MuscleMeat

project: Scarred Rock

Scarred Rock

Cool Novice
Waardering
0
Ik dacht zo bij mezelf dat het geen slecht idee zou zijn om dit forum niet langer enkel te gaan gebruiken om info op te zoeken, maar het ook eens actief te gaan bewonen. Dit dan nog bij wijze van n log, wat zeg je me daar van?

Dit ben ik
4xyni2x.jpg
Niet bepaald indrukwekkend he ;)

22j, +90kg, 1m82, ?%

De laatste twee jaar ben ik bezig geweest te revalideren van n schouderoperatie (rechts) en nu ik eindelijk weer wat gewicht kan hanteren word het weer eens tijd mijn fysiek op punt te zetten.
Momenteel zit ik in fase1: vetvermindering. Die twee jaren student zijn (lees: veel bier) zonder sporten hebben mij geen deugd gedaan.

Ik eet momenteel 2000kCal/dag, train op dinsdag, donderdag en zondag in de fitness. (Het sportkot van leuven) Momenteel iedere keer een algemeen programma, met lichte nadruk op de armen.
Maandag, woensdag en zaterdag's ga ik zwemmen, 1500m. Ik ben begonnen met 1000m en bouw met 100m/week op tot 2000. Dit duurt ongeveer 45min.
Vrijdag is rustdag.

Dat was dus de situatie totnogtoe. Met de blok en examens die eraan komen zou het nodig kunnen blijken hier wijzigingen in aan te brengen. Momenteel is de doelstelling tege eind juni de beertender en zwembandjes kwijt te zijn, en vanaf daar dan maar eens wat groter te beginnen worden.

Vragen? opmerkingen? fire away!

Laatst bewerkt:
good luck :)

• Topic Starter Topic Starter
:headbang: Gisteren was het paas-pinkster-kerst-of-weetikwat, bijgevolg Univfit gesloten. Kwam ik uiteraard pas achter toen ik daar al was. Ter vervanging op kot een uurtje met m'n dumbbells gewerkt, maar aangezien ik maar tot 12kg/st losse gewichten heb liggen is dit geen vergelijkbare workout.
Vandaag is dat ding, en het zwembad weer niet open :grumble: en ik word echt lastig van het stilzitten, dus straks zwemmen in de sportoase Paar extra baantjes trekken ter "compensatie" van gisteren.

goodluck!

Klotezooi dat alles dicht is he met pinkster ...
ik heb hier thuis wel gewichten liggen maar geen bank ... dan word het ook al knap lastig (borst trainingen enzo)

Success met je log !

:D Net terug van de sportoase. 4,5€ om wat in't water te gaan liggen (ik heb n sportkaart van de unief, kost me eens in't jaar 20€ ofzo en daarmee heb ik vrij toeging tot 't zwembad)
Desalniettemin goed besteed, door de minder drukke banen als op't sportkot binnen n uurtje 80 baantjes getrokken->2000m, achteraf nog eventjes uitgezweet in het saunahokje; deugd!
Straks wat eten en dan weer over naar de orde van de dag :study: blokken

Vandaag weer naar UnivFit geweest, nu kan ik mijn trainingsschema hier posten:

Toestel/oefening - reeksen - herhalingen - gewicht

Horizontal leg press 3 * 15 * 170
abductor 3 * 15 * 70
adductor 3 * 15 * 70

Lat machine 3 * 15 * 45
easy power 3 * 15 * 30
chest press 3 * 15 * 50
delts machine 3 * 15 * 15
triceps extension 3 * 15 * 25
dumbbell curl 3 * 15 * 10

lower back 2 * 20 * 35
abdominal crunch 2 * 20 * 40
rotary torso 2 * 20 * 30
voorwaartse & zijwaartse plank

Bij de meeste toestellen al vooruitgang geboekt met de gewichten, bij chest press speelt mijn slechte schouder op.. Enfin, commentaar op het schema altijd hier welkom.
Ook eens geïnformeerd naar vetpercentagemetingen, blijkbaar kunnen ze dat niet simpelweg daar doen, maar moet ik iemand van de faculteit sportwetenschappen contacteren.
Na de examens dus...

sucses :thumbs:

mini-update: Weest zwemmen vandaag, 1500m
moe

Weer UnivFit vandaag,
op aanraden van forumleden Dips toegevoegd, chestpress machine vervangen door dumbbell benchpress (die mag volgende keer zwaarder) en abducor/adductor uit 't programma gesmeten tvv Lunges (volgende keer mèt bijbelasting)
Als "brandende" spieren en morgen spierpijn teken zijn dat't goed gaat, dan was dit een van de betere, zoniet de beste training ooit. En de Whey-shake achteraf is ook iets om naar uit te kijken natuurlijk.. Hmmm, chocolade

