AndroidHealthClinic

Powertraining in Kortrijk?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hey bro,

kom gerust ns af , ik zeg niet dat we de modernste zale hebben maar ook zeker niet de vuilste,kvind het gewoon ongepast dat je onze zale afbreekt en wanneer was jij hier binnengekomen ,hebt u mij gezien ofzo.Ik heb respect voor iedereen die traint in moderne of oudere zalen en ik denk niet dat dit de plaats is voor zalen af te breken !!!

Beste Appolo

Je moet je je niet persoonlijk aangevallen voelen, ik breek helemaal je zaal niet af ik zeg gewoon wat ik met mijn eigen ogen gezien heb. Het kan best zijn dat het nu vele malen beter is. Laatste keer dat ik daar geweest ben was een jaar of twee geleden. Ik vind het gewoon jammer dat zo'n zaal niet deftig onderhouden wordt. Hier en daar wat opknappen en opfrissen en je hebt een prachtige zaal :)
 
Yu gasten,

Al deze discussies omdat ik benieuwd was waar ik kon trainen in Kortrijk :)

Neen maar serieus,

de kaai: ben ik geweest, totaal niet wat ik zoek
de passage: voel me daar niet op mn gemak, te trendy nzo (met alle respect)
eurogym: bestaat dat eigenlijk nog?
zoals ik al heb verteld op het adres vindt ik enkel een huis met het bord eurogym and thats it.
bills gym: vond ik 2 adressen: pasionistenlaan 1A, was daar niets te zien,
groeningenlaan fzo, in het jeugdcomplex, vindt ik dus totaal niet. ben in die straat geweest, er daar dus niets te zien, of het is de psychiatrische instelling, mss was ik op het verkeerde adres fzo??

die andere gyms lijken me wel ok, (zwevegem, gullegem,...) maar liefst zoek ik zo dicht mogelijk, heb maar beperkt tijd, moet ook nog een beetje studeren :p

moest het eventueel niet anders kunnen zou ik het wel overwegen, is het eigenlijk ver naar deze gyms met de fiets vanaf doorniksesteenweg omgeving van de GB?

En in de stadsgids stond er nog een gym ook, in de Voortstraat fzo.

kan er iemand aub vertellen waar in de buurt ik kan gaan poweren, en waar ik deze gyms kan vinden.

thx alvast
 
U vind de weg niet

Als u het nog steeds niet mocht gevonden hebben.
Bill's gym:
u weet het pirroen zijn.. van daaruit rechtdoor richting veemarkt.
Vanaf u onder de spoor(brug) rijdt rechts afslaan en daar links oprijden.
Het gebouw binnengaan en de trappen op.
Of vraag het daar iemand.
 
man man man

Kijk als je wilt deftig trainen, ga dan zeker niet naar Bill's gym, fit 4 fun of andere onnozele zaken. Ik ben gevlucht bij Bill als een jood uit Duitsland. Telkens ik wilde trainen kwam die oude psychiatrische loser zagen dat ik te hard trainde en dat mijn krijt overal rond lag. Trouwens, nu mag je er zelfs niet meer deadliften dus kan jer al niet meer trainen.

Fit 4 fun is te proper, te licht (en geloof me , 65kg halters is nog niet vet), vol jeannetten die meer bezig zijn met binnenkant borst dan met een spieroefening (squat, deadlift, powerclean, barbell row, ...) en een zaalhouder die er niets van kent.

Volgens mij zijn er maar een paar opties:
Luc Ampe (Ledegem)--> waarschijnlijk heel body building gericht
Isogym (Izegem) --> Heel goede gym met tal van afwisseling. Zo trainen er gewichtheffers, powerlifters, athletiek. En een heel sympathieke, hulpvaardige zaalhouder

ik hoop dat je daarmee geholpen bent
 
Haha Bills gym, alle serieuze sporters zijn er vorig jaar vertrokken omdat je er niet meer mag deadliften, dus wat blijft er nog van die club over ?

Enige nuance wat betreft 'serieuze sporters'.. Vele clubleden zullen beamen dat de sfeer er sterk op vooruitgegaan is, en de club toegankelijker geworden is voor iedereen. En dus niet enkel voor degene die even 100 kg op de grond laten vallen en zichzelf powerlifter noemen. Wat mij betreft - en veel clubgenoten - was het verbieden van de deadlift een grote stap voorwaarts.

Sportieve groeten.

PS: leuk detail, in de rangschikking van de clubs onderling (federatie BDFPF), staat onze club nog steeds hoger dan de concurrerende club waar die 'serieuze sporters' naar vertrokken zijn.
 
verbieden van de deadlift een vooruitgang? Dude...
 
de club wordt niet meer overheerst door geschreeuw en lawaai van het deadliften. er is ook meer balans gekomen tussen powerliften en BB en zelfs fitness, indien dat als kost heeft het opgeven van deadlift, is dit nog altijd een goede zaak.

de enige reden waarom er niet meer gedeadlift wordt, is omdat dit niet meer toegestaan wordt door het stadsbestuur dat het gebouw nog steeds in handen heeft. door het aandringen van de deadlifters, was onze club bijna gesloten.

wat mij betreft, eind goed, al goed. jammer voor de deadlifters die het wel goed meenden.
 
