Fitness Seller

Nieuws Prognose: PVV grote winnaar

Ik ben helemaal niet akkoord met BigT en anderen als die het over politiek hebben, hun ideeën zijn mij te rechts. Maar...in het geval van Turkije hebben ze in die zin gelijk dat zo'n land, waar de mensenrechten elke dag met de voeten getreden worden, niet mag toegelaten worden tot de EU.
Dus niet omdat het maar voor een gedeelte in Europa ligt of omdat het de Islamisering nog zou versterken, maar gewoon omdat het een land is met een misdadig regime.
volgens mij is geen enkele voorstander van turkije in de EU het daar ook mee eens. ik zou zeggen kijk eens naar de toetredingsvoorwaarden.

Turkije's economie gaat wel verder dan het bedrag dat ze kregen (krijgen?) van usa :roflol:
Door de AKP is de markt opengebroken en gaat het meer een liberale koers wat Turkije transformeerde naar een meer industriesamenleving (aantal jaren geleden) en heeft zelfs een stevig tertiare sector + toerisme opbrengst.

1+1=2, ik begrijp hem niet, waarom zou Turkije binnen de EU voor meer welvaart zorgen ? Handel in koffiebonen ?

Zoals Cyan zegt is Turkije een welvarend land, en hebben ze veel inkomsten.

En zoals ik al eerder zei zal een groter Europa beter kunnen concureren met grootmachten als China of Japan.
Als er een groot en welvarend land aan de EU wordt toegevoegd zal dit alleen maar voor meer welvaart zorgen.

Turkije's economie gaat wel verder dan het bedrag dat ze kregen (krijgen?) van usa :roflol:
Door de AKP is de markt opengebroken en gaat het meer een liberale koers wat Turkije transformeerde naar een meer industriesamenleving (aantal jaren geleden) en heeft zelfs een stevig tertiare sector + toerisme opbrengst.
Ondanks de eerdere economische groei blijft de werkloosheid hoog: 10% van de beroepsbevolking. Ook daar nog werk aan de winkel.

De economie blijft natuurlijk verder groeien hé, het land staat niet stil. Nu geloof ik dat er globaal een stilstand of terugval is (duh), maar dat Turkije nu door de AKP zeker goed op weg is voor economische groei.

Wat ik niet begrijp, waarom zo een ophef over de toelating van Turkije. De merendeel van de turken staan er niet om te springen om tot het EU te behoren. Ik denk dat zodra de toelating een feit wordt, de Turken sowieso tweede rangs burgers zullen zijn. Why would they want that? Turkije is groot genoeg om het op eigen krachten te redden. Ze zouden een natie kunnen vormen en mogelijk succesvol zijn. De tolerantie ten aanzien van de andere naties zou echter wel moeten blijven staan. Vreedzaam naast elkaar leven is niet geheel onbelangrijk.

Dat Turkije te islamitisch wordt en/of te radicaal is imo Europese propaganda. De islam is daar matig. Er zijn ontzettend veel rassen in Turkije. De islamisering gaat dus niet op. Nochtans over de schendig van de mensenrechten in Turkije. Wat doet Cyprus, Roemenie en Bulgarije intussen in de EU? Ze kunnen die er echter per direct uitgooien. Daar is het namelijk zeer slecht gesteld met de mensenrechten. Er wordt met 2 maten gemeten om Turkije zo aan het lijntje te houden.

Geen Turkije bij de EU, zeker niet zolang dit punt niet orde is :

de mensenrechten respecteren

Uit de criteria van Kopenhagen waar overigens ook staat dat een land Europees moet zijn. Turkije ligt hoe dan ook voor het grootste deel in Azie.

Is de doodstraf nog steeds legaal in Turkije?

Al lang niet.

Geen Turkije bij de EU, zeker niet zolang dit punt niet orde is :

Uit de criteria van Kopenhagen waar overigens ook staat dat een land Europees moet zijn. Turkije ligt hoe dan ook voor het grootste deel in Azie.

Zuid-Cyprus helemaal, maar dat 'land' is toch lid.

Wat ik niet begrijp, waarom zo een ophef over de toelating van Turkije. De merendeel van de turken staan er niet om te springen om tot het EU te behoren. Ik denk dat zodra de toelating een feit wordt, de Turken sowieso tweede rangs burgers zullen zijn. Why would they want that? Turkije is groot genoeg om het op eigen krachten te redden. Ze zouden een natie kunnen vormen en mogelijk succesvol zijn. De tolerantie ten aanzien van de andere naties zou echter wel moeten blijven staan. Vreedzaam naast elkaar leven is niet geheel onbelangrijk.