Laatst bewerkt:
Weest gaan zwemmen.. zwembad was maar halfuurtje meer open, snel 40baantjes eruit geperst
Nota aan mezelf: gebruik het internet om openingsuren zwembad te sjekken, niet om met de ex te zitten ouwehoeren

@ Scarred Rock

Fijn om te lezen dat je naast het trainen actief bezig bent met zwemmen.
Zelf zou ik ook opnieuw willen proeven van het zwemmen zo 1x in de week (om te beginnen) naast het trainen.
Heb je niet nog wat tips voor me ivm 'vrije slag' ?
Dit is in de zwemsport de snelste zwemslag al heb ik daar wel wat problemen mee.
M'n benen lijken nooit mee te kunnen met de arbeid die m'n bovenlichaam doet tijdens crawl, en ben er van overtuigd dat je alleen maar succes kan boeken bij crawl als er tussen armen en benen een goeie samenwerking gebeurt.
Ook de juiste positie van het hoofd in het water bij 'vrije slag' wil ik wel eens duidelijkheid over :)

Vrije slag, in praktijk bortscrawl..
De beweging van de benen is volledig onafhankelijk van de beweging van het bovenlichaam. Persoonlijk pas ik twee verschillende tenchnieken toe, al naargelang de snelheid.
1) zo snel mogelijk
De benen maken hier een zo snel mogelijke spartelbeweging (gestrekte benen) terwijl de handen zo ver mogelijk vooruit in het water gestoken worden. en het water met grote, stevige halen achteruit geduwd word.
2)langzaamaan
De benen dienen eerder als stabilisator om de rotatiebeweging van het lichaam, door de armbeweging op te vangen, er is vrij weinig voortstuwend effect. De bewegign van de armen is hier ook minder agressief en iets afgemetener, let op het insteken van de hand in het water, niet op het oppervlak slaan.

Postie van het hoofd: een rechte lijn loopt door je kruin en ruggegraat, precies zoals wanneer je gewoon rechtop staat. inademen gebeurd onder de arm door:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
uitademen gebeurd onder water.
De ademhalingsfrequentie moet je zelf een beetje uitmaken, ik ken mensen die bij elke linkse slag ademen, ikzelf doe bij traag zwemmen 2slagen uit, 1in, zodat ik afwisselend links en rechts inadem. Bij snel zwemmen word dit 4slagen uitademen, 1in, omdat er imo tijd verloren gaat bij de adembeweging. (dit doe ik dan ook maar 100m/4baantjes ;))
Als de hand aan de ademkant het water weer raakt, moet ook het gezicht weer onder water zijn.

Ongetwijfeld niet dè perfecte techniek, maar ik doe't al hee m'n leven zo en ben nog nooit verdronken ;)

Wederom gaan fitnesse, extra diep gegaan wegens het onverwacht dagje wegvallen gisteren. Na de dips (BW-25) enorm zware armen, overweeg om het gewicht omhoog en de reps (momenteel 3*15) omlaag te halen..
Hoewel, na de examens begin ik wsl toch met rippetoe, kan nu evengoed nog die drie weekjes gewoon zo doortrainen "tis toch maar voorbereiding"
Van't weekend bij mijn ouders geweest, die hebben zo'n weegschaalgeval dat het vetpercentage weergeeft.. 15% blijkbaar. geen idee hoe juist dat is, maar momenteel is dat 't enige waar ik op af kan gaan, dus dat komt in mijn signatuur, de plusminus voor de 90 mag ook weg, mooi 90kg rond.. 13.5kg vet dus... :loopband:

Neet gij,
Het fullbody-schema van enkele posts hoger, met enkele aanpassingen, waaronder het toevoegen van dips..
komaan zeg, 3S15R dips een training noemen, wat voor watje denk je dat ik ben? :p

Net weer weest gaan zwemme.. 't was kalm in 't zwembad
goed voor mij
1600m, 40 minuten. nu nog volhouden

En we blijven loggen.. niet dat er iets geweldig spannend te beleven valt, maar het werkt motiverend voor mezelf en da's toch al dat :d
Weer weest fitnessen vandaag, beetje nadruk gelegd op de armen. combinatie dips (3*15*bw-20) en triceps extension (3*15*25kg) hebben er wel voor gezorgd dat mijn triceps nu van steen lijkt.
nota aan mezelf: whey met water is niet te zuipen, niet meer proberen

Terug
Naar boven