Fitness Seller

Pre-Workout op volle maag

Over het gebruik van dextrose na de training. Carbs zijn gewoon carbs, dat het suikers zijn maakt niet uit. In een cut neem ik het ook niet puur omdat ik dan liever iets heb dat vult ipv een shake. Maar in de bulk kan je het prima nemen, easy kcals en carbs.

En als je echt een mierenneuker wilt zijn ivm insuline piek etc, moet je het meer gespreid nemen; dus een beetje net voor je gaat trainen, tijdens en erna ipv alles na het trainen.
[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]
Wat wil je daar nou mee zeggen? Er zijn ook genoeg onderzoeken die weer precies het tegenovergestelde beweren..

Ik ben helemaal geen voor of tegenstander van dextrose. Dextrose bestaat gewoon uit koolhydraten, net als bijvoorbeeld rijst of brood. Desnoods neem je het voor je gaat slapen(bij wijze van), carbs zijn carbs. Er wordt veel te moeilijk over gedaan. Neem het als je wil of neem het niet, veel verschil zul je niet merken.

Wat wil je daar nou mee zeggen? Er zijn ook genoeg onderzoeken die weer precies het tegenovergestelde beweren..

Ik ben helemaal geen voor of tegenstander van dextrose. Dextrose bestaat gewoon uit koolhydraten, net als bijvoorbeeld rijst of brood. Desnoods neem je het voor je gaat slapen(bij wijze van), carbs zijn carbs. Er wordt veel te moeilijk over gedaan. Neem het als je wil of neem het niet, veel verschil zul je niet merken.
Die onderzoeken heb ik niet gezien, als je die even wilt citeren voor me.
Wat ik er overigens mee wil zeggen staat in de titel van het zojuist geciteerde topic.

Die onderzoeken heb ik niet gezien, als je die even wilt citeren voor me.
Wat ik er overigens mee wil zeggen staat in de titel van het zojuist geciteerde topic.
Als ik zou zeggen dat je juist wel dextrose na de training moet nemen kan ik begrijpen dat je dat onderzoek wil posten om mij te laten zien dat wat ik zeg niet waar is, maar nogmaals ik ben helemaal geen voor of tegenstander. Lees mijn post nog eens door..

Er hoort helemaal geen discussie over te zijn, over rijst hebben we toch ook geen discussie? Als de carbs uit dextrose in je macro's passen en je wilt het nemen, dan neem je het, zo niet ook geen probleem en haal je je carbs uit een andere kh bron.

Als ik zou zeggen dat je juist wel dextrose na de training moet nemen kan ik begrijpen dat je dat onderzoek wil posten om mij te laten zien dat wat ik zeg niet waar is, maar nogmaals ik ben helemaal geen voor of tegenstander. Lees mijn post nog eens door..

Nu niet er omheen proberen te lullen. Je claimt dat er onderzoeken zijn die het tegenovergestelde beweren; waar zijn die?

Er hoort helemaal geen discussie over te zijn, over rijst hebben we toch ook geen discussie? Als de carbs uit dextrose in je macro's passen en je wilt het nemen, dan neem je het, zo niet ook geen probleem en haal je je carbs uit een andere kh bron.
Jij zegt net dat je het moet nemen voor een zo hoog mogelijke ''isulinepiek''
Daar ging het mij om.

Overigens wacht ik nog steeds op die onderzoeken.

Jij zegt net dat je het moet nemen voor een zo hoog mogelijke ''isulinepiek''
Daar ging het mij om.

Overigens wacht ik nog steeds op die onderzoeken.
Nee, beter lezen. Mensen lopen altijd te zeiken over een te hoge insulinepiek als ze dextrose nemen na het trainen(wat nergens op slaat), mocht die zogenaamde insulinepiek je dan echt dwars zitten, neem het dan meer verspreid. Dus ik zeg helemaal niet dat je het moet nemen voor een zo hoog mogelijke insulinepiek.

En gast, tik eens in op google; dextrose good after training en dextrose bad after training, of iets in die richting, je krijgt bij beiden duizenden verschillende meningen. Denk je nou echt dat er dan geen onderzoek is over dat dextrose goed is? Ik kan wel moeite gaan doen en het ergens voor je gaan opzoeken, maar wat schiet ik daar mee op? Pure tijdverspilling, want ik ben ook helemaal geen voorstander ofzo.

Nog 1 keertje, het maakt geen klote uit, carbs zijn carbs. Er hoort helemaal geen discussie over te zijn. Mensen doen echt veel te moeilijk over zulke dingen.

En gast, tik eens in op google; dextrose good after training en dextrose bad after training, of iets in die richting, je krijgt bij beiden duizenden verschillende meningen. Denk je nou echt dat er dan geen onderzoek is over dat dextrose goed is? Ik kan wel moeite gaan doen en het ergens voor je gaan opzoeken, maar wat schiet ik daar mee op? Pure tijdverspilling, want ik ben ook helemaal geen voorstander ofzo.

