XXL Nutrition

Problemen met Bodyweight oefeningen

Joeyminnaert

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
71kg
Hallo,

ik ben nu al een tijdje bezig met fitnessen. Eerst heb ik een jaartje gefitnessed zonder een echt concreet schema, miste af en toe ook een workout etc. Nu ben ik 4 maand bezig 4x per week zonder een workout te missen en terwijl ik ook op mijn voeding let.

Nu heb ik echter een probleem met de bodyweight oefeningen zoals Dips, pull-ups, chin-ups, ...
Vroeger was ik redelijk dik en daardoor heb ik nog altijd redelijk wat (buik)vet hangen. Ik weeg nu zo'n 76 kg en ben 1,77m lang. Op mijn compound oefeningen zoals deadlifts, squats en bench press heb ik al redelijk wat vooruitgang geboekt, maar het probleem zit hem echter op de bodyweight oefeningen.

Bij dips zit het probleem hem meestal dat ik eerst mijn borst train, waardoor ze al redelijk verzuurd (als ik het zo mag noemen :D) zijn, daardoor kan ik er bijna geen meer doen.

Pull ups kan ik er amper 3 uitvoeren en chin ups een zestal.

Hoe zorg ik dat mijn reps omhoog gaan? Moet ik meer op kracht trainen (vb 5 reps) bij bijvoorbeeld pullover (voor lats) of skullcrushers (voor triceps) zodat ik meer kracht krijg?

Alvast bedankt!

Blijven doen tot je er meer kan, kracht komt wel.

Hallo,

ik ben nu al een tijdje bezig met fitnessen. Eerst heb ik een jaartje gefitnessed zonder een echt concreet schema, miste af en toe ook een workout etc. Nu ben ik 4 maand bezig 4x per week zonder een workout te missen en terwijl ik ook op mijn voeding let.

Nu heb ik echter een probleem met de bodyweight oefeningen zoals Dips, pull-ups, chin-ups, ...
Vroeger was ik redelijk dik en daardoor heb ik nog altijd redelijk wat (buik)vet hangen. Ik weeg nu zo'n 76 kg en ben 1,77m lang. Op mijn compound oefeningen zoals deadlifts, squats en bench press heb ik al redelijk wat vooruitgang geboekt, maar het probleem zit hem echter op de bodyweight oefeningen.

Bij dips zit het probleem hem meestal dat ik eerst mijn borst train, waardoor ze al redelijk verzuurd (als ik het zo mag noemen :D) zijn, daardoor kan ik er bijna geen meer doen.

Pull ups kan ik er amper 3 uitvoeren en chin ups een zestal.

Hoe zorg ik dat mijn reps omhoog gaan? Moet ik meer op kracht trainen (vb 5 reps) bij bijvoorbeeld pullover (voor lats) of skullcrushers (voor triceps) zodat ik meer kracht krijg?

Alvast bedankt!

Je kan alternatieve oefeningen doen. Voor de chin ups kan je een lat pull-down doen en voor die pull ups kan je behind neck lat pull-down doen. Of zie ik het verkeerd?

Je kan alternatieve oefeningen doen. Voor de chin ups kan je een lat pull-down doen en voor die pull ups kan je behind neck lat pull-down doen. Of zie ik het verkeerd?

Wel als hij bij pull ups (wss de zwaarste bodyweight oefening), 3 reps kan doen zou ik die gewoon blijven doen. Ik zou je wel gelijk geven als hij geen één rep zou kunnen doen.

• Topic Starter Topic Starter
Ahja wat ik vergeten te zeggen heb is dat ik namelijk niet in een sportschool/gym zit. Ik fitness thuis, heb bankje met barbell en gebruik werkmateriaal voor te metsen als men squatrack/ dips rack :).

Bedankt voor de antwoorden, ik zal blijven oefenen. Kan ik eventueel pull ups meerdere keren per week doen om er beter in te worden? Ik hoor namelijk ook veel zeggen dat je pull ups moet leren...

Mijn schema ziet er momenteel zo uit:

Ma: Benen (met deadlift) + schouders
Di: Rug (zonder deadlift) + biceps
Do: Chest + Triceps
Vr: Benen (met deadlift)

Kan ik bijvoorbeeld naast de rugdag ook de vrijdag pull ups trainen? Of enkel blijven bij 1x per week.

Alvast bedankt!

Terug
Naar boven