Fitness Seller

Progressie 4 maanden ( Halverwege bulk) Tips?

Matthijs91

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Ik ben al een aantal jaar aan het kloten in de sportschool.
Vanaf de zomer van 2013 ben ik dit serieuzer gaan aanpakken.
Mede dankzij DBB ben ik meer te weten gekomen over training en voeding.
Ik ben sinds toen ook beter op mijn voeding gaan letten.
Ik maak ook regelmatig foto's zodat ik mijn progressie bij kan houden.

Ik sport gemiddeld 4/5 keer per week.
Ik moet het de laatste tijd wat rustiger aan doen, omdat ik last heb van mijn schouder.
Dit komt door mijn verkeerde houding. Dit is ook op de foto's te zien.

Ik heb de datum bij de foto's gezet.
Dit is nog maar een korte periode en hoop dat ik tot April nog wat kilo's zal aankomen.
Vanaf April wil ik gaan cutten, zodat ik er in de zomer goed droog uitzie.
Ik wil dan rond de 10-11% zitten.

Wat vinden jullie van mijn progressie tot nu toe?
Zijn er nog verbeter punten?
Wat loopt voor/achter?
Ik denk dat ik nu rond de 13/14% zit, klopt dit?

(Op de beide progressie foto's pomp, alleen bij de tweede flitser aan, dus dit glimt wat meer:P)

(benen foto komt zsm)

Before DBB.jpg

Front DBB.jpg

back DBB.jpg

irritant van de verschillende belichting, maar zeker wel zichbaar gegroeit, erg netjes! Je trapezius heeft erg goede vooruitgang geboekt, die popt nu veel meer omhoog. En ligt het aan mij of is je linkerarm een stuk kleiner als de rechter?..

Vetpercentage schat ik zelf op 12% ofzo, zeker geen 14 aangezien je abs nog wel best goed zichtbaar zijn. Wou dat ik dat had, die van mij worden pas goed zichtbaar als ik heel laag zit :c

Kuiten zijn wel erg klein, mja das een probleem bij meer mensen, waaromder ikzelf, hehe. k*tdingen zijn het.

Voor schouders misschien een idee om ook rotator cuff oefeningen in je programma op te nemen? Dat is bij veel mensen de oorzaak van schouderproblemen.

irritant van de verschillende belichting, maar zeker wel zichbaar gegroeit, erg netjes! Je trapezius heeft erg goede vooruitgang geboekt, die popt nu veel meer omhoog. En ligt het aan mij of is je linkerarm een stuk kleiner als de rechter?..

Vetpercentage schat ik zelf op 12% ofzo, zeker geen 14 aangezien je abs nog wel best goed zichtbaar zijn. Wou dat ik dat had, die van mij worden pas goed zichtbaar als ik heel laag zit :c

Kuiten zijn wel erg klein, mja das een probleem bij meer mensen, waaromder ikzelf, hehe. k*tdingen zijn het.

Voor schouders misschien een idee om ook rotator cuff oefeningen in je programma op te nemen? Dat is bij veel mensen de oorzaak van schouderproblemen.

Helemaal goed, ik heb ook last van me linker schouder en ben daarvoor ook bij een fysio. sindsdien doe ik ook rotator cuff oefeningen. Helpt zeker! aanrader! :thumb:

• Topic Starter Topic Starter

Bedankt voor je reactie! Belichting hou ik nu hetzelfde, dan is het verschil inderdaad beter te zien.
Kuiten lopen wel wat achter, maar hier wordt wel hard aan gewerkt. Dit geldt voor mijn benen in het algemeen.

Ik denk dat het wel de moeite waard is om die rotator cuff oefeningen te gaan proberen. En binnenkort weer een bezoekje aan de fysio brengen. Want bepaalde schouder oefeningen kan ik niet meer doen. Ik heb dan een pijnlijk/trekkend gevoel in mijn schouder.

Welke oefeningen kan je niet meer doen voor je schouder? En waar zit dat pijnlijke trekkend gevoel in je schouder? Ben wel nieuwsgierig;) Ik werk zelf namelijk als fysiotherapeut.

Groetjes

• Topic Starter Topic Starter
Welke oefeningen kan je niet meer doen voor je schouder? En waar zit dat pijnlijke trekkend gevoel in je schouder? Ben wel nieuwsgierig;) Ik werk zelf namelijk als fysiotherapeut.

Groetjes
Ik merk het vooral met de (barbell/ EZ) upright row, en soms met side raises. Ik heb er geen last van met oefeningen als de arnold dumbell press of normale shoulder press.

Het pijnlijke gevoel zit bij de aanhechting van mijn deltoideus. Dus helemaal bovenaan mijn schouders. Ik heb vroeger altijd met mijn schouders naar voren gelopen, waardoor ik nu een slechte houding heb. Ik probeer dit nu zo goed mogelijk in de gaten te houden. Maar ik denk dat dit er ook mee te maken heeft.

Terug
Naar boven