Bruikbare topic en sluit exact aan op mijn plannen voor een eerste kuurtje. Weet niet of het ok is om mijn vraag hier te stellen, maar gezien het hier direct op aansluit post ik hem hier.
Eerst een korte inleiding van mezelf en mijn plan.
Ik ben 34 jaar, weeg (slechts) 66kg, 1m74, vet% 14%
Squad: 85kg (5x5)
BP: 70kg (5x5)
DL: 110 (5x5)
Ik train ruim 6 jaar waarvan afgelopen 2 jaar echt fanatiek. Afgelopen jaar mijn voedingsplan en trainingsplan totaal omgegooid onder begeleiding van een expert (personal body plan). Daardoor ontdekt in hoeveel kcal ik een positieve en negatieve energiebalans heb.
Hiermee 5kg gains gepakt. Richting deze zomer ben ik gaan cutten en zodoende zit ik nu vrij lean/droog op 66kg met vetpercentage van ca.14%. Het was een hele ontdekkingstocht want ik kwam van 67 met meer vet en ben eerst hard afgevallen (6kg) waarna ik vrij clean in massa ben aangekomen.
Richting de winter wil ik straks weer gaan bulken (vorig jaar 5kg gains gepakt). Doel is om wederom vrij schoon aan te komen en gezien ik me energiebalans weet, weet hoe ik me voedings en trainingsplan moet samen stellen is dit (ca. 5kg gains in een jaar) allicht wederom haalbaar voor me.
Doordat ik merk dat ik op een plateau zit en de lat wat hoger wil leggen (minimaal 7kg gains in half jaar tijd) qua gains heb ik onderzoek gedaan naar me eerste kuurtje.
In dit topic staat primobolan centraal en deze kuur spreekt me aan gezien de ook al benoemde punten van brucewayne. Ga ik niet herhalen.
Belangrijk verschil is dat ik het i.cm. anavar (40mg per dag) wil stacken tijdens 1e 6 wkn. Primo (400 tot 600mg per week) in totaal 10/12 wkn met nakuur van nolvadex (20mg per dag), gezien testosteron productie bij hogere dosering toch een tikkie krijgt.
Reden van het stacken om primo extra goede kans te geven. Anavar is tevens een milde, weinig androgene AAS en wordt ook in kuurs voorgesteld.
Ik begrijp dat primobolan veelal in cutting cycles wordt gebruikt door de schone gains en vetverlies. Echter zou in calorieoverschot primobolan ook tot schone gains moeten kunnen leiden.
Ook zijn er natuurlijk diverse andere kuurs te adviseren, snap ik. Zeker betere dan mijn voorstel tijdens bulk, echter hebben deze hogere androgene werking, meer vocht, meer verlies nadien en hogere gezondheidsrisico's.
Primo is een dure kuur maar ben benieuwd of ik in de 10/12 weken met dergerlijke dosering minimaal 7kg gains zou halen. Ervan uitgaande dat me voeding en training ook op orde blijft.
thanks alvast.