MuscleMeat

Nieuws Daar gaat weer een speerpunt, uitbreiding EU door PVV geaccepteerd

Bezoekers in dit topic

2d7dnb8.jpg


Links Denemarken, rechts Nederland.

Ze doen het zeker niet slechter dan Nederland en dat zonder euro. Het kan dus wel. Bijkomend voordeel is dat ze Zuid-Europa geen geld hoeven te geven.

Klopt, Denemarken heeft de zaken goed op orde. Een bijna gelijk landoppervlakte met de helft aan inwonersaantal. In Denemarken regeert de ratio, niet de emo.
 
je hebt niks aangetoond met je zogenaamde cijfers, komt doordat je niks van cijfers snapt.


Ik denk dat jij het niet begrijpt. Het gaat om de werkloosheid. Die ligt in Denemarken lager dan in Nederland, procentueel. Oftewel dat doen ze beter.

Daarnaast is hun staatsschuld ook lager dan die van Nederland. Dat doen ze ook beter. Allemaal zonder euro.

---------- Toegevoegd om 17:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:17 ----------

Je hebt niks aangetoond, Denemarken is anders geraakt door de crisis en kent geen sterke bankensector zoals Nederland die wel kent. Ons economisch verval is mede gerelateerd aan de bankencrisis, dat verklaart ook de toename van de schuldquote. Een schuldquote die in Denemarken toch al lager lag dan in Nederland.

Inmiddels is Denemarken qua concurrentiepositie overigens aan het afzakken, maar dat heeft weinig met wel of niet meedoen aan de euro te maken.

Vermeend en van Gessel geven dat juist Nederland harder geraakt zou zijn als ze vast hadden gehouden aan de gulden. Over Denemarken doen ze volgens mij geen uitspraken. Onze positie zou slechter zijn geweest als we niet hadden deelgenomen aan de Euro.
Een sterke bankensector kennen wij ook niet, wel een bankensector. Ons economische verval is inderdaad gerelateerd aan de bankencrisis, omdat Wouter Bos iedere bank graag geld geeft. Hij geeft zelfs graag geld aan mensen die voor meer rendement gaan in IJsland.

Daar zullen ze best van overtuigd zijn. Ik moet het nog zien, met al die Zuid-Europese faal landen erbij.
 
Ik denk dat jij het niet begrijpt. Het gaat om de werkloosheid. Die ligt in Denemarken lager dan in Nederland, procentueel. Oftewel dat doen ze beter.

Daarnaast is hun staatsschuld ook lager dan die van Nederland. Dat doen ze ook beter. Allemaal zonder euro.

wat je hier zegt klopt allemaal, maar dat betekent niet dat het door de euro komt dat deze zaken lager liggen. dat kan ook andere redenen hebben. dat is waarom een statistisch onderzoek altijd vooraf gegaan wordt door een heldere theorie.
 
wat je hier zegt klopt allemaal, maar dat betekent niet dat het door de euro komt dat deze zaken lager liggen. dat kan ook andere redenen hebben. dat is waarom een statistisch onderzoek altijd vooraf gegaan wordt door een heldere theorie.

Ik zeg ook niet dat het door de euro komt. Waar zie je dat staan? Ik zeg alleen dat Denemarken het zonder euro toch wel aardig doet.
 
Wat heb jij tegen de PVV Eric?
 
In dat opzicht pleegt elke partij kiezersbedrog....
De linksmens heeft alweer boter op z'n hoofd, op dit moment zijn ze aan het janken dat Wilders zijn stokpaardjes te grabbel gooit en de komende vier jaar zullen we van dezelfde personen horen dat Verhagen en Rutte nooit zoveel concessies hadden mogen doen aan Wilders.

Laten we vooral even vergeten dat de SP niet in de regering stapte omdat ze juist vasthielden aan hun oppositiestandpunten.
Overigens is de vergelijking redelijk krom en dat begrijp je zelf ook wel. Vasthouden aan je eigen ideologie maar daarbij water bij de wijn doen is iets totaal anders dan gewoon al je Speerpunten(!) overboord gooien.
 
En jij vindt dit geen kiezersbedrog?
De eerste politicus die zijn kiezers helemaal niet bedriegt mag eeuwig in de oppositie gaan zitten.

De mensen hebben op hem gestemd vanwege zijn extreme uitspraken, dat hij nu in de regering gaat zitten als een mak lammetje zoals elke andere partij is dan natuurlijk een beetje debiel.
Wie zegt dat hij er zit als mak lammetje? Dat zijn jouw woorden. Je scherpe kanten weglaten is nog wat anders dan heel je programma verloochenen. Maar jij had waarschijnlijk liever gezien dat hij net zo hard bleef als vroeger?

En je verwoordt hier exact wat de kritiek tegen hem is. Hij kan het wel slim gespeeld hebben, maar degene met enige intelligentie prikken er zo doorheen.
Uiteindelijk telt er maar 1 ding in de politiek: hoeveel van jouw programma krijg je voor elkaar. Al de rest is niet belangrijk en prietpraat.
 
