AndroidHealthClinic

Nieuws Prognose: PVV grote winnaar

Heb je de criminaliteitscijfers van Nederland en de VS wel eens naast elkaar gelegd?

Nu verlang je iets van PVV'ers dat nog nooit vruchten heeft afgeworpen. Je weet toch dat die gasten op miraculeuze wijze spontaan ineens cijfers gebruiken zodra die de eigen denkpatronen bevestigen alsof het een basaal onderdeel is van de eigen algehele beeldvorming om vervolgens in alle andere situaties de bron van cijfers af te doen als onjuist, statistisch geleuter en niet representatief.

Het gaat erom dat je volk binnen haalt dat lijnrecht tegenover Nederlandse normen, waarden en gewonnen vrijheid staan.

Overdrijving en ongelooflijke generalisatie.
Dat je dit zelf niet ziet, kom op :rolleyes:

Turkije hoeft er helemaal niet bij, zie de voordelen er niet van in (nadelen des te meer). Europa is groot genoeg zoals het is. Dat ze eerst maar eens zorgen voor een democratischer Europa, en de werkloosheid onder de bestaande bevolking aanpakken.

Je hebt natuurlijk wel een punt.

Maar om te zeggen dat Turkijke NOOIT in de EU mag slaat imo totaal nergens op.
Voor de komende 10-15 jaar is het ook nog helemaal niet aan de orde. Dus om daar nou je stem vanaf te laten hangen...Dat is gewoon zoeken naar redenen voor vreemdelingenhaat.

Je hebt natuurlijk wel een punt.

Voor de komende 10-15 jaar is het ook nog helemaal niet aan de orde. Dus om daar nou je stem vanaf te laten hangen...Dat is gewoon zoeken naar redenen voor vreemdelingenhaat.

Turkije mag NOOIT in de eu, dat betekend nog meer turken in nederland.Totaal ongewenst en afschuwelijk.

Waarom slaat dat eigenlijk nergens op? Waarom ga je er vanuit dat Europa tot in de eeuwigheid moet uitbreiden? Ik denk dat Europa beter eens zou bezig zijn met kwaliteit i.p.v. kwantiteit als je begrijpt wat ik bedoel.

Waarom slaat dat eigenlijk nergens op? Waarom ga je er vanuit dat Europa tot in de eeuwigheid moet uitbreiden? Ik denk dat Europa beter eens zou bezig zijn met kwaliteit i.p.v. kwantiteit als je begrijpt wat ik bedoel.

Imo staat kwaliteit hier ook gedeeltelijk gelijk aan kwantiteit. Met een groter Europa sta je nou eenmaal sterker in de wereldeconomie. Alle kleine landjes apart kunnen nooit concureren met landen als China of Japan bijvoorbeeld.
Een welvarend land als Turkije zou dus een welkome aanvulling zijn op de grootmacht die Europa heet.

Dat er aan een aantal zaken gewerkt moet worden lijkt me evident. Turkije is bij lange na nog niet toe aan vereniging met Europa. Net als Roemenië en andere Oostblok landen dat eigenlijk niet waren.

Daarom slaat het imo nergens op om op voorhand al te roepen dat Turkije nooit toegelaten mag worden binnen de EU. Want je weet op dit moment nog helemaal niet hoe hard je ze nodig gaat hebben in de toekomst.
En om ze dan buiten te sluiten enkel en alleen vanwege vooroordelen, zoals genoemd in de post van Navy hierboven, is ludacris.

Een aanvulling: wij staan veel verder dan unterlanden zoals roemenie en bulgarije.
Verder zit cyprus in eu als een volledig aziatisch land, dus argument dat turkije niet in europa zit is invalid.

Imo staat kwaliteit hier ook gedeeltelijk gelijk aan kwantiteit. Met een groter Europa sta je nou eenmaal sterker in de wereldeconomie. Alle kleine landjes apart kunnen nooit concureren met landen als China of Japan bijvoorbeeld.
Een welvarend land als Turkije zou dus een welkome aanvulling zijn op de grootmacht die Europa heet.

Dat er aan een aantal zaken gewerkt moet worden lijkt me evident. Turkije is bij lange na nog niet toe aan vereniging met Europa. Net als Roemenië en andere Oostblok landen dat eigenlijk niet waren.

