MuscleMeat

Nieuws Prognose: PVV grote winnaar

Realist

Massive Warrior
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
851
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De PVV is de grote winnaar van de verkiezing van het Europees Parlement. De partij komt nieuw binnen met vier van de 25 Nederlandse zetels.

D66 wint ook fors: de partij stijgt van een naar drie zetels, aldus de prognose van bureau Synovate donderdag voor ANP en NOS.

Het CDA blijft de grootste Nederlandse fractie. De christendemocraten komen uit op vijf zetels, twee minder dan nu. Grote verliezer is de PvdA. Die halveert bijna: van zeven naar vier zetels.

De VVD verliest één zetel en komt uit op drie. De partijen GroenLinks, SP en ChristenUnie/SGP houden elk de twee zetels die ze nu ook hebben. De overige negen partijen die meededen aan de Europese verkiezingen, kregen niet genoeg stemmen voor een plek in het Europarlement. De Partij voor de Dieren haalt met 3,8 procent van de stemmen net geen zetel.

De uitslagenavond van de PVV in Den Haag trekt donderdagavond veel belangstellenden. Rond de bijeenkomst in een café gelden strenge veiligheidsmaatregelen. Agenten houden de situatie buiten in de gaten. Bezoekers moeten door een detectiepoortje en worden bij binnenkomst gefouilleerd.

Alleen mensen die vooraf hun naam hebben doorgegeven en op een lijst staan, mogen naar binnen. Bezoekers lieten weten dat ze er een uur over hebben gedaan om binnen te komen. Buiten staat nog een lange rij wachtenden. Het was de eerste keer dat de PVV mee deed aan de Europese verkiezingen. (ANP)

Bron : Ad.nl

:cheer::cheer::cheer:

''Nederland ontwaakt. Daar ben ik heel blij mee'', zei zijn collega Hero Brinkman, die zijn partijgenoten om de nek vloog toen hij de uitslagen hoorde.

Met Brinkman hoef je niet eens meer een Godwin te maken. Nederland ontwaakt :roflol: Waar kennen we dat ontwaken ook al weer van?

het CDA staat nog steeds fors bovenaan, hoogtijd dat de babyboomers het loodje leggen
of misschien kan de pvv er nog een C in stoppen

Kan niet beter. Zo zie je maar dat een aardig percentage van de Nederlandse bevolking flink vóór flinke veranderingen is.

:roflol:
zit het debat te kijken. Wat een idioot is die Wilders ook. Wel leuke tv, daar niet van, zeer hoog amusement gehalte.

:roflol:
zit het debat te kijken. Wat een idioot is die Wilders ook. Wel leuke tv, daar niet van, zeer hoog amusement gehalte.

Ditto hier.
Wilders: linkse partijen sluiten me uit
Halsema: wat vind je van ons partij ?
Wilders: wij sluiten niemand uit!!! Behalve groen links :roflol:

Ongelooflijk :roflol:

goed nieuws

Debat was wel mooi om te zien, alleen een beetje geschreeuw. Maar wel heel erg typerend voor de uitslag. CDA stil zwijgend, PVDA niet uit de verf gekomen. SP met Kant zwaar schreeuwerig (wat een irritant wijf). PVV heroisch, Wilders volop in de aandacht. Zou iemand kunnen uitrekenen of met deze uitslag het volgende kabinet mogelijk is: PVV-CDA-VVD? Zou denken van wel, maar goed over en sluiten. Over een tijd echte verkiezingen die er toe doen.

Debat was wel mooi om te zien, alleen een beetje geschreeuw. Maar wel heel erg typerend voor de uitslag. CDA stil zwijgend, PVDA niet uit de verf gekomen. SP met Kant zwaar schreeuwerig (wat een irritant wijf). PVV heroisch, Wilders volop in de aandacht. Zou iemand kunnen uitrekenen of met deze uitslag het volgende kabinet mogelijk is: PVV-CDA-VVD? Zou denken van wel, maar goed over en sluiten. Over een tijd echte verkiezingen die er toe doen.