Pfff. Google is geen wetenschappelijke database. Je bent waarschijnlijk een aantal hersenspinsels van zogenaamde gurus tegengekomen. Dat zijn geen onderzoeken, knulletje.

Als ik op Google "Bia's mum big elephant'' intoets krijg ik 374.000 hits. Is dat enig bewijs dat dat dan ook klopt?!

I.t.t. je zelf toegeeft zul je je waarschijnlijk hebben rot gezocht naar die onderzoeken. Helaas zijn ze er niet, he? ;)

Pfff. Google is geen wetenschappelijke database. Je bent waarschijnlijk een aantal hersenspinsels van zogenaamde gurus tegengekomen. Dat zijn geen onderzoeken, knulletje.

Als ik op Google "Bia's mum big elephant'' intoets krijg ik 374.000 hits. Is dat enig bewijs dat dat dan ook klopt?!

I.t.t. je zelf toegeeft zul je je waarschijnlijk hebben rot gezocht naar die onderzoeken. Helaas zijn ze er niet, he? ;)
Je noemt mij knulletje en je bent zelf pas 21 :D ?

Mijn overtuiging om te reageren op Pleister was niet om iemand te overtuigen dat je juist WEL dextrose moet nemen postworkout maar om iemand te overtuigen dat de hele discussie over het gebruik van dextrose na training nergens over gaat en totaal onnodig is.

Ik heb 0,0 reden om naar onderzoeken te gaan zoeken, desnoods bestaan ze niet eens, dat is mijn hele punt niet. Dus je gedachte is helemaal fout.

Mensen mierennken om niks, carbs zijn gewoon carbs KLAAR. Dus het maakt geen klote uit of je ze nou wel of niet neemt.

Begrijp je het nou eindelijk?

Het ging ons meer om die onderzoeken, niet om het feit dat carbs carbs zijn dat wisten wij allang.

Het ging ons meer om die onderzoeken, niet om het feit dat carbs carbs zijn dat wisten wij allang.
Waarom wil je er dan een onderzoek over zien, je vraagt toch ook geen onderzoek aan mij of je brood wel na de training moet nemen? Tevens suggereer je daarmee(met het vragen naar een onderzoek) dat ik voorstander ben van dextrose na de training, terwijl dat totaal niet klopt. Je las mijn post verkeerd en daarom ging je er naar vragen..

Je noemt mij knulletje en je bent zelf pas 21 :D ?

Mijn overtuiging om te reageren op Pleister was niet om iemand te overtuigen dat je juist WEL dextrose moet nemen postworkout maar om iemand te overtuigen dat de hele discussie over het gebruik van dextrose na training nergens over gaat en totaal onnodig is.

Ik heb 0,0 reden om naar onderzoeken te gaan zoeken, desnoods bestaan ze niet eens, dat is mijn hele punt niet. Dus je gedachte is helemaal fout.

Mensen mierennken om niks, carbs zijn gewoon carbs KLAAR. Dus het maakt geen klote uit of je ze nou wel of niet neemt.

Begrijp je het nou eindelijk?

Ik begrijp het heel goed. Hopelijk kan ik het jou ook duidelijk maken;

Je maakt een claim richting peanuthead95 en als argument gebruik je dat er genoeg onderzoeken die het tegenovergestelde beweren. Dan wordt jou dus gevraagd waar die onderzoeken zijn. Eerst probeer je nog gezichtsverlies te voorkomen door te wijzen op Google, maar als je duidelijk wordt dat je je alleen maar dieper ingraaft claim je dat het allemaal onnodig is. Dat is het niet! In elke discussie ligt de 'burden of proof' (=bewijslast) bij diegene die een claim maakt. Jij maakt een claim en kan niet de benodigde bewijslast overleggen. Je onderzoeken zijn er namelijk niet.

Ik kan bijvoorbeeld claimen dat ik foto's heb die laten zien dat Justin Bieber anaal wordt vernederd door pimpelpaarse marsmannetjes. Als jij dan vraagt om bewijs zeg ik: "kijk maar op Google, daar staan genoeg foto's ". Bia: "Wat op Google kijken, laat me gewoon die foto's zien". Area1990: "Daar gaat het allemaal niet om. Dit is mijn hele punt niet. Die foto's zijn totaal overbodig".

Beetje rare discussie, vind je niet? :)

Ik begrijp het heel goed. Hopelijk kan ik het jou ook duidelijk maken;

Je maakt een claim richting peanuthead95 en als argument gebruik je dat er genoeg onderzoeken die het tegenovergestelde beweren. Dan wordt jou dus gevraagd waar die onderzoeken zijn. Eerst probeer je nog gezichtsverlies te voorkomen door te wijzen op Google, maar als je duidelijk wordt dat je je alleen maar dieper ingraaft claim je dat het allemaal onnodig is. Dat is het niet! In elke discussie ligt de 'burden of proof' (=bewijslast) bij diegene die een claim maakt. Jij maakt een claim en kan niet de benodigde bewijslast overleggen. Je onderzoeken zijn er namelijk niet.

