Wat ik niet snap is dat je dan die uitspraak uberhaupt doet. Je zegt X is zo en onderzoeken Y/Z tonen dat aan. Als je daar dan naar gevraagd wordt zeg je dat het niets met je standpunt te maken heeft
Het was een totaal verkeerd 'voorbeeldje'. Vandaar ook dat er op wordt doorgevraagd.
Luister, ik begrijp best dat deze post niet je hoofdpunt was. Maar je moet beseffen dat het voor heel veel mensen op dit forum weldegelijk een zeer belangrijk punt is. Meer dan 90% op dit forum is nog steeds van overtuigd dat (snelle) koolhydraten een verplichting zijn post-workout. Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom je een valse claim maakt die volgens jou totaal los van je punt staat.
Als ik nu een betoog schrijf over de politieke spanningen in Arabische landen en dan zou afsluiten met de zin; "En er zijn nog foto's van Justin Bieber die anaal vernederd wordt door pimpelpaarse aliens", is het toch niet gek dat er vragen komen over die laatste opmerking? Ik snap je selectieve verontwaardiging dan ook niet 'omdat het los staat van mijn punt'.
Je claimt dat er onderzoeken zijn die het tegendeel bewijzen. Die wilde ik dan ook graag zien.
Voor de ene helft is het interesse, vanuit de andere helft wil je ik wijzen op de bewijslast die je moet tonen als je een claim maakt. Volgens mij heb ik zelf aardig wat onderzoek gedaan naar het nut van koolhydraten post-workout, maar het kan altijd zo zijn dat ik een onderzoek over het hoofd heb gezien. Vandaar ook mijn vraag om je claim te ondersteunen met bewijs.
Overigens steun ik je wel in je discussie tussen Pleister en jou. Alleen, waar baseer je je argument op? Welke (wetenschappelijke) referenties kun hiervoor overleggen, buiten de appeal to 'authority' van wazzup (no offence).
Dat je gelijk toevallig aan de goede kant van de medaille zit, betekent namelijk niet automatisch dat je goede argumenten hebt.