XXL Nutrition

Psychiatrisch ziekenhuis of gevangenis

• Topic Starter Topic Starter
Als ik mocht kiezen tussen 6 maanden detentie of 6 maanden in een psychiatrische kliniek, dan zeker dat tweede. Hangt er van af in wat voor soort kliniek of er een nachtregime is, maar overdag in ieder geval niet opgesloten. Voor de rest een beetje aapjes kijken. En in de psychiatrie is het gemengde populatie idd!
Psychiatrie lijkt me ook veel milder dan een gevangenis want psychiatrie kent geen criminelen, enkel schizofrene moordenaars.

Maar eerlijk in de psychiatrie zit je niet opgesloten behalve als je op gesloten afdelingen gaat. Volwassen gevangenis is ook veel erger dan een waar jeugdigen zitten

Psychiatrie lijkt me ook veel milder dan een gevangenis want psychiatrie kent geen criminelen, enkel schizofrene moordenaars.

Maar eerlijk in de psychiatrie zit je niet opgesloten behalve als je op gesloten afdelingen gaat. Volwassen gevangenis is ook veel erger dan een waar jeugdigen zitten

Niet waar.
Niet waar.
Niet waar.

Ik vraag me af waar je je kennis vandaan haalt?

Dus waar haal je je kennis vandaan?

ik praat niet zomaar wat ik niet weet. Vind je psychiatrie niet minder heftig dan een gevangenis

Een schizofrene moordenaar komt niet in de normale psychiatrie.
Open psychiatrisch ziekenhuis is niet helemaal open en kan je niet zomaar uitlopen..Of je nu vrijwillig zit of gesloten of via de rechter.

Een schizofrene moordenaar komt niet in de normale psychiatrie.
Open psychiatrisch ziekenhuis is niet helemaal open en kan je niet zomaar uitlopen..Of je nu vrijwillig zit of gesloten of via de rechter.
Een tbs kliniek daar zitten schizofrene moordenaars is ook een onderdeel van psychiatrie.

Maar in de normale psychiatrie zit je veiliger dan waanneer je opgesloten zit tussen criminelen. Begrijp je me standpunt.

Hoewel je veiligheid als je tussen psychiatrische mensen zit ook beperkt is want ze kunnen ook rotstreken uithalen zoals moorden uit psychoses. Op gesloten afdelingen binnen een algemeen psychiatrisch ziekenhuis gaat het er ook heftiger aan toe dan op een open setting en meestal zit je er ook via een rm via de rechter

beiden noem ik 'game over' en 'game over' betekent mes in hartslagader :)

Jeffer toch.

Dit topic verloopt op precies dezelfde manier als je vorige over minderjarigen. Als ik jou was zou ik me afvragen hoe dat komt, maar vreemd genoeg geef je niet die indruk.

En waarom negeer je me als ik zo netjes hallo zeg? :(

Psychiatrische inrichting kom je toch alleen in als je een gevaar voor jezelf, of voor je omgeving bent? Want doe me dan maar een gevangenis. Dan mag je hopen dat je na je straf 'klaar' bent, en het niet tot je dood meeneemt?

Psychiatrische inrichting kom je toch alleen in als je een gevaar voor jezelf, of voor je omgeving bent? Want doe me dan maar een gevangenis. Dan mag je hopen dat je na je straf 'klaar' bent, en het niet tot je dood meeneemt?

Dit is een goede ;) Alleen zijn er ook gevallen bekend dat diegene na zijn straf in de gevangenis, gewoon hetzelfde doet, terwijl degene uit de inrichting, genezen is.
Toch een goede reden inderdaad om voor de gevangenis te gaan.

Dit is een goede ;) Alleen zijn er ook gevallen bekend dat diegene na zijn straf in de gevangenis, gewoon hetzelfde doet, terwijl degene uit de inrichting, genezen is.
Toch een goede reden inderdaad om voor de gevangenis te gaan.
lees me vorige bericht ff

Ik ben voor een psychiatrische inrichting minder bang dan voor een gevangenis doordat je in de psychiatrie niet tussen criminelen en moordenaars, verkrachters zit en in een gevangenis wel.

Mij is ook verteld dat een volwassen gevangenis veel erger is dan een jeugdinrichting

De kinderen verveelde zich weer op zondag, allemaal terug naar school vandaag geen psychiatrie of gevangenis, gewoon in de klas en OPLETTEN!!!

lees me vorige bericht ff

Ik ben voor een psychiatrische inrichting minder bang dan voor een gevangenis doordat je in de psychiatrie niet tussen criminelen en moordenaars, verkrachters zit en in een gevangenis wel.