Ik kan bijvoorbeeld claimen dat ik foto's heb die laten zien dat Justin Bieber anaal wordt vernederd door pimpelpaarse marsmannetjes. Als jij dan vraagt om bewijs zeg ik: "kijk maar op Google, daar staan genoeg foto's ". Bia: "Wat op Google kijken, laat me gewoon die foto's zien". Area1990: "Daar gaat het allemaal niet om. Dit is mijn hele punt niet. Die foto's zijn totaal overbodig".

Beetje rare discussie, vind je niet? :)

Als je nou eens gewoon leest man, echt heel irritant dit.

Dat ik eventueel een ****ing onderzoek zou posten heeft helemaal niets met mijn standpunt te maken.

Ik wil best toegeven dat er helemaal geen onderzoeken zijn die VOOR dextrose na de workout zijn, want daar gaat het mij helemaal niet om.

Verder graaf ik me ook helemaal niet in of iets dergelijks.

Mijn standpunt is dat mensen niet moeten zeiken over kleine dingetjes die helemaal niet belangrijk zijn, oa dat dextrose gewoon carbs zijn net als brood, rijst etc etc en dat dextrose sneller op wordt genomen geen klote uitmaakt en er helemaal geen discussie hoort te zijn of je het nou wel of niet na de training moet nemen. Immers er is toch ook geen discussie over bijvoorbeeld het nemen van brood of rijst na het trainen? Daarmee wil ik dus aangeven dat ik helemaal geen voor of tegenstander ben van dextrose na de workout, dus waarom zou ik dan in godsnaam een onderzoek posten? Het was gewoon een random voorbeeldje dat bij bijna alles in de bb wereld verschillende meningen bestaan en dat er van alles wel meerdere onderzoeken in 2 verschillende richtingen uitwijzen. Er is vast ook wel een onderzoek dat er op wijst dat je dextrose na het trainen eventueel goed zou zijn, maar evengoed ook niet. Dat boeit me verder ook helemaal niet want dat is absoluut niet de intentie van wat ik bedoel. Je bent gewoon in aan het gaan op iets wat totaal niet belangrijk is en wat totaal los van mijn punt staat.

---------- Toegevoegd om 18:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:45 ----------

Om hier nog even extra op in te gaan:

Hier zit juist de hele fout, ik claim nergens iets, dat heb ik al een miljoen x gezegd, ik ben geen VOOR of TEGENstander van dextrose na de workout, dus wat claim ik dan eigenlijk?

Die peanuthead had mijn post niet goed gelezen en dacht dat ik iets beweerde en vroeg daarom om een onderzoek, best begrijpelijk. En daarom zei ik ook lees mijn post nog eens, het was een advies voor mierenneukers niet een bewering dat dit of dat beter is. Dus ik snap überhaupt niet waarom je je hierin mengt?

half uur/3 kwartier voor het trainen eten? Enig idee wat een gevulde maag doet met je bloedsomloop? :roflol:

@Bia
Koolhydraten zijn koolhydraten maar dat betekent niet dat alle koolhydraten hetzelfde zijn, klinkt erg logisch he:p.
Ik snap niet echt de reden waarom je zegt dat het niet boeit welke koolhydraten je neemt omdat het geen verschil maakt terwijl het wel degelijk een verschil maakt

@Bia
Koolhydraten zijn koolhydraten maar dat betekent niet dat alle koolhydraten hetzelfde zijn, klinkt erg logisch he:p.
Ik snap niet echt de reden waarom je zegt dat het niet boeit welke koolhydraten je neemt omdat het geen verschil maakt terwijl het wel degelijk een verschil maakt
Probeer eens een week lang voor de gein al je bruine brood en bruine rijst te vervangen door witte rijst en wit brood. Wedde dat het 0,0 verschil maakt qua fysiek? Het enige verschil is dat je door het witte brood en de witte rijst vermoedelijk wat meer honger krijgt.

Probeer eens een week lang voor de gein al je bruine brood en bruine rijst te vervangen door witte rijst en wit brood. Wedde dat het 0,0 verschil maakt qua fysiek? Het enige verschil is dat je door het witte brood en de witte rijst vermoedelijk wat meer honger krijgt.

Wat is 1 week, 1 week is niks. Als je zoals mij ruim 500 gram koolhydraten eet en ik zou alles vervangen voor wit brood zal ik heel veel verschil merken. Zowiezo is de kwaliteit koolhydraten van wit brood en witte rijst een heel verschil.

Wat is 1 week, 1 week is niks. Als je zoals mij ruim 500 gram koolhydraten eet en ik zou alles vervangen voor wit brood zal ik heel veel verschil merken. Zowiezo is de kwaliteit koolhydraten van wit brood en witte rijst een heel verschil.
Hoe weet je dat dan, heb je het al wel eens geprobeerd? 1 week is indd niks, doe het dan langer als je het wil testen. Dit moet je echt eens doorlezen : http://jcdfitness.com/2010/09/clean-...ld-abandon-it/

Terug
Naar boven