Daarom slaat het imo nergens op om op voorhand al te roepen dat Turkije nooit toegelaten mag worden binnen de EU. Want je weet op dit moment nog helemaal niet hoe hard je ze nodig gaat hebben in de toekomst.
En om ze dan buiten te sluiten enkel en alleen vanwege vooroordelen, zoals genoemd in de post van Navy hierboven, is ludacris.
Je gaat er in je post vanuit dat Europa per definitie sterker wordt als het uitbreidt. Beetje te kort door de bocht. Het is nog maar de vraag of Turkije echt zou bijdragen aan een sterker Europa, alles wijst erop dat ze Europa eerder heel veel geld gaan kosten en voor enorme immigratiestromen gaan zorgen (nog meer werkloosheid, nog meer illegalen en allochtonen, nog meer algemene integratieproblemen, nog meer islam in Europa).

Het zou bovendien het grootste land in de EU worden en dus zeer veel macht krijgen binnen die EU. Wat slecht nieuws is voor kleinere landen als Nederland en België die ondanks een relatief hoge financiële bijdrage veel minder macht hebben.

Geografisch ligt het maar voor een klein deel binnen Europa, wat toch een factor is als je het hebt over het vormen van een eenheid en een band. Dan hebben we natuurlijk nog de islamisering van Turkije die weer volop aan de gang is de laatste jaren, het schenden van de rechten van de mens, het risico op massale immigratie (gelukzoekers) vanwege de toestand in het land zelf enz.

Turkije niet toe aan toelating is een understatement. Ik zou eerder zeggen: hoe het nu evolueert ziet het er naar uit dat het eerder een islamitisch land is, met daardoor vaak onbeschaafde gewoonten en een bestuur dat niet conform is aan de Westerse landen.

En trouwens wat de politiek betreft: het is niet vreemd dat de linkse partijen staan te springen om Turkije erbij te krijgen, want de immigratiestromen staan garant voor meer kiesvee voor hen, wat ze op dit moment zijn verloren aan rechts.

wijze woorden van Big T

Je gaat er in je post vanuit dat Europa per definitie sterker wordt als het uitbreidt. Beetje te kort door de bocht. Het is nog maar de vraag of Turkije echt zou bijdragen aan een sterker Europa, alles wijst erop dat ze Europa eerder heel veel geld gaan kosten en voor enorme immigratiestromen gaan zorgen (nog meer werkloosheid, nog meer illegalen en allochtonen, nog meer algemene integratieproblemen, nog meer islam in Europa).
Kort door de bocht? Misschien. Maar ik ben natuurlijk niet de enige die er zo over denkt.
Turkije is namelijk erg welvarend, en als je een welvaart toevoegt aan de EU dan lijkt mij een logische som dat dit voor mee welvaart gaat zorgen.
Dat er geïnvesteerd moet worden lijkt me duidelijk.

Het zou bovendien het grootste land in de EU worden en dus zeer veel macht krijgen binnen die EU. Wat slecht nieuws is voor kleinere landen als Nederland en België die ondanks een relatief hoge financiële bijdrage veel minder macht hebben.
De vraag is of er zoveel machsverschil zou moeten zijn binnen de EU, en waarop dat machtsverschil zou moeten worden gebaseerd.

Geografisch ligt het maar voor een klein deel binnen Europa, wat toch een factor is als je het hebt over het vormen van een eenheid en een band. Dan hebben we natuurlijk nog de islamisering van Turkije die weer volop aan de gang is de laatste jaren, het schenden van de rechten van de mens, het risico op massale immigratie (gelukzoekers) vanwege de toestand in het land zelf enz.

Turkije niet toe aan toelating is een understatement. Ik zou eerder zeggen: hoe het nu evolueert ziet het er naar uit dat het eerder een islamitisch land is, met daardoor vaak onbeschaafde gewoonten en een bestuur dat niet conform is aan de Westerse landen.
Ja, dat is toch precies hetzelfde als ik zeg?
Maar jij wilt dat ookal verbetert dit, dat ze dan nog niet worden toegelaten?

En trouwens wat de politiek betreft: het is niet vreemd dat de linkse partijen staan te springen om Turkije erbij te krijgen, want de immigratiestromen staan garant voor meer kiesvee voor hen, wat ze op dit moment zijn verloren aan rechts.
Ik heb je al vaker dit soort dingen horen zeggen.
Maar ik prefereer de gedachten dat de politiek inderdaad een land zo willen besturen als zij het beste achten, en niet enkel om kiezers te winnen.
Noem het naïef, maar ik vind het eerlijk gezegd een beter wereldbeeld.

Wat een slecht argument. Observe:

Rechtsen willen geen turken, want ze stemmen niet op rechtse partijen, en daardoor verliezen rechtse partijen hun aandeel in politiek.

Dat was dan ook geen argument, het is een persoonlijke analyse.

