MuscleMeat

Pre Workout?

Sjedo

Cool Novice
Waardering
12
Lengte
1m90
Massa
92kg
Vetpercentage
15%
Dag allen,

even een korte vraag, laatste tijd tijdens het sporten vaak weinig energie en futloos om echt lekker keihard te trainen, merk dan ook weinig groei, en zit in het ritme van steeds dezelfde training, zonder uitschieters en groei in gewicht wat ik kan wegdrukken.

Nu zat ik aan pre workout te denken, alleen ben ik nog wel gevoelig voor caffeine en kom ik niet snel ik slaap. Ik train vaak in de avond ivm werk, zijn er mensen die dit ook hebben? En kan je dan wel gewoon in slaap komen als je bijvoorbeeld om 7 uur traint en om 11 uur wil slapen?

Ik hoor het graag.

Wat klote man! Daar is vas twel wat aan te doen. Hoe is je voeding? Heb je wel goed voedingsschema gericht op aankomen in kracht en massa? Als je te weinig eet, gaat dat al niet lukken. Dat is de basis en voel je ook weinig energie en futloos. Post anders je voedingsschema, want supplementen zijn geen wondermiddelen of oplossingen. Als je basis goed is, dan natuurlijk zou het kunnen.

Natuurlijk wil je na een lange dag wat extra energie en uithoudingsvermogen, zeker als je vermoeid bent. Wat ik soms ook wel heb en daarom moet je niet een te hoge dosis caffeine nemen. Zelf gebruik ik voor avondtrainingen Amino Energy van Optimum Nutrition. Dan heb je aminozuren voor je training en 100mg caffeine. Je kan uiteraard ook een stevige bak koffie drinken. Dit omdat pre-workouts doorgaans wel heel heftig zijn.

Daarbij komt hetnog, dat je van trianing natuurlijk adrealline aanmaakt. Als jij bijv. 9-9.30 thuis komt van training, slaapt de een wel snel, de ander niet. Ik kan dat zelf ook niet omdat ik dan ontzettend actief en druk nog ben. Ookal gebruik ik geen PWO. Heb je hier wat aan?

Nee, slapen gaat dan erg moeilijk. Ik ben meestal om 1 uur snachts nog klaarwakker als ik om 7 uur een pre workout neem. Ik neem savonds 100 mg caffeine als pwo en dat werkt prima, daarna kan ik gewoon normaal slapen.

Als ik rond 19:00 uur train met een pre-work out kan ik prima in slaap komen rond 23:00 uur. Maar als je het nog nooit geprobeerd hebt kan hij wat de eerste keren wat harder binnen komen. Ik zou het daarom de eerste keer overdag proberen om te kijken hoe je lichaam er op reageert. Of s'avonds de eerste keer met een halve dosering.

Ander alternatief is de cafeïne vervangen voor beta-alanine, geeft je ook prikkelingen en focus.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zit op ongeveer 3800 kcal per dag, zit echt de hele dag op mijn werk en ga ook met de auto, dus verbruik ook weinig energie door de dag heen. Eigenlijk hetzelfde als in de vorige bulk periode, ik denk meer dat het een dipje is in de training zelf. Maar ik heb gewoon iets nodig wat me net weer even een zetje geeft. Amino Energy klinkt wel goed! Ik denk dat ik een pre workout voor mij te heftig is, maar kan eens een sample bestellen natuurlijk, of zijn er ook met minder cafeïne ?

Laatst bewerkt:
Hah, dit is de reden dat ik jaren geleden 's ochtends vroeg ben gaan trainen. Ik kan na dat spul met geen mogelijkheid slapen. Nu wip ik om 06:00 m'n bed uit, giet er om 06:30 een pre workout in, spring op de fiets en sta om 07:00 in de sportschool. Om 22:00 lig ik weer braaf op één oor.

Als je trouwens de cafeïne in je pre workout zo goed mogelijk wil controleren kan je er beter zelf een maken. Zoveel ingewikkeld spul zit er niet in. Ik heb toevallig vandaag een uitleg getikt op http://www.gymnerd.nl/pre-workout-zelf-maken/

Ppffff als ik tot 22.00 uur train kan ik om 22.15 uur in diepe slaap liggen.
Ik geeuw soms al tijdens de training, mijn lichaam wil dan dus al niet meer en wil herstellen en groeien.

