XXL Nutrition

Progressie over 2 jaren.

nette progressie, snap alleen niet dat je de foto's in zwart wit plaatst?
zet ze er ff in kleur op, dit vertekend het beeld waarschijnlijk, wat misschien ook wel de bedoeling is.

Goede borst!

• Topic Starter Topic Starter
Goed, ik ben geen actieve user, en zal het waarschijnlijk ook niet worden.
Toch ben ik 'trots' op mijn huidige progressie, maar zal ook wel eventuele tips/aanvulling willen hebben mocht dat nodig zijn.

Ik train nu 3 jaren, waarvan ik het 1e jaar sponsor was van de gym (met andere woorden: bezocht de gym 1/2x in de week, en maakte ook geen progressie).

Het tweede jaar raakte ik geblesseerd met voetbal en moest mijn benen aansterken. Dit was natuurlijk een mooie gelegenheid om ook fanatiek mijn bovenlichaam aan te pakken.
Ik heb toen een standaard voedingsschema gemaakt (brinta, shakes, brood+kip/pindakaas, avondeten, kwark).
Ik begon aardig te groeien, en pakte in dat jaar meteen 15kg (uiteraard combi van vocht/vet/spiermassa).

Mijn huidige jaar (3e) heb ik brood uit mijn dieet gehaald, en train nu 5x in de week.

Voor de geïnteresseerden:

Voeding:
08:00 - Brinta met melk + Shake met water (2 scoops)
10:00 - 4 rijstwafels + Appel + Shake met water (1 scoop)
12:30 - Rijst + Blik tonijn
15:00 - 4 wasacrackers met pindakaas
15:15 - (pre work) Crack / NoXplode / Unleash (wat ik in huis heb)
- trainen -
16:30 - (post work) Shake + Creatine
17:15 - Zoete aardappel + Kip + Groente
20:00 - 4 eieren zonder eigeel + 2 wasacrackers met pindakaas + Shake met melk (2 scoops)
22:00 - 500gr magere kwark

Trainingschema:
Ma: Schouders Armen
Di: Borst Rug
Wo: Benen Buik
Do: Schouders Armen
Vr: Borst Rug
Za of Zo: Benen Buik

2gtxle0.jpg

De buitenste foto's waren na 1 maandje trainen, maar zo zag ik er na een jaar sponsoren ook nog uit. :') Woog daar rond de 68/70kg bij 1.87m.
De middelste 3 foto's zijn recent. Weeg momenteel 88kg.
Momenteel geen beenfoto's. Door die blessure (uiteindelijk operatie geworden) lopen die wat achter maar werk er hard aan!

Tips/Feedback qua voeding/training meer dan welkom.

Haha, bizar hoeveel je in een jaar tijd weer kunt leren.
Sinds een half jaar een compleet ander voedingsschema en uiteraard om de 6/8 weken een nieuw trainingsschema (doe nu upper/lower split) gevolgd.

Huidige voedingsschema:
9u: 40gr brinta + 500ml halfvolle melk & 40gr protein shake + eetlepel tarwegras erin

11u: 140gr penne + 200gr rundergehakt + 100gr pastasaus + 100gr broccoli

12u trainen: preworkout = glas chocomel. tijdens het trainen neem ik dextro. na het trainen een shake en een kop groene thee met een eetlepel kokosolie.

14u: 200gr kip + 100gr rijst + 100ml chickentonight

17u: blik tonijn op waterbasis (130gr) + 100gr rijst

20u: 4 eieren + 50gr ongezoute pinda's

22u: 500gr kwark

V: 128.6
K: 425.8
E: 354.0
CAL: 4.358

Over enkele weken gooi ik mn voedingsschema een beetje om, voeg ik zoete aardappelen en broccoli toe om 14u, en haal ik het rijst + chickentonight er uit. Op die manier rouleer ik regelmatig.

Sinds een half jaar ook begonnen met deadliften en squaten (shame on me, maar goed, je moet ergens en ooit beginnen. een beginnersfout die helaas vele met mij maken). Huidige PR's zijn voor de DL:1x185, BP:1x105 en voor mn SQ:1x135. Ben nu bezig dmv formules ect mijn PR's op te krikken naar DL:1x195, BP:115 en mn SQ:1x145.

En een vrij recente progressiefoto: http://instagram.com/p/mnyCboQeSB/

Uiteraard feedback welkom.

Is er een reden waarom je zoveel eiwitten eet of eet je gewoon graag het eten waar veel eiwitten in zitten?

Erg nette progressie in een reëel tijdsbestek. Is weer eens wat anders, tegenwoordig zit deze sectie vol met 20 jarigen die beweren dit soort progressie natty te hebben gemaakt in 8 weken. Goed bezig en vooral blijven gaan. Jelly op pec-genetics.

Hij is 1,88m he. als hij 15cm kleiner was zou hij er veel buffer uit zien.

Zijn overigens maar weinige progressies waar ik echt van onder de indruk ben en dan kwam daar vaak ook AAS aan te pas. Dus geen idee over wie jij het hebt.

btw.. Buik, onderarmen en traps pak je allemaal als je deadlift. Dus ik neem aan dat je die niet doet? Met enkel deadlifts groeien mijn traps al meer dan ik zou willen. (buik wel in mindere mate maar toch een hele belangrijke stabilisator)

Geen reden. Naar mijn mening kun je net als water er geen genoeg van binnen krijgen. Wat is de aanbevolen hoeveelheid dan?

Standaard volgens de meesten is dit rond de 2gr per kg. Maar persoonlijk zou ik gewoon kijken wat voor jou werkt. Voor mij werkt het was pas goed vanaf +2,5/3 gr per kg.

Hij is 1,88m he. als hij 15cm kleiner was zou hij er veel buffer uit zien.

Zijn overigens maar weinige progressies waar ik echt van onder de indruk ben en dan kwam daar vaak ook AAS aan te pas. Dus geen idee over wie jij het hebt.

btw.. Buik, onderarmen en traps pak je allemaal als je deadlift. Dus ik neem aan dat je die niet doet? Met enkel deadlifts groeien mijn traps al meer dan ik zou willen. (buik wel in mindere mate maar toch een hele belangrijke stabilisator)
Ik was niet sarcastisch.

Ik bedoelde dat de massa die hij heeft behaald er een stuk buffer uit zou zien op iemand van 15cm kleiner. Dat kan je perceptie nogal krom maken qua perceptie van wat mogelijk is. Iemand zijn progressie van 1,70m en iemand die 1,88m vergelijken is best wel lastig.

Terug
Naar boven