AndroidHealthClinic

Nieuws Prognose: PVV grote winnaar

Is dat dan opeens geen cordon sanitair meer?
Nee dat is inderdaad geen cordon sanitaire. Een CS houdt in dat je met alle partijen beslist om één partij uit te sluiten zodat die geen "gevaar" vormt voor de samenleving.

Als 1 partij op voorhand zegt niet samen te kunnen besturen met een andere dan is dat niet per se een cordon, tenzij alle andere partijen hetzelfde zeggen.

Wel doe je er als politicus goed aan om hierover gewoon niet te praten, het is de kiezer die daarover moet beslissen.

Awel, dat zeiden diezelfde partijen ook. Dat ze moeilijk met pvv kan samenwerken omwille van zijn duidelijk deviante programma.(aldus sp, pvda, groenlinks en d66). Wilders zag dat als een uitsluiting. Maar zelf sluit hij groenlinks uit omdat er op hun website staat dat nederland geen eigen cultuur heeft.

Komaan, dit slaat toch echt wel alles :roflol:
Duidelijk wilt hij in een slachtofferrol wilt kruipen. (ik mag niet meedoen....:()

Femke halsema heeft hem ook wel een paar keren geowned. Ze vroeg hem wat ie in godsnaam zal doen in een europees parlement waar hij 4 van de 700 zetels vult :roflol:
De meeste partijen vormen coalities, maar hij gaat als een onafhankelijk partij.
Als alle partijen, zelfs de centrum-rechtse, je uitsluiten, dan kan men spreken van een vorm van cordon sanitaire. Dit kan gezien worden als ondemocratisch omdat zo de kiezers van de partij die uitgesloten wordt genegeerd worden.

Verder had Wilders beter gezegd dat hij geen enkele partij uitsluit ja, maar elke debiel weet dat extreem-rechts nooit met extreem-links zal regeren, dus in principe zegt hij dan niets vreemds.

Maar natuurlijk kan elke partij wel afzonderlijk zeggen om geen mogelijke samenwerking te zien met PVV vanwege de extreme standpunten, zolang ze dit onderling niet afspreken kan je daar weinig tegenin brengen inderdaad. Elke partij mag natuurlijk aangeven welke partijen ze zien zitten en welke niet, alleen vind ik dit geen goede manier van aan politiek doen. Laat de burger kiezen en ga daarna pas praten over mogelijke coalities.

Samengevat: zowel Wilders als de rest gaan hier in de fout.

Wat een opwinding zeg, Nederland heeft sowieso niks te vertellen in het EP. Truste:roflol:

Femke en Geert deden het goed aan tafel. Dat gekke wijf van de SP was volgens mij zwaar ongesteld en potverdomme wat is Rutte toch een lulletje, je ziet hem gewoon slijmen bij Wilders met zijn handje op zn schouders etc, en bepaalde uitspraken copycatten.

Over uitslag: voorspelbaar, echt precies zoals ik zou denken, winst pvv, groot verlies pvda (veel negativiteit over Bos), d66 die in onzekere tijden de 'het-beste-alternatief' rol krijgt toebedeeld. Oja waarom is het zo belangrijk dat de NOS maar liefst 4x in 1 minuut zei dat het om PROGNOSE gaat, 1x is afdoende.

PS politiek zuigt

Btw definitieve prognose?

prognose is voorspelling? hoe kan dat definitief zijn? of sla ik het spreekwoordelijke plankje mis in deze?

Met de PVV valt niet samen te werken, dat ligt aan de instelling van Wilders en co zelf. Het blijven recalcitrante schoolkinderen, hoe wil je daar nou mee gaan regeren? Alles is k*t, alles moet kapot, alles is de schuld van de linkse elite, alles..... Met zulke jankebalken kan je geen coalitie vormen. Veel te negatieve insteek om iets te kunnen opbouwen.

Wat een aanfluiting dat debat gisteren, leuk voor de PVV dat ze winnen maar het is niet de enige partij in Nederland. Bij andere grote overwinningen voor partijen werd ook niet alleen de mogelijkheid tot coalitievorming met die partij besproken. Bloedarmoede bij de media wat dat betreft, Wilders laat een scheet en de voorpagina's zijn weer gevuld.

Wouter Bos snapt er iig niks van

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Even los van wie nu wie 'geowned' heeft in het debat, is het natuurlijk wel opmerkelijk dat de winst van de PVV kennelijk ten koste van de PvdA is gegaan en niet van de VVD.

Het mooiste moment in het debat was wat mij betreft toen Agnes Kant als een soort vuurspuwende heks tegen Wilders zat te tieren en Wilders daar heel rustig en beheerst op reageerde.

Waar ken ik het debat terug kijken op internet? iemand een link?

Dit zijn in wezen slechts 'onbelangrijke' verkiezingen, op landelijk niveau word het een heel ander verhaal hoor, al vaak is in de politiek gebleken dat een partij kan winnen bij de europese verkiezingen maar afgeslacht worden bij de landelijke.

Wilders is een r*tard.

wie beslist dat er versnelde verkiezingen komen voor nederland of hoe werkt dat eigenlijk? daar hadden ze het ook ff over in het debat gister, toen zag je die mevr hamer en femke halsema in 1x schrikken en nee nee zo'n slap praatje van ja dat mag je niet zeggen tijdens de EP:roflol:

Hoe hete de uitzending die ging over het debat? Of op welk net hoe laat?