Ik zou bij de nationale verkiezingen niet hetzelfde als in Europa.
Dus om deze verkiezingen dan door te trekken op landelijk niveau slaat de plank wel erg mis.
De lage opkomst nog even buiten beschouwing gelaten.

Ditto hier.
Wilders: linkse partijen sluiten me uit
Halsema: wat vind je van ons partij ?
Wilders: wij sluiten niemand uit!!! Behalve groen links :roflol:

Ongelooflijk :roflol:
Toch logisch dat ze niet met extreem-links kunnen samenwerken, staat er haaks op. Als hij zegt dat hij uitgesloten wordt dan heeft hij het natuurlijk over VVD, CDA en andere centrum partijen.

Toch logisch dat ze niet met extreem-links kunnen samenwerken, staat er haaks op. Als hij zegt dat hij uitgesloten wordt dan heeft hij het natuurlijk over VVD, CDA en andere centrum partijen.

Neenee, je had het debat moeten zien.
Hij liep te janken over een cordon sanitair( of hoe je de **** dat ook schrijft) en zei in dezelfde zin dat hij groenlinks buiten sluit. Is dat dan opeens geen cordon sanitair meer?

Mooi, dat tuig ons land uit !

Awel, dat zeiden diezelfde partijen ook. Dat ze moeilijk met pvv kan samenwerken omwille van zijn duidelijk deviante programma.(aldus sp, pvda, groenlinks en d66). Wilders zag dat als een uitsluiting. Maar zelf sluit hij groenlinks uit omdat er op hun website staat dat nederland geen eigen cultuur heeft.

Komaan, dit slaat toch echt wel alles :roflol:
Duidelijk wilt hij in een slachtofferrol wilt kruipen. (ik mag niet meedoen....:()

Femke halsema heeft hem ook wel een paar keren geowned. Ze vroeg hem wat ie in godsnaam zal doen in een europees parlement waar hij 4 van de 700 zetels vult :roflol:
De meeste partijen vormen coalities, maar hij gaat als een onafhankelijk partij.

Laatst bewerkt:
Ik zou bij de nationale verkiezingen niet hetzelfde als in Europa.
Dus om deze verkiezingen dan door te trekken op landelijk niveau slaat de plank wel erg mis.
De lage opkomst nog even buiten beschouwing gelaten.

Ik trek de verkiezingen helemaal niet door (wat overigens daar wel aan tafel gebeurde met name door VVD en PVV).

Overigens stem ik wel in Europe en in NL hetzelfde; maar dat komt omdat mijn partij in Europa altijd naar mijn inziens goed bezig is geweest!

Femke halsema heeft hem ook wel een paar keren geowned. Ze vroeg hem wat ie in godsnaam zal doen in een europees parlement waar hij 4 van de 700 zetels vult :roflol:
De meeste partijen vormen coalities, maar hij gaat als een onafhankelijk partij.

Dit vind ik binnen Europa een argumentatie van lik mn vestje.

Het EP heeft sowieso relatief gezien amper bevoegdheden, ik vind het een schandalige schijnvertoning van een zogenaamde democratische grondslag voor Europa. Eigenlijk vind ik dit dus ook een verkiezing die helemaal nergens over gaat.

Neenee, je had het debat moeten zien.
Hij liep te janken over een cordon sanitair( of hoe je de **** dat ook schrijft) en zei in dezelfde zin dat hij groenlinks buiten sluit. Is dat dan opeens geen cordon sanitair meer?
Niet alleen weet je niet zeker hoe je het moet schrijven, daarnaast geef je ook de blijk de betekenis niet te kennen? :D

Groen staat sterk in de EU. Dat is 1 groot bolwerk.
PVV met hun 4 zetels staan gewoon in schraal contrast. Hij zal daar niks kunnen verwezenlijken. (wat is 4 zetels in een totaal van 700 zetels in godsnaam :roflol:)

Terug
Naar boven