Uiteindelijk telt er maar 1 ding in de politiek: hoeveel van jouw programma krijg je voor elkaar. Al de rest is niet belangrijk en prietpraat.

Dat is inderdaad de trieste waarheid, maar daar moeten we natuurlijk niet blij mee zijn. Ooit was het parlement bedoeld voor deliberatie en rationele beslissingen nemen. Door de partijpolitiek en de kiezer als consument te zien gaat het alleen nog maar om de grootste partij te worden.
En nog een ander punt: Je zegt net dat het goed (of iig slim) is dat Wilders eerst de populistische manier gebruikt om gekozen te worden en dan als politicus gaat onderhandelen, maar is dit niet juist precies de verkeerde weg die we willen nemen?
 
Wilders gedoogt uitbreiding EU niet

PVV-leider Geert Wilders ontkent tegenover elsevier.nl dat hij met het CDA en de VVD afspraken heeft gemaakt over de toetreding van Kroatië tot de Europese Unie (EU). Eerder vandaag meldde de Wereldomroep dat bronnen uit het CDA en de VVD stelden dat Wilders het kabinet niet zou laten vallen als het in zou stemmen met toetreding van Kroatië.

Wilders laat echter aan Elsevier weten tegen elke uitbreiding van de EU te zullen stemmen. "Wij waren, zijn en blijven tegen welke uitbreiding van de EU dan ook en zullen dan ook tegen iedere uitbreiding stemmen," aldus Wilders. Kroatië staat samen met Macedonië en Turkije op de lijst voor mogelijke toelating tot de EU. Voor Kroatië zou dat al in 2011 kunnen gebeuren.

Oud-informateur Tjeenk Willink waarschuwde al voor de kwestie 'Europa' binnen de coalitie. Mogelijk zouden CDA en VVD steun kunnen zoeken bij andere partijen in de Tweede Kamer, zoals de PvdA. De PVV is altijd fel tegen uitbreiding van de EU geweest. PVV-leider Geert Wilders stapte in 2004 zelfs uit de VVD omdat hij het niet eens was met het standpunt van de partij, dat Turkije onder bepaalde eisen bij de EU zou mogen.

Bron:Fok!

Dus stop maar met fappen op je nieuwsbericht EricR.
 
Fonkmeistah beweer jij nu dat indien het kabinet er komt, het valt zodra de EU uitbreidt?
 
Laten we vooral even vergeten dat de SP niet in de regering stapte omdat ze juist vasthielden aan hun oppositiestandpunten.
Overigens is de vergelijking redelijk krom en dat begrijp je zelf ook wel. Vasthouden aan je eigen ideologie maar daarbij water bij de wijn doen is iets totaal anders dan gewoon al je Speerpunten(!) overboord gooien.

Laat me niet lachen, de SP is zelfs nooit uitgenodigd bij coalitie-onderhandelingen.
Ik zie niet in waarom Wilders 'alle speerpunten(!)' overboord heeft gegooid.

Wellicht snap je niet helemaal hoe het democratisch bestel in elkaar zit, omdat je zelf nog steeds geobsedeerd bent door totaal mislukte, totalitaire staten uit het Sovjet-tijdperk. Vandaar dat ik het je wel even duidelijk wil maken; als Wilders geen concessies zal doen heeft het als gevolg dat hij nooit regeringsverantwoordelijkheid kan nemen. En op den duur zal zijn partij hierdoor marginaliseren. Voor elke concessie die Wilders doet, krijgt hij ook een tegemoetkoming, waardoor een kabinet met Wilders altijd rechtser zal zijn dan een middenkabinet. Dat jij liever een partij steunt die tot in de lengte der dagen in de marge zal opereren is jouw keuze.

Of hij al zijn speerpunten overboord heeft gegooid wordt pas bekend als het coalitie-akkoord is ondertekend.

---------- Toegevoegd om 17:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:45 ----------

Dus stop maar met fappen op je nieuwsbericht EricR.

Haha, onze linkse 'kameraden' hebben toch iets voor hun beurt gesproken. Zegt natuurlijk helemaal niks over hun ziekelijke obsessie met de blonde leider....
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg ook niet dat het door de euro komt. Waar zie je dat staan? Ik zeg alleen dat Denemarken het zonder euro toch wel aardig doet.
je impliceert wel degelijk dat de euro in nl slecht is en dat het zonder ook goed kan, terwijl het feit dat het goed gaat in denemarken niet per se aan het feit dat ze geen euro hebben te wijten is. misschien is het wel ondanks de euro.

maargoed, nu ga je dat natuurlijk zoals gewoonlijk weer ontkennen.
 
je impliceert wel degelijk dat de euro in nl slecht is en dat het zonder ook goed kan, terwijl het feit dat het goed gaat in denemarken niet per se aan het feit dat ze geen euro hebben te wijten is. misschien is het wel ondanks de euro.

maargoed, nu ga je dat natuurlijk zoals gewoonlijk weer ontkennen.