Volgens mij had hij een duidelijke reden ! Namelijk de uitspraken van GroenLinks, dat Nederland geen cultuur zou hebben.
Natuurlijk zullen die linkse partijen op hun beurt gegronde redenen hebben om niet met de PVV te willen samenwerken.

edit: was al aangehaald door Cyan.
Juist ja. Dan had hij er ook niet over beginnen.
verschillende partijen zeggen dat ze niet met de PVV kunnen samenwerken, vanwege de inhoud. Hij begint te huilen.
Vervolgens zegt hij dat hij niet met GL kan samenwerken vanwege de inhoud.

Niet alleen weet je niet zeker hoe je het moet schrijven, daarnaast geef je ook de blijk de betekenis niet te kennen? :D
Haha, ik weet dat wel, maar ik hou van chargeren (Of hoe je dat dan schrijft:p)

Nee dat is inderdaad geen cordon sanitaire. Een CS houdt in dat je met alle partijen beslist om één partij uit te sluiten zodat die geen "gevaar" vormt voor de samenleving.

Als 1 partij op voorhand zegt niet samen te kunnen besturen met een andere dan is dat niet per se een cordon, tenzij alle andere partijen hetzelfde zeggen.

Wel doe je er als politicus goed aan om hierover gewoon niet te praten, het is de kiezer die daarover moet beslissen.
Juist ja, dat begrijp ik.
Zoals ik hierboven al zeg: moet hij er niet over beginnen, als hij het zelf ook doet.
Partijen kunnen niet met hem samenwerken, omdat ze het niet eens zijn met zijn inhoud, hier is opzich niks mis mee, wel?
Hij vindt iig van niet, want hij doet het zelf ook.

Als alle partijen, zelfs de centrum-rechtse, je uitsluiten, dan kan men spreken van een vorm van cordon sanitaire. Dit kan gezien worden als ondemocratisch omdat zo de kiezers van de partij die uitgesloten wordt genegeerd worden.

Verder had Wilders beter gezegd dat hij geen enkele partij uitsluit ja, maar elke debiel weet dat extreem-rechts nooit met extreem-links zal regeren, dus in principe zegt hij dan niets vreemds.

Maar natuurlijk kan elke partij wel afzonderlijk zeggen om geen mogelijke samenwerking te zien met PVV vanwege de extreme standpunten, zolang ze dit onderling niet afspreken kan je daar weinig tegenin brengen inderdaad. Elke partij mag natuurlijk aangeven welke partijen ze zien zitten en welke niet, alleen vind ik dit geen goede manier van aan politiek doen. Laat de burger kiezen en ga daarna pas praten over mogelijke coalities.

Samengevat: zowel Wilders als de rest gaan hier in de fout.

Ja, misschien wel inderdaad.
IMO is er van een cordon sanitair geen sprake. Partijen kunnen gewoon niet met Wilders samenwerken vanwege zijn extreme standpunten. Je moet me even helpen om aan te duiden welke centrum rechtse partij niet met de PVV wil samenwerken, van zowel het CDA en VVD hebben niet uitgesloten om met de PVV te gaan samenwerken.

Overigens is er denk ik niks mis met het de kiezer laten weten dat je niet met de PVV gaat samenwerken. Want straks stem je D66 en kom je er na de coalitievorming achter dat je de PVV erbij krijgt. Dan ben je mooi in je aarsje gedoet. Nu heb je in ieder geval duidelijkheid.

Laatst bewerkt:
beginnerbb, je hebt verloren, ga ergens anders huilen ipv haten op wilders :P

beginnerbb, je hebt verloren, ga ergens anders huilen ipv haten op wilders :P

verloren? Wat voor simpele ziel ben jij nou weer man?

Daarnaast ben ik niet per se op Geert Wilders aan het haten. Het kan me eerlijk gezegd geen fl**ker schelen dat hij gister gewonnen heeft.
Maar het mag wel gezegd worden dat hij erg inconsistent is.

Laatst bewerkt:
Omdat de PVV met 1 partij niet zou willen samenwerken. (die hoeveel % van de stemmen heeft ?)

Omdat 4 andere partijen niet met de PVV zouden willen samenwerken. (die hoeveel % van de stemmen heeft ?)

Beetje vreemd dat zoveel partijen een samenwerking uitsluit met een partij die zeer groot zou KUNNEN worden.

Daarmee snoer je de mond van een groot deel van de bevolking.
Lijkt me niet echt een goed signaal.

Het lijkt me een prima signaal..."jij hebt jouw mening en jouw mening is onverenigbaar met die van ons" lijkt me een heel duidelijk signaal en een heel democratisch signaal en een heel principieel signaal.

Je kan dan gaan lopen janken dat je je als kiezer op ondemocratische manier buitengesloten voelt, maar als je dat vooraf weet dan had je dus maar op een andere partij moeten stemmen omdat je WEET dat jouw stem op deze partij in houdt dat je op een partij stemt die een menig heeft die onverenigbaar is met de mening van de rest....

Je kan dus duidelijk stellen dat een groot deel van de bevolking ervoor kiest om de mond gesnoerd te krijgen...democratischer kan haast niet.

Met de PVV valt niet samen te werken, dat ligt aan de instelling van Wilders en co zelf. Het blijven recalcitrante schoolkinderen, hoe wil je daar nou mee gaan regeren? Alles is k*t, alles moet kapot, alles is de schuld van de linkse elite, alles..... Met zulke jankebalken kan je geen coalitie vormen. Veel te negatieve insteek om iets te kunnen opbouwen.

Wat een aanfluiting dat debat gisteren, leuk voor de PVV dat ze winnen maar het is niet de enige partij in Nederland. Bij andere grote overwinningen voor partijen werd ook niet alleen de mogelijkheid tot coalitievorming met die partij besproken. Bloedarmoede bij de media wat dat betreft, Wilders laat een scheet en de voorpagina's zijn weer gevuld.

helemaal met je eens...heb je heel goed gezegd!

Terug
Naar boven