Dat Turkije te islamitisch wordt en/of te radicaal is imo Europese propaganda. De islam is daar matig. Er zijn ontzettend veel rassen in Turkije. De islamisering gaat dus niet op. Nochtans over de schendig van de mensenrechten in Turkije. Wat doet Cyprus, Roemenie en Bulgarije intussen in de EU? Ze kunnen die er echter per direct uitgooien. Daar is het namelijk zeer slecht gesteld met de mensenrechten. Er wordt met 2 maten gemeten om Turkije zo aan het lijntje te houden.

Het zit 'm niet zozeer in het geloof of de mensenrechten of wat dan ook, da's een farce. Het zit 'm in het feit dat Turkije zodra één van de machtigste landen wordt binnen de EU, en dat kunnen landen als Duitsland en Frankrijk niet verdragen, dan komt hun positie binnen de EU in het geding. Maar het probleem is, ze kunnen Turkije eigenlijk ook niet buiten de deuren houden. Turkije speelt een centrale rol in de bemiddeling tussen Europa en het Midden-Oosten/Azië. En dan kun je beter zo'n land zo dicht mogelijk bij je houden, dan te ver. Ofwel hetzelfde verhaal als bij de voormalige oostbloklanden die onderhand lid zijn van de EU. Maar ik denk dat die mensen in Turkije onderhand ook wel sterk het idee hebben dat ze aan het lijntje worden gehouden, over paar jaar willen ze al helemaal niets meer met de EU te maken hebben, dat zou een gemiste kans voor de EU zijn.

Het zit 'm niet zozeer in het geloof of de mensenrechten of wat dan ook, da's een farce. Het zit 'm in het feit dat Turkije zodra één van de machtigste landen wordt binnen de EU, en dat kunnen landen als Duitsland en Frankrijk niet verdragen, dan komt hun positie binnen de EU in het geding. Maar het probleem is, ze kunnen Turkije eigenlijk ook niet buiten de deuren houden. Turkije speelt een centrale rol in de bemiddeling tussen Europa en het Midden-Oosten/Azië. En dan kun je beter zo'n land zo dicht mogelijk bij je houden, dan te ver. Ofwel hetzelfde verhaal als bij de voormalige oostbloklanden die onderhand lid zijn van de EU. Maar ik denk dat die mensen in Turkije onderhand ook wel sterk het idee hebben dat ze aan het lijntje worden gehouden, over paar jaar willen ze al helemaal niets meer met de EU te maken hebben, dat zou een gemiste kans voor de EU zijn.

Ik ben het met je eens. Maar de formele criteria waar Turkije aan moet voldoen is geen farce. De onderhandelingen over toetreding duren nu al meer dan viertig jaar. De EU heeft Turkije meermalen verzocht om aan criteria te voldoen. Turkije is echter zijn wetgeving blijven bijstellen aan de rechtsorde van de Unie. Tevens zijn de criteria van Kopenhagen in voldoende mate vervuld volgens rapporten. Desondanks werd er met andere bedingen getoetst. Dit zijn naar mijn mening politiek instrumenten die ingezet worden om de simulatiepolitiek in stand te houden.

Ik denk dat het zeker gaat om een enorme verandering van het machtsevenwicht in de EU zodra Turkije toegelaten wordt. Vooral Duitsland en Frankrijk zitten hier niet op te wachten, integendeel, het zou hen angst inboezemen. Turkije is een groot land met 70 miljoen inwoners en laat de meeste nou 'islamitisch' zijn. De intolerantie van Europa jegens de islam heeft hier imo ook mee te maken. Of dit daadwerkelijk zo is laat ik in het midden. Maar goed, Turkije heeft een aantal punten waaraan nog gewerkt moet worden en ik denk dat Turkije zich prima kan moderniseren mét of zónder de EU.

Er staan zoveel fouten en onwaarheden in je post dat ik niet weet waar eerst te beginnen. Heb er trouwens ook totaal geen zin meer in. De discussie is afgezaagd en uitgepraat. Turkije wil er graag bij, links Europa en de Amerikanen willen dit ook, Europese burgers niet (meerderheid). Argumenten zijn er genoeg. Einde verhaal.

Er staan zoveel fouten en onwaarheden in je post dat ik niet weet waar eerst te beginnen. Heb er trouwens ook totaal geen zin meer in. De discussie is afgezaagd en uitgepraat. Turkije wil er graag bij, links Europa en de Amerikanen willen dit ook, Europese burgers niet (meerderheid). Argumenten zijn er genoeg. Einde verhaal.

Whatever you want. ;)

Zin om mij te picknicken Samira? Dan leer ik je de kunst van het hebben van een interculturele geest die de multiculturele menging op eigen grondgebied met grote zorgen onderstreept.

Terug
Naar boven