Wilders for minister president hij is de man.

Het liefst zo snel mogelijk..........

grappig dat je denkt dat er alleen maar legale hoog-geschoolde mensen de VS binnen komen. Ik hoorde laatst iemand zeggen die in de VS had gewoond, die zei dat de VS veel toleranter is tegen immigranten.
Misschien dat daar het verschil zit? En niet in het feit dat ze alleen maar hoog-geschoolde immigranten binnen laten....

ligt een beetje aan het soort nationalisme in een land ook. amerika is vrij nationalistisch, maar kent een zeer inclusievelijke vorm van nationalisme, terwijl geertje juist aanhanger is van een meer etnische vorm van nationalisme.

Kan je nagaan, nu heb ik het nog maar over 1 haatbaard.

Nee die paar varkens (sorry, schapen)zullen mij een rot zorg wezen.
Het gaat erom dat je volk binnen haalt dat lijnrecht tegenover Nederlandse normen, waarden en gewonnen vrijheid staan.
een dergelijk idee is sowieso al een fail. zoiets "bestaat" niet maar wordt gevormd (o.a. door volksmenners als geertje). 80 jaar geleden bestonden de nederlandse normen en waarden ook uit het niet toelaten van vrouwen in de stemhokjes en tot zeer recentelijk was het ook absoluut not done om kinderen te krijgen/samen te wonen terwijl je ongetrouwd was. en zo kan ik je nog wel enkele punten opnoemen die aangeven dat onze identiteit, maar ook die van de moslims niet vast staat.

en wat zou dan kwaliteit zijn? om echt wat voor te kunnen stellen in de wereld is het belangrijk dat Europa groot en slagvaardig is, vooral gezien de opkomst van Aziatische economieën.

op korte termijn zal het allicht wat kosten, dat doet elke investering. het gaat niet om wat er binnen 1 jaartje gebeurt, het gaat om een wat langere termijnvisie en ik denk dat turkije ons op de lange termijn zeker veel op gaat leveren.
de term illegaal vind ik vooral grappig in deze context en ik denk dat er genoeg turken zijn die prima kunnen assimileren in nederland, als je ziet dat ze daar ook een stronthekel hebben aan die nederlandse turken om dezelfde redenen als wij.

dat ze veel macht krijgen staat totaal niet vast en vind ik een rare assumptie, er is totaal niet bekend hoeveel macht zij zullen krijgen, wie weet krijgen ze bijna geen macht, juist omdat ze net lid zijn...

Europa is al relatief groot en ook wel sterk. Maar het kan allemaal nog beter wat het bestuur betreft. Je moet het zien als een bedrijf: je moet niet steeds willen uitbreiden als je in je huidige toestand nog kan verbeteren.

Ik ben helemaal niet akkoord met BigT en anderen als die het over politiek hebben, hun ideeën zijn mij te rechts. Maar...in het geval van Turkije hebben ze in die zin gelijk dat zo'n land, waar de mensenrechten elke dag met de voeten getreden worden, niet mag toegelaten worden tot de EU.
Dus niet omdat het maar voor een gedeelte in Europa ligt of omdat het de Islamisering nog zou versterken, maar gewoon omdat het een land is met een misdadig regime.

Ik ben helemaal niet akkoord met BigT en anderen als die het over politiek hebben, hun ideeën zijn mij te rechts. Maar...in het geval van Turkije hebben ze in die zin gelijk dat zo'n land, waar de mensenrechten elke dag met de voeten getreden worden, niet mag toegelaten worden tot de EU.Dus niet omdat het maar voor een gedeelte in Europa ligt of omdat het de Islamisering nog zou versterken, maar gewoon omdat het een land is met een misdadig regime.

Daar is iedereen het ook over eens.

Daarom is het een standpunt van niks. Wilders is zo slim om dit plan als speerpunt van zijn verkiezingen te nemen.
Terwijl iedereen zegt dat het nog minstens 15 jaar zal duren voordat Turkije klaar is voor toelating tot de EU.

1. De welvaart van Turkije ligt grotendeels aan de VS.
Turkije fungeert namelijk als uitvalsbasis voor het Amerikaanse leger.
Turkije krijgt veel steun van de VS.

Defineer jou logische som van welvaart eens dan ?
1+1=2 :scratch:

2. Op basis van inwoners misschien ?
Ik vroeg het niet. Ik begrijp dat het op basis van inwoners gaat. Maar misschien dient dit aan de kaak gesteld te worden, of er uberhaupt wel machtsverschil moet zijn.

Terug
Naar boven