XXL Nutrition

Pre workout voor avond training

Marvin2985

GOAT
Elite Member
Waardering
39
Lengte
1m85
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
Heeft iemand een goed werkende pre workout die niet zo lang aanhoudt voor m'n avond training ? De pre workout die ik nu heb ga ik heerlijk op maar ben daarna de halve nacht wakker. Graag tips (heb zoekfunctie gebruikt maar kon t zo snel niet vinden)
Alvast bedankt,
Gr, Marvin

Is geheel persoonlijk denk ik. Kan het beste nog spelen met de hoeveelheid of je eigen pw maken.

Je moet dan een pwo hebben die zoals dat heet "stim free" is.

Een andere optie is inderdaad om je eigen pwo samen te stellen zonder stimulanten of bepaal zelf je dosering van bepaalde stimulanten.
Higenamine of octopamine zijn stimulanten die niet te lang aanhouden maar je wel wat meer energie en focus geven.

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt. Vind het wel leuk om zelf samen te stellen, dan kan ik het ook nog per training aanpassen. Bedankt voor de tips!

Wat voor pre workout gebruik je momenteel dan?

Zoek inderdaad even op een pre workout zonder stimulerende stoffen! Het kan echter ook gewoon verschillen per pre workout, zelfs als ze wel cafeïne bevatten. Van de een lig je wakker, terwijl je bij een ander nergens last van hebt.

Neem lekker een kopje zwarte koffie! Dat doet z'n werk ook prima. Desnoods gooi je er 5-10gr pure cacaopoeder doorheen wanneer je een versterkte pomp wilt hebben.

Neem lekker een kopje zwarte koffie! Dat doet z'n werk ook prima. Desnoods gooi je er 5-10gr pure cacaopoeder doorheen wanneer je een versterkte pomp wilt hebben.

Ik zou koffie/cafeïne niet doen, dat houdt best lang aan (kan wel 4 -5 uur)

gewoon lang genoeg stims misbruiken dan slaap je evengoed wel.

of een bakje koffie.. het went vanzelf als het goed is. (tolerantie)

Wat voor pre workout gebruik je momenteel dan?

Lees het nu pas.... No explode of de cafeïne pillen van b&f, moet zeggen dat het al een beetje minder begint te worden maar voor de avond training neem ik nu maar wat snelle koolhydraten en de rest puur op karakter :knipoog:

Ik zou in dit geval gewoon een mixje maken van beta alanine, citrulline en wat taurine. Dit werkt voor mij prima, wanneer ik geen sterke stimulatie wilt.

Ok dan. Misschien een idee welke verhouding ik ongeveer moet aanhouden en hoe veel pee pwo?

Pre workouts zijn overrated. Gewoon niet gebruiken.

Ik vind t wel lekker als ik de dag hard gewerkt heb en dan naar de sportschool ga dsn heb ik net ff dat beetje energie. En de pomp is natuurlijk ook lekker met al die spiegels :D

Ok dan. Misschien een idee welke verhouding ik ongeveer moet aanhouden en hoe veel pee pwo?

beta alanine: 3 gram ( je krijgt hier wel tintelingen van, zoals je misschien vaker hebt gekregen bij pre workouts..)
Taurine: 1 tot 2 gram
Citrulline: 5 gram

Dit is natuurlijk per persoon verschillend maar met deze dosering zit je altijd goed, maar de citrulline kan eventueel nog wat omhoog.

Super, nu heb ik een indicatie en kan ik zelf wat schuiven en kijken wat voor mij het beste werkt. Bedankt!

• Like
Waarderingen: ROVA
Terug
Naar boven