Mij is ook verteld dat een volwassen gevangenis veel erger is dan een jeugdinrichting

Je moet wel een goede vergelijking maken he..
Als je een gevangenis neemt, waar je tussen de moordenaars en verkrachters zit, moet je ook een inrichting nemen waar zwaar psychiatrische gevallen (om het zo maar even te noemen) zitten..
Als jij in de gevangenis komt, heb je een uurtje ''luchten'', de rest zit je in je cel (nee, het is niet zo zoals in films..)
In de psychiatrie komt het vaker voor, niet bij allen, dat je in gezamelijke ruimtes komt.

Dus de kans dat je wordt geslagen door iemand in de psychiatrie is groter dan de kans dat dat gebeurt in de gevangenis.
(Als je dus evenredige voorbeelden neemt, niet een zware gevangenis tegenover een milde psychiatrie.)

Je moet wel een goede vergelijking maken he..
Als je een gevangenis neemt, waar je tussen de moordenaars en verkrachters zit, moet je ook een inrichting nemen waar zwaar psychiatrische gevallen (om het zo maar even te noemen) zitten..
Als jij in de gevangenis komt, heb je een uurtje ''luchten'', de rest zit je in je cel (nee, het is niet zo zoals in films..)
In de psychiatrie komt het vaker voor, niet bij allen, dat je in gezamelijke ruimtes komt.

Dus de kans dat je wordt geslagen door iemand in de psychiatrie is groter dan de kans dat dat gebeurt in de gevangenis.
(Als je dus evenredige voorbeelden neemt, niet een zware gevangenis tegenover een milde psychiatrie.)
In gevangenissen lopen bewaarders rond en die zijn getraind om die thug tuig stevig aan te pakken dus ze kunnen dan niets maken. Wat is reclassering dan? Ik heb pas een post gekregen van reclassering Nederland waarin stond u bent door de politie opgepakt doordat u een delict heeft gepleegd om advies in uw strafzaak dus ben na het lezen van die brief zenuwachtig geworden.

Reclassering is een overheidsinstantie die zorgt voor de beste pro deo advocaten

Dus niets ernstig, geen gevangenis maatregel

Die lijken mij juist gevaarlijker dan "gewone" moordenaars. zo'n schizofreen zal, tijdens een psychose, je zomaar kwaad kunnen doen. Bij een moordenaar dei iemand (om een bepaalde reden) neerschoot, hoef je niet altijd achter je schouder te kijken. Sommige kunnen best relaxte gasten zijn.
Ik ken er zelf eentje die 8 jaar vast zat en later in een buurthuis ging werken. Het is maar dat we redelijk goed vrienden waren en hij mij dat vertelde, anders had ik dat nooit geraden.

BTW, voor mijn vorige project hadden we het over schizofrenie en TBS. De meeste schizofrene moordenaars die vast zitten krijgen na hun celstraf TBS.

Die lijken mij juist gevaarlijker dan "gewone" moordenaars. zo'n schizofreen zal, tijdens een psychose, je zomaar kwaad kunnen doen. Bij een moordenaar dei iemand (om een bepaalde reden) neerschoot, hoef je niet altijd achter je schouder te kijken. Sommige kunnen best relaxte gasten zijn.
Ik ken er zelf eentje die 8 jaar vast zat en later in een buurthuis ging werken. Het is maar dat we redelijk goed vrienden waren en hij mij dat vertelde, anders had ik dat nooit geraden.

BTW, voor mijn vorige project hadden we het over schizofrenie en TBS. De meeste schizofrene moordenaars die vast zitten krijgen na hun celstraf TBS.
Oke, ik ben zelf doodsbang voor gevangenis, maar voor psychiatrie is dat minder. In een psychiatrisch ziekenhuis weet je ook niet wat er daarbinnen met je kan gebeuren want het zijn allemaal mensen die in de war/psychotisch zijn dus op het moment waanneer ze psychotische aanvallen krijgen kunnen ze je vermoorden ik praat dan over normale psychiatrie.

Maar de vraag blijft wat er meest erger is een gevangenis of normale psychiatrie dus geen tbs kliniek als het om soort mensen gaat

Terug
Naar boven