PS: leuk detail, in de rangschikking van de clubs onderling (federatie BDFPF), staat onze club nog steeds hoger dan de concurrerende club waar die 'serieuze sporters' naar vertrokken zijn.

Haha de serieuze sporters die ik bedoel zitten echt niet bij de 'BDFPF' hoor, en ook al niet bij die 'concurrerende club', want die is al niet veel beter (laat ik het erop houden dat ik geen van beide geschikt vind om op een degelijke manier aan krachtsport te doen)

Trouwens wat doen die zogenaamde powerlifters die nog bij Bills zitten dan nog ? Enkel nog benchen of zo ? (serieuze vraag, gezien de andere oefeningen verboden zijn)
 
Haha de serieuze sporters die ik bedoel zitten echt niet bij de 'BDFPF' hoor, en ook al niet bij die 'concurrerende club', want die is al niet veel beter (laat ik het erop houden dat ik geen van beide geschikt vind om op een degelijke manier aan krachtsport te doen)

Trouwens wat doen die zogenaamde powerlifters die nog bij Bills zitten dan nog ? Enkel nog benchen of zo ? (serieuze vraag, gezien de andere oefeningen verboden zijn)

Yep, een echte hardcore powerlifter komt er wellicht niet meer aan zijn trekken.. Couldn't care less, jammer voor die sportmensen, dat wel. Er wordt nog wel gesquat en uiteraard veel gebencht.
En jah, indien je gewoon geinteresseerd bent in het uitbouwen van je lichaam en niet in die onbelangrijke records, dan heb je wat mij betreft geen deadlift nodig. Indien wel, is dit volgens mij gewoon een gebrek aan inspiratie!

Bottom line: Bill's Gym is niet de echte volbloed powerlifting club, maar wel een club waar de meeste mensen aan hun trekken komen om hun lichaam te trainen.
 
Yep, een echte hardcore powerlifter komt er wellicht niet meer aan zijn trekken.. Couldn't care less, jammer voor die sportmensen, dat wel. Er wordt nog wel gesquat en uiteraard veel gebencht.
En jah, indien je gewoon geinteresseerd bent in het uitbouwen van je lichaam en niet in die onbelangrijke records, dan heb je wat mij betreft geen deadlift nodig. Indien wel, is dit volgens mij gewoon een gebrek aan inspiratie!

Bottom line: Bill's Gym is niet de echte volbloed powerlifting club, maar wel een club waar de meeste mensen aan hun trekken komen om hun lichaam te trainen.
:haha:
 
Fyodor, ik denk niet dat mits een beetje bemiddeling je toch nog een beetje kan dead-liften. En daarbij ik heb al eens gevraagd voor het dead-liften zou er een plaats zijn, waar de mensen van de onder-verdieping, niet zoveel last zouden hebben.
Er zouden klachten geweest zijn over verstoren van yoga lessen door luide bonken.
Story to be continued......
 
'k Heb uiteraard niets tegen het deadliften, integendeel. Wel tegen het feit dat ondanks de vele waarschuwingen van het stadsbestuurd er toch nog lustig doorgedaan werd met zwaar deadliften. Heb duizend maal voorgesteld om dit in de sporthal beneden te laten doen, bv. 3x per week een uur of zo. Tot op een dag dat na sluitingsuur, mensen van de stadsdiensten al de zware gewichten hebben geconfisqueerd (weliswaar voor enkele dagen maar). Vandaar mijn opluchting dat de club wat "kleiner" geworden is ;)
 
bij die bils gym kan je daar ook begeleiding krijgen (ik ben nogal een noob ;) )
 
Ik lig dubbel :roflol: raar volk die belgen :p
 
niet alle belgen zijn raar maar ik wel :p
 
Goedemorgen,

als nieuwkomer in de streek van kortrijk was ik op zoek naar een deftige fitness waar zowel ik als mijn vriend terecht kunnen. Na een paar 'tegenvallende' ervaringen in de kaai (vnl prijs), zwevegem sportcentrum (veel te zwaar mannen :-) ) en de lange munte (te druk) heb ik eindelijk de fit 4 fun ontdekt.

In Gent wist ik alles zijn, maar ja

Ik vind dit een relatief goedkope fitness waar ik de indruk heb dat je kunt powertrainen én cardio doen.

Ik ben een tevreden mens. Eindelijk kan ik mijn lief meenemen, want hij wil powertraining doen en ik vooral ja -hoe kan het ook anders- vrouwenfitness.

Ik zie het helegans zitten om er weer in te vliegen :-)

ps: stom vraagje, maar wat is deadliften?
 
Back
Naar boven