MuscleMeat

Psychotische stoornis en het gebruik van HGH

Bezoekers in dit topic

Nog harder sporten en diëten heeft weinig zin aangezien antipsychotica de spieren verslappen en in mijn geval zelfs 'afbreken' dus daarmee zal ik wel (weer) een doel kunnen stellen maar dit moeten bekostigen met het alleen aankomen van vet-massa.

Als een lage dosering HGH het vormen van vet-massa tegengaat en/of juist helpt tegen verlies van vet-massa dan zou ik er denk ik zeker wel baat bij hebben zodat ik me voor een langere periode kan focussen op krachttraining en wellicht enig resultaat kan behalen daarmee.
Ieder jaar alleen maar 5-15KG vet aankomen om het vervolgens met heel veel moeite (dan iemand die geen medicatie neemt) verliezen is geen pretje zoals één ieder zich wel kan voorstellen.

Er is niet tot bijna geen onderzoek naar het gebruik van antipsychotica en spierverlies omdat mensen die dat soort medicatie nemen toch relatief weinig sporten en/of zelfs er niet aan toe komen maar mijn theorie is dat men die antipsychotica gebruiken geen spiermassa kan aanmaken doordat antipsychotica dopamine blokkeert in zowel de hersens als in het lichaam en ook de normale hormonale balans verstoren. (Ik ben van de 9 jaar dat ik antipsychotica gebruik 1 jaar gestopt met het gebruik ervan, in dat jaar is het me gelukt om circa 5KG spiermassa aan te komen).

Ik zal zeker geen AAS gebruiken maar ben wel bereid om alternatief spul te gebruiken/proberen om 1. Op gewicht te blijven en 2. Om wellicht vooruitgang te boeken met het aankomen van spiermassa.

Suggesties wat ik eventueel zou kunnen doen?

Creatine misschien?
 
Mirtazapine kan vooral op het begin van de behandeling zorgen voor enorme sugarcravings en daarmee toch voor een enorme gewichtstoename kan zorgen. Maar na een tijdje leveled het uit en hoor je er niet meer veel last van te hebben.
In mijn geval was Mirtazapine ook nooit de boosdoener qua het aankomen van spiermassa want in het jaar dat ik gestopt was met antipsychotica ben ik toch circa 5KG spiermassa aangekomen, m'n huid werd strak, m'n spieren vol en krachtig en nauwelijks/geen last van vet massa terwijl ik toch op een hoge dosering 30mg Mirtazapine zat.

M'n punt is dat de antipsychotica de boosdoener is m.b.t. mijn spieren en ik daar in 8 jaar tijd niks tegen heb kunnen vinden om de negatieve effecten tegen te gaan.
 
Misschien een beetje off topic, maar gezien je psychose gevoeligheid kan dit interessant zijn:
https://www.ggznieuws.nl/home/onderzoek-umc-utrecht-helpt-cannabidiol-psychose/

De Raloxifeen studie waar ik aan heb meegedaan was ook aan het UMCU.
Had ook heel graag meegedaan aan het CBD onderzoek maar daar kom ik niet in aanmerking voor omdat m'n eerste psychose 13 jaar geleden is gebeurd en de inclusie criteria bij de CBD studie is max. 5 jaar geleden. iig bedankt voor de tip! :)
 
De Raloxifeen studie waar ik aan heb meegedaan was ook aan het UMCU.
Had ook heel graag meegedaan aan het CBD onderzoek maar daar kom ik niet in aanmerking voor omdat m'n eerste psychose 13 jaar geleden is gebeurd en de inclusie criteria bij de CBD studie is max. 5 jaar geleden. iig bedankt voor de tip! :)

Waar ging die studie over? Wat wilde zij meten?
 
Heb je al met de doc gepraat over alleen maar een klein beetje testosteron te gaan gebruiken? 1ml per week bijv.
Niet dat ik je aan de AAS wilt hebben maar wat zegt je shrink erover?
 
