Eleiko
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 787
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat ken ik... m'n frame is fragiel/dun, maar ze zeggen dat een ecto vrijwel geen vet aan zal zetten, wat bij mij wel zo is...
Iedereen is dun als hij weinig massa heeft. je kunt pas weten welk type je bent als je verder zit qua massa en ervaring.
Dat ben ik niet met je eens. Je kan over het algemeen al zien aan een ongetraind persoon welk somatotype het is.
En ook een ecto kan door onzorgvuldig met zijn/haar voeding om te gaan meer lichaamsvet krijgen dan goed voor 'm/haar is. Zal alleen wat langer duren dan bij bv een endo en minder extreem.
Waarom komt een ecto niet meer vet bij in de armen en kuiten?
Dit hoor ik vaak en merk het zelf ook. Heb zowel geprobeerd armen enkel met rug en borst mee te trainen als daarbovenop nog een extra armdag in te lassen en geen van beiden leverde resultaten op... Mijn gewicht is bijna gelijk aan m'n lengte en dan nog met zulke miezerige afmetingen van armen vind ik schaamtelijk :s
Waarom komt een ecto niet meer vet bij in de armen en kuiten?
Misschien eens een maand of 3 naast de compound oefeningen helemaal geen armen trainen.
Het zou zomaar kunnen dat je te veel doet, hou het eens een drietal maanden op 5x5 deadlift, squat, bench press en barbell row.
Het is de bedoeling dat je armen gespierder worden, niet vetter toch?!
Dat laatste klopt, maar ik krijg nu vrijwel al m'n vet bij in de buik / romp, had het liever gelijkmatig verdeeld gehad, vooral naar de armen en benen.
Omdat vrijwel iedereen het grootste deel van de dag op z'n reet zit neem ik aan xS
Maar klopt het dat een endo of meso sneller massa in kuiten en armen krijgt?
Ik weet dat ik 160 gram per dag nodig heb, maar dat lukt niet altijd.
Maar klopt het dat een endo of meso sneller massa in kuiten en armen krijgt?
Tot een bepaalde hoogte heb je hier gelijk in want het heeft zeker wel met aanleg te maken en harder trainen kan ook nog eens contra produktief zijn.Wat maakt het uit? Als je armen/kuiten niet genoeg groeien train je ze harder. Je schiet hier werkelijk waar niks mee op anders dan excuusjes zoeken.
Sta me hier echt te verbazen hoe mensen hier hele voorspelingen aan de hand van 3 kleine titels doen. Iedereen is anders, en niemand is puur dit of dat (als je er dan per se een naam aan wilt geven). Vergeet die somatotypes want ze zijn waardeloos.
Tot een bepaalde hoogte heb je hier gelijk in want het heeft zeker wel met aanleg te maken en harder trainen kan ook nog eens contra produktief zijn.
Dat mag je vinden, maar somatotype zijn een goede richtlijn en zeker niet waardeloos.
Ze zijn net zo'n goede richtlijn als dat alle BMR formules dat zijn, leuk maar uiteindelijk compleet waardeloos omdat er niet zoiets als een gemiddelde mens bestaat. Als jij merkt dat je armen en kuiten minder goed reageren prima, maar om daar van te voren al van uit te gaan (niet dat hij dat nu doet) of daar vervolgens een hele hoop andere conclusies aan te verbinden is gewoon dom.
Het enige wat somatotypes bieden zijn excuusjes om niet te trainen, dan wel verkeerde verwachtingen scheppen.
Uiteraard zijn er maar erg weinig 100% ecto's, meso's of endo's. Maar, het is imo zeker niet verkeerd om voor jezelf na te gaan welk type de overhand heeft en dit als richtlijn te gebruiken mbt training en voeding.
Wat somatotypes doen is je een richtlijn geven en hiermee voorkomen dat je mogelijke onnodige acties onderneemt.
Dus het is gewoon grabbelen i.e. waardeloos.
Sowieso heeft het hele somatotype gebeuren niks met training te maken. De kerel die dit bedacht heeft, heeft een aantal uiterlijke kenmerken van mensen bij elkaar gezet en daar vervolgens een verband met het karakter van iemand getrokken. Beetje van de zotten om iets te gebruiken om lichamelijke kenmerken te voorspellen als het eigenlijk voor karakter bedoeld is niet? De fysieke kenmerken staan totaal niet in relatie met elkaar omdat ze in alle combinaties konden voorkomen.