Klopt en daar sta ik ook achter. Dat andere klopt echter niet, want ik zeg niet dat het in Denemarken goed gaat omdat ze geen euro hebben. Ik zeg dat het in Denemarken redelijk goed gaat zonder euro. Dat is iets heel anders.

Jep, want je slaat onzin uit. Zoals wel vaker trouwens.
 
Laat me niet lachen, de SP is zelfs nooit uitgenodigd bij coalitie-onderhandelingen.
Ik zie niet in waarom Wilders 'alle speerpunten(!)' overboord heeft gegooid.
Nogal wiedes. Voordat ze aan de tafel konden plaatsnemen meldde het CDA al dat er neit getornd werd aan het reeds bestaande beleid, gek he dat de SP regeren daarom links laat liggen. Iets wat elke integere persoon zou doen.

Wellicht snap je niet helemaal hoe het democratisch bestel in elkaar zit, omdat je zelf nog steeds geobsedeerd bent door totaal mislukte, totalitaire staten uit het Sovjet-tijdperk.
haha, natuurlijk. Elke persoon die Marx enig verstand toedicht geniet van de planeconomie van Lenin en de moordzuchtigheid van Stalin, juist ja, goed argument ook.

Vandaar dat ik het je wel even duidelijk wil maken; als Wilders geen concessies zal doen heeft het als gevolg dat hij nooit regeringsverantwoordelijkheid kan nemen.
Ach, het is maar wat liever doet inderdaad. Regeren of je integriteit bewaren. En inderdaad, zoals eerder aangekaard slikt zijn electoraat het als zoetekoek.

En op den duur zal zijn partij hierdoor marginaliseren. Voor elke concessie die Wilders doet, krijgt hij ook een tegemoetkoming, waardoor een kabinet met Wilders altijd rechtser zal zijn dan een middenkabinet. Dat jij liever een partij steunt die tot in de lengte der dagen in de marge zal opereren is jouw keuze.
Ik stem inderdaad binnen de kaders van mijn eigen ideologie. Als welke partij dan ook zich daar te veel van gaat distantiëren zal ik ergens anders op gaan stemmen ja. Ik begrijp überhaupt niet dat je op een partij stemt, en als hij binnen no time een aantal van zijn eigen standpunten weg gooit, je er geen probleem van maakt.

Of hij al zijn speerpunten overboord heeft gegooid wordt pas bekend als het coalitie-akkoord is ondertekend.
Dat klopt inderdaad. We gaan het meemaken, maar de richting die gevoerd gaat worden zal niet in lijn liggen met de richting die Geert Wilders zijn electoraat heeft voorgehouden in de campagne.
 
Hoe komen jullie er toch altijd bij dat mensen die tegen Wilders zijn, links zijn? Beetje teveel naar de simplistische comments op spitsnieuws en geensT gekeken?
 
Ik ben links! EN laat je niks anders wijs maken.
 
Je meent het...Maar ik bedoel, (snap je toch wel), dat altijd gedaan wordt alsof de enige mensen die tegen wilders zijn pvda stemmers zijn. Die uitspraken van linksmensen enz. Terwijl ze waarschijnlijk nog niet kunnen uitleggen wat ze er precies mee bedoelen.

---------- Toegevoegd om 18:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:54 ----------

Tags: eu, geaccepteerd, hakbar, israel, pvv, speerpunt, turkije, uitbreiding, wilders, zionisme

Ehh???
 
Je meent het...Maar ik bedoel, (snap je toch wel), dat altijd gedaan wordt alsof de enige mensen die tegen wilders zijn pvda stemmers zijn. Die uitspraken van linksmensen enz. Terwijl ze waarschijnlijk nog niet kunnen uitleggen wat ze er precies mee bedoelen.

---------- Toegevoegd om 18:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:54 ----------

Tags: eu, geaccepteerd, hakbar, israel, pvv, speerpunt, turkije, uitbreiding, wilders, zionisme

Ehh???

Rood voor ****en met de tags, oh wacht dat was ik zelf. :D

Ben verder blij om te horen dat Wilders het kabinet dus laat vallen als er wordt gestemd voor uitbreiding van de EU. In ieder geval zullen de oppositiepartijen de regering behoorlijk laten zweten bij zulke heikele kwesties. Dan is een tegenstem van de PVV een aardig struikelblok.
 
Voor de liefhebber. En ik weet, die zijn er - ik kijk naar jou Beginnerbb!

[Link niet meer beschikbaar]
 
Die vrouw aan het begin doet me een beetje denken aan een verlegen meisje dat erg zenuwachtig is voor haar spreekbeurt over paarden.
 
Back
Naar boven