Waar ging die studie over? Wat wilde zij meten?

Om een lang verhaal/hypothese kort te maken... Het was al een hele tijd bekend dat bij vrouwen (met een psychotische stoornis) die vlak na de menopauze minder Oestrogeen aanmaakten hun psychotische klachten vele malen verergerde en dat supplementatie met Oestrogeen hun klachten (positieve, negatieve, cognitieve en depressieve symptomen) sterk verminderden.

Vanuit die hypothese zijn ze momenteel wereldwijd aan het onderzoeken of Raloxifeen (+ antipsychotica) hetzelfde effect heeft op zowel vrouwen als mannen. Gezien het feit dat Raloxifeen niet zo zeer Oestrogeen verhoogt maar er voor zorgt dat de regulatie beter word geregeld in de hersenen kunnen ze het ook op mannen testen.

Dus bij deze studie met Raloxifeen kijken ze of bij zowel vrouwen en mannen de klachten van een psychotisch-spectrum stoornis de klachten verminderen. (zie hier een samenvatting van de bevindingen tot dusver)

Ik persoonlijk hoor pas eind december / begin januari of ik Raloxifeen of placebo heb gekregen gedurende 3 maanden. Enige wat ik echt heb gemerkt is dat niet zozeer mijn psychotische klachten maar meer mijn depressieve klachten best sterk zijn afgenomen (kan toeval zijn hoor). Maar afgaande op mijn bloedtesten die zijn afgenomen in het begin en einde van de 12 week durende studie heb ik het vermoeden dat ik in de Raloxifeen groep zat en schrijf mijn "progressie" in het verbeteren van mijn depressieve klachten af op de toename van mijn testosteron niveau's.

M'n bloedtest-resultaten tijdens de studie:

Week 1:
1.png


Week 12:
2.png
 
Heb je al met de doc gepraat over alleen maar een klein beetje testosteron te gaan gebruiken? 1ml per week bijv.
Niet dat ik je aan de AAS wilt hebben maar wat zegt je shrink erover?

Ik loop al bijna meer dan 13 jaar in de psychiatrie en ik kan je met heel veel zelfvertrouwen vertellen dat het onwetende mensen zijn (psychiaters). Ze leren alles uit een boek en moeten zich strikt houden aan zogenaamde richtlijnen, iig dat is het geval in Nederland. (Afgaande op wat ik op sommige fora's zie en lees) in bv. Amerika gaan ze er (sommige psychiaters) er meer nuchter mee om en staan ze ervoor open om onderzochte en/of alternatieve medicatie voor te schrijven. Ik lig in NL altijd in de clinch met psychiaters door hun houding, ik maak geen kans dat zij mij iets voorschrijven wat (enigszins) wetenschappelijk is bewezen dat het mij zou kunnen helpen om mijn klachten te verminderen en mijn doelen met bv. sporten (de enige hobby wat mij daadwerkelijk helpt tegen mijn klachten) te bereiken, en 1 daarvan is supplementatie met ietsje verhogen van testosteron.

-edit- van testosteron supplementatie is het ook wetenschappelijk bewezen dat het bij sommige mensen met een psychotische stoornis kan helpen om vooruitgang te boeken op allerlei vlakken waar zij of door hun stoornis of door medicatie baat bij zou kunnen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik loop al bijna meer dan 13 jaar in de psychiatrie en ik kan je met heel veel zelfvertrouwen vertellen dat het onwetende mensen zijn (psychiaters). Ze leren alles uit een boek en moeten zich strikt houden aan zogenaamde richtlijnen, iig dat is het geval in Nederland. (Afgaande op wat ik op sommige fora's zie en lees) in bv. Amerika gaan ze er (sommige psychiaters) er meer nuchter mee om en staan ze ervoor open om onderzochte en/of alternatieve medicatie voor te schrijven. Ik lig in NL altijd in de clinch met psychiaters door hun houding, ik maak geen kans dat zij mij iets voorschrijven wat (enigszins) wetenschappelijk is bewezen dat het mij zou kunnen helpen om mijn klachten te verminderen en mijn doelen met bv. sporten (de enige hobby wat mij daadwerkelijk helpt tegen mijn klachten) te bereiken, en 1 daarvan is supplementatie met ietsje verhogen van testosteron.

