erop zitten zodat deze zeer goed doorbloede. Scheelde me echt een bunder spierpijn de dagen erna.

Tevens was mij uitgelegd dat 30hz de beste frequentie was, waarom precies ben ik kwijt maar het had geloof ik met de soort en diepte van de doorbloeding te maken.

Ik zie de positieve werking voor zowel algemeen als blessure herstel er zkr van in door de goede doorbloeding. Alleen heb ik met spiergroepen als biceps moeite om ze goed te kunnen pakken (ja touw eraan vast en die vastpakken maar dit vind ik niet effectief gezien de slechte doorbloeding).

Volgens mij is de enige goeie oefening met zo'n powerplate voor krachttraining het optillen ervan. :p
Ik weet alleen niet hoe zwaar zoiets is.....

Verder nog geen berichten tegengekomen online van mensen die zwaar zijn afgevallen, zwaar gespierd ed. enkel en alleen door gebruik van zo'n trilplaat.

Wel niet zo goed dat je naar info verwijst die op een verkoopssite staat. Ik geloof wel in het massage effect maar kracht en massa daar durf ik niets over zeggen.

Zelf heb ik het nog niet gebruikt.

Terug
Naar boven