Fitness Seller

Nieuws Prognose: PVV grote winnaar

wie beslist dat er versnelde verkiezingen komen voor nederland of hoe werkt dat eigenlijk? daar hadden ze het ook ff over in het debat gister, toen zag je die mevr hamer en femke halsema in 1x schrikken en nee nee zo'n slap praatje van ja dat mag je niet zeggen tijdens de EP:roflol:

Dat kan alleen als het huidige kabinet opstapt.

En GL en PVDA hadden natuurlijk gelijk dat het nergens op slaat om deze verkiezingen als aanleiding te gebruiken om het huidige kabinet te laten opstappen.
Erg onder de gordel, maar goed dat zijn we natuurlijk van onsGeert gewend, en dat is ook de reden dat jij er op stemt toch? Omdat het "leuke" politiek maakt?

Stelletje naieve jankers zitten d'rbij zeg. Trieste zooi.

.....

Verder was het menu in Restaurant Nederlandse Politiek ook deze keer weer een keuze uit gestoomd "onnozel", uitgekookt "slecht", en een heerlijke "uit op eigen gewin" dit alles op ambachtelijke wijze bereid in een stoofpot van ouderwets Hollandse "bij gebrek aan beter". Alles natuurlijk gegarneerd met hier en daar naar keuze met een sausje van "pure evil" of "te dom voor woorden".

Tijdens de maaltijd kunt u natuurlijk weer genieten van een lekker flesje oud-Hollands "gezever".

Dit alles wordt gevolgd door een overheerlijk nagerecht: de "wij luisteren toch niet naar u ondanks alle beloften"-pudding

Traditioneel en geroemd is inmiddels de extra service waar Restaurant Nederlandse Politiek zo om bekend staat....u wordt door het personeel regelmatig in uw kont gedoet, voor het hoofd gestoten en onderuitgeschopt. U kunt er ook dit jaar weer van verzekerd zijn dat u ook de rekening van andreenn kan betalen.

Kortom; dit restaurtant en deze menukaart verzekerd u ook dit jaar van de nodige onderbuikgevoelens en u zult zich de maaltijd de komende vier jaar nog regelmatig heugen....om dan, als puntje bij paaltje komt weer alles helemaal vergeten te zijn.

We zien u zekerr terug!

Dat kan alleen als het huidige kabinet opstapt.

En GL en PVDA hadden natuurlijk gelijk dat het nergens op slaat om deze verkiezingen als aanleiding te gebruiken om het huidige kabinet te laten opstappen.
Erg onder de gordel, maar goed dat zijn we natuurlijk van onsGeert gewend, en dat is ook de reden dat jij er op stemt toch? Omdat het "leuke" politiek maakt?
joah;):)

Inderdaad. Ik snap ook niet dat we meedoen, 25 van de 738 zetels, haha.

Als je dat niet begrijpt kan je net zo goed in Noord korea gaan wonen. Kan je het verschil zien.

Overigens vind ik ook 700+ parlementsleden wel wat te veel.

@powerhouse: Inderdaad. Dus dan moet je op een partij stemmen die voor meer bevoegdheden is. En voor het afschaffen van eht Veto recht, wat toch al zo belachelijk is.

Was dat het enige maar. Het ergste is nog dat die ruim 700 EPers gewoon klapvee zijn met amper bevoegdheden. We worden volkomen in de zeik genomen qua democratische grondslag.

Verklaar je nader.

Naar mijn mening heeft het EP toch echt wel wat bevoegdheden hoor. Het is waar dat deze niet altijd zover gaan als die van de volksvertegenwoordiging in menig democratie, maar zoals beginnerbb al zegt, stem dan voor een partij die voor verdergaande bevoegdheden van het EP is (zoals D66 :) )

Heerlijk dat het subsidieverstrekkende buitenlandersknuffelende k*tclubje pvda gedaalt is. Als mevrouw halsema met haar hersenloosheid nou even van een hoge toren springt gaat er bij mij thuis een nederlandse vlag uit het raam.

k*thippies.

Heerlijk dat het subsidieverstrekkende buitenlandersknuffelende k*tclubje pvda gedaalt is. Als mevrouw halsema met haar hersenloosheid nou even van een hoge toren springt gaat er bij mij thuis een nederlandse vlag uit het raam.

k*thippies.

Dat was in mijn tijd man, nu zijn er (helaas) geen hippies meer.

Overigens is er denk ik niks mis met het de kiezer laten weten dat je niet met de PVV gaat samenwerken. Want straks stem je D66 en kom je er na de coalitievorming achter dat je de PVV erbij krijgt. Dan ben je mooi in je aarsje gedoet. Nu heb je in ieder geval duidelijkheid.
Ik volgde je goed in je reactie maar hier ga je weer de mist in imo :)

De kiezer hoeft echt niet te weten welke partij een voorliefde heeft voor de andere. En die voorliefde zou er trouwens beter niet zijn als je een democratie fatsoenlijk wilt laten werken. Het enige wat de kiezer zou moeten weten is een duidelijke weergave van de programma's van de partijen. Met die informatie op zak kan iedereen op verantwoorde manier een stem uitbrengen. En al die praatjes over coalities, vrienden en vijanden, dat zijn zaken voor na de verkiezingen. Dan heeft de kiezer de kaarten geschud en kan je serieus gaan praten.