-edit- van testosteron supplementatie is het ook wetenschappelijk bewezen dat het bij sommige mensen met een psychotische stoornis kan helpen om vooruitgang te boeken op allerlei vlakken waar zij of door hun stoornis of door medicatie baat bij zou kunnen hebben.

Gebruik het dan een keertje zonder medeweten van de shrink. Misschien helpt het...
 
Gebruik het dan een keertje zonder medeweten van de shrink. Misschien helpt het...

Eerlijk gezegd, wat mijn shrink zegt is secundair.. Vandaar ook dat ik deze topic heb geopend over HGH.. Ondanks de vele negatieve reactie's ga ik HGH proberen (ik ben immers niet gevaarlijk voor mezelf of een ander! (Zal dat nooit zijn en ben zeer degelijk niet dom/labiel). Helpt dat niet, dan gaat mijn zoektocht verder.. Intensief sporten helpt mij en daar wil ik ook op voortborduren. Onder invloed of niet, psychotisch of niet, een ander pijn doen dan mezelf, nooit!!
 
Eerlijk gezegd, wat mijn shrink zegt is secundair.. Vandaar ook dat ik deze topic heb geopend over HGH.. Ondanks de vele negatieve reactie's ga ik HGH proberen (ik ben immers niet gevaarlijk voor mezelf of een ander! (Zal dat nooit zijn en ben zeer degelijk niet dom/labiel). Helpt dat niet, dan gaat mijn zoektocht verder.. Intensief sporten helpt mij en daar wil ik ook op voortborduren. Onder invloed of niet, psychotisch of niet, een ander pijn doen dan mezelf, nooit!!

Gelukkig dan maar.
Suc6 kerel.
 
Eerlijk gezegd, wat mijn shrink zegt is secundair.. Vandaar ook dat ik deze topic heb geopend over HGH.. Ondanks de vele negatieve reactie's ga ik HGH proberen (ik ben immers niet gevaarlijk voor mezelf of een ander! (Zal dat nooit zijn en ben zeer degelijk niet dom/labiel). Helpt dat niet, dan gaat mijn zoektocht verder.. Intensief sporten helpt mij en daar wil ik ook op voortborduren. Onder invloed of niet, psychotisch of niet, een ander pijn doen dan mezelf, nooit!!

Vergeet niet dat vele zeggen dat HGH only ook negatieve effecten heeft op je eigen Testosteron levels.
 
Heb je al met de doc gepraat over alleen maar een klein beetje testosteron te gaan gebruiken? 1ml per week bijv.
Niet dat ik je aan de AAS wilt hebben maar wat zegt je shrink erover?

Trouwens zou ik mij bij bv. 1ml testosteron supplementatie ook druk moeten maken dat mijn lichaamseigen testosteron wordt onderdrukt? M.a.w. moet ik daarnaast nog iets gebruiken?
 
Vergeet niet dat vele zeggen dat HGH only ook negatieve effecten heeft op je eigen Testosteron levels.

Hoe bedoel je? Zorgt HGH only voor onderdrukking van lichaamseigen testosteron of het tegenovergestelde?
 
Trouwens zou ik mij bij bv. 1ml testosteron supplementatie ook druk moeten maken dat mijn lichaamseigen testosteron wordt onderdrukt? M.a.w. moet ik daarnaast nog iets gebruiken?

Ook bij 1ml (dat zullen doorgaans 250/300mg testosteron zijn) wordt je eigen aanmaak onderdrukt
 
Trouwens zou ik mij bij bv. 1ml testosteron supplementatie