Ik heb het gelezen gymnerd. Dit zijn inderdaad de basis ingrediënten van een goede pre workout. Maar persoonlijk gooi ik er nog wat extra ingrediënten in.
Er zijn nog veel andere mooie stofjes die zijn bijdrage leveren in een goede pre.

Hier staat nog net even wat meer beschreven:
http://www.sportpoeders.nl/eigen-mix-maken/

@Sjedo
Als caffeine je niet goed bevalt, probeer dan eens higenamine of methyl synephrine. Dit zijn ook milde stimulanten en misschien dat je hier beter op reageert.

Je lichaam zal ook even moeten wennen aan de caffeine. Dit kan de eerste paar keer na het trainen een probleem zijn. Wat wel kan helpen is dat je voor het slapen gaan ontspannende dingen gaat doen. Bijvoorbeeld een boek lezen, bad nemen, breien. In ieder geval geen tv kijken, op je telefoon zitten etc. Dit verstoord je melatonine aanmaak namelijk.

Dat geldt niet voor iedereen, de een heeft er gewoon altijd al meer moeite mee dan de ander... Ik neem liever na 18u ook geen caffeine omdat ik 's avonds ook te onrustig ben.

ik ga nu eerst Amino Energy proberen! Als ik de ervaringen zo lees past dit goed bij mij. Hopen dat het een goed effect heeft

Je kunt ook naar non stim pré workouts kijken. Die geven vaak wel beetje meer energie, maar niet doormiddel van stimulanten zodat je niet de hele nacht wakker blijft.

Max Performance en Pump'd Up van XXL Nutrition zijn volgens mij wel redelijk.

Heb zelf ook wel eens Push10 van MuscleTech gehad, die is ook niet slecht.

Ik zat gister om 22:00 uur nog te kaakschaatsen en half te trippen op de 3 scoops Unstoppable die ik om 18:00 uur had genomen :hahaha:

Gebruik nu overigens Alphamine van Physique Enhancing Science. Die bevat ook niet heel erg veel caffeine volgens mij. Ik neem het ook pas in de avond soms zelf pas om 20:00 en geen problemen met slapen daarna.

Als je om 7 uur gaat trainen lijkt dit me nog niet gelijk een probleem om in slaap te vallen, alleen heb je niet eerder een pre-workout gebruikt dus reageer je er de eerste keren heel sterk op. Dat heb ik ook wel gemerkt in het begin, veel slapeloze nachten gehad haha!

Het blijft een kwestie van uitproberen, Amino Energy is daarom een goede keuze om mee te starten omdat hier ook niet een hoge dosering van caffeine in zit! Ik heb deze ook gehad en de Strawberry lime is ook super lekker om weg te drinken!

Probeer pump'd up van xxl nutrition eens. Bevat geen stims maar je krijgt er wel een gruwelijke pomp van en ook net even wat meer zin om te trainen.

Gaat je nooit lukken om 7 uur pwo te gebruiken en 11 inslaap tevallen tenzij je zo hard traint dat je echt uitgeput bent. Assault is een goedde pwo waar ik me ook goed bij voel niet aan te raden : c4 is teveel caff.

Heb de Amino Energy van Optimum nu 2 keer gebruikt, stukken beter! Krijg veel meer zin en train harder en langer. eerste keer wel normaal kunnen slapen maar afgelopen nacht echt totaal niet en was super hyper. Nog maar eens paar keer proberen, is ook een kwestie van gewenning.

Aha, dat verklaar een hoop.
Gister voor de eerste keer pre workout gebruikt en helemaal niet geslapen vannacht.
En dat terwijl ik eerst anderhalf uur kt heb gedaan en daarna nog een les body pump en een les body combat, dan zou je toch verwachten dat je moe bent.
Ik heb trouwens de fully loaded van xxl nutrition genomen.
Dus voortaan alleen 's ochtends doen

Terug
Naar boven