Iemand die D66 stemt of om het even welke partij zal er altijd een partij bij krijgen waarmee ie het niet of helemaal niet eens is. Zo werkt ons systeem nu eenmaal. Als je daar een probleem mee hebt kan je beter in Amerika gaan wonen waar inderdaad een 2 partijen systeem heerst.

Helaas niet nee, die zijn normaal te stoned om te stemmen :P

De reden dat ik pvv gestemd heb is omdat ik turkije écht niet in de EU wil.

En zal dat Turkije er van weerhouden om toe te treden denk je, Nederland en België zijn kleine garnalen die absoluut niets te zeggen hebben in het grote geheel.

Inderdaad. Ik snap ook niet dat we meedoen, 25 van de 738 zetels, haha.

Als ik me niet vergis, dan werken ze daar gewoon samen met hun politieke familie hoor. Sp gaat voor de commies daar van boven, groenlinks voor de groene blok, cda met berlusconi heb ik gehoord etc...Dan staan ze toch wel sterk in de schoenen.

Ik volgde je goed in je reactie maar hier ga je weer de mist in imo :)

De kiezer hoeft echt niet te weten welke partij een voorliefde heeft voor de andere. En die voorliefde zou er trouwens beter niet zijn als je een democratie fatsoenlijk wilt laten werken. Het enige wat de kiezer zou moeten weten is een duidelijke weergave van de programma's van de partijen. Met die informatie op zak kan iedereen op verantwoorde manier een stem uitbrengen. En al die praatjes over coalities, vrienden en vijanden, dat zijn zaken voor na de verkiezingen. Dan heeft de kiezer de kaarten geschud en kan je serieus gaan praten.

Iemand die D66 stemt of om het even welke partij zal er altijd een partij bij krijgen waarmee ie het niet of helemaal niet eens is. Zo werkt ons systeem nu eenmaal. Als je daar een probleem mee hebt kan je beter in Amerika gaan wonen waar inderdaad een 2 partijen systeem heerst.
Ach ieder zijn ding.
persoonlijk vind ik het niet gek als een D66 zegt dat ze niet met de PVV kunnen samenwerken, want inderdaad als je de twee partij programma's naast elkaar legt zul je zien dat een coalitie nooit gevormd zal worden.
Dat dit uitgesproken wordt is imo niet meer dan normaal. Wilders heeft het natuurlijk ook voor een groot gedeelte aan zichzelf te danken. Zoals jij al eerder zei was het verstandiger van hem geweest om een minder radicaal standpunt in te nemen. Dan had er geen enkele partij gezegt neit met de PVV te kunnen samenwerken. Want zowel D66 en GL hebben er geen problemen mee om met rechtse partijen samen te werken.

Helaas niet nee, die zijn normaal te stoned om te stemmen :P

De reden dat ik pvv gestemd heb is omdat ik turkije écht niet in de EU wil.

Ja, en die 4 zetels zullen daar veel verschil in gaan maken...:roflol:

Ach ieder zijn ding.
persoonlijk vind ik het niet gek als een D66 zegt dat ze niet met de PVV kunnen samenwerken, want inderdaad als je de twee partij programma's naast elkaar legt zul je zien dat een coalitie nooit gevormd zal worden.
Dat dit uitgesproken wordt is imo niet meer dan normaal. Wilders heeft het natuurlijk ook voor een groot gedeelte aan zichzelf te danken. Zoals jij al eerder zei was het verstandiger van hem geweest om een minder radicaal standpunt in te nemen. Dan had er geen enkele partij gezegt neit met de PVV te kunnen samenwerken. Want zowel D66 en GL hebben er geen problemen mee om met rechtse partijen samen te werken.
Als D66 het zegt vind je het normaal, als PVV het zegt vind je het niet normaal. Leuk dat je een mening hebt, maar wees dan wel consequent.

'Wij werken niet samen met pvv' kan eigenlijk ook een programmapunt zijn :D

Uitsluiting is een b*ch in de politiek, maar de partijen die uitgesloten worden vragen het toch echt zelf. Ik zie wilders echt geen compromissen maken :roflol:
Zijn punten staan ook mijlenver van de linkse partijen, dus ik snap niet waarom hij jankt dat hij 'uitgesloten' wordt. Punten zijn onverenigbaar, klaar.

Als D66 het zegt vind je het normaal, als PVV het zegt vind je het niet normaal. Leuk dat je een mening hebt, maar wees dan wel consequent.

Dat heb ik nooit gezegd.
Ik heb gezegd dat Wilders niet moet gaan huilen om iets waar hij zelf net zo hard aan mee doet. Dat is hypocriet.
Dat hij op inhoudelijke punten niet met GL kan samenwerken lijkt me evident, en mag hij ook best melden.

Terug
Naar boven