AndroidHealthClinic

Problemen met eten

DikkeEend

Dutch Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m85
Massa
76kg
Eet sinds 4 dagen nu 3700kcal. Niet belachelijk veel dus maar wel meer dan ik ooit gegeten heb (zat altijd rond de 2000, ben erg ecto). Heb tijdje terug besloten dat ik eens fatsoenlijk zou gaan eten voor (hopelijk) brute gains, maar het valt dus een beetje tegen.

Liep in het begin tegen de problemen op die ik altijd al wel had (vol gevoel, geen honger, het warm hebben enz.) maar heb dat gewoon genegeerd en doorgegeten. Nu merk ik echter dat ik ook gewoon misselijk en lethargisch word, mijn buik heeft ook last van zware bloat... Heb gisteren mijn bak kwark overgeslagen (was een goed plan als ik het zo vandaag eens bekijk), vandaag gewoon weer braaf ontbijt achterover geklokt maar krijg mijn 2de maaltijd (tonijnsalade) er gewoon niet in, had 2 happen genomen en die kwamen er ook gelijk weer uit :roflol: heb toen maar wat ananas gepakt.

Nu is mijn vraag wat moet ik hier precies mee aan? Ik heb al Omeprazol 20mg (maagzuurremmer) van de dokter gekregen... kan maar moeilijk gewoon door blijven eten zoals het advies altijd luidt aangezien het dus gewoon terugkomt. Moet ik maaltijden overslaan, porties verkleinen of wat?

Je kan beter beginnen met het eten van kleine porties, ieder uur van de dag. Als je dat bijvoorbeeld een week hebt gedaan, kan je overgaan naar iets grotere porties iedere 2/3uur. Zo kan je lichaam beter wennen aan de verhoogde inname en zal je na verloop van tijd veel meer kunnen eten.

Hier staat meer over geschreven in de stickeys over voeding, ik zou die even doorlezen.

eet gewoon wat minder, ga 500kcal boven je onderhoud zitten. dat lijkt me in principe wel te doen toch? hoeveel zit je er nu boven?

zoveel eten dat het er weer uit komt lijkt me geen goed plan haha

• Topic Starter Topic Starter
Volgens meerdere formules (ook uit de stickies hier) zit ik nu 1000kcal boven onderhoud, maar heb dat al eerder gevolgd en daar kwam ik ook niet echt van aan. 'Gewoon meer eten dan' kreeg ik als advies dus vandaar dat ik nu op 3700 zit.

Klinkt bekend, had dezelfde symptomen. Had ook last van zuuroprispingen waardoor m'n slokdarm geïrriteerd was en ik dus bijna niks meer binnekreeg. Onderligende oorzaak was een maagbreuk, (hebben ze gezien bij gastroscopie). Toen ook Omeprazol voorgeschreven gekregen, wat wel hielp tegen pijnlijke slokdarm (kon geen dag zonder die pillen anders kreeg ik pokkeveel zeer maar was niet super voor de eetlust.

Ben toen door een andere dokter doorverwezen naar een osteopaat. Die heeft de maagbreuk opgelost en pak nu niets meer van pillen. Kan ook terug deftig eten !

Als je het echt goed doet gain je per jaar maar max. 5 kilo spier he (dus droge massa). In het eerste jaar misschien wat meer, maar meer dan dat hoef je niet te verwachten.

Hoe lang train/bulk je al? En waarom 1000kcals boven je behoefte en niet 300-500? Hoe lang heb je geprobeerd met 300-500kcals boven je behoefte?

Jij bent 4 dagen bezig met een nieuw dieet, en je bent al langs de dokter geweest?

Jij bent 4 dagen bezig met een nieuw dieet, en je bent al langs de dokter geweest?

LOL!

Verder kan je natuurlijk ook producten eten die veel kcal bevatten, ga pindakaas eten en neem bijvoorbeeld een havermout(150gr) + eiwit(75gr) shake dat is al snel 1000 kcal ;) en drinkt makkelijk weg!

same shit hier.
70 bij 1.78, wil naar 80.
Tijd op 3400 gegeten maar stond stil.
Daarom nu 3700, vrij clean.

Ben echt aan het bloaten, misselijk maar geen maagzuur. Het is echt stouwen.

ALs je misselijk bent probeer dan zuivel meer te mijden. Haal je kh uit volkoren producten en eeet bijvoorbeeld alleen pap met melk sochtens.

Verder alle zwaar verteerbare dingen vermijden. Kies noten ipv pindas, pindas verteren bij mij veel zwaarder als amandelen en walnoten.

Succes.

wat dacht je van een weightgainer?

Zou je het ook niet eens opbouwen ipv opeens bijna twee keer zoveel eten?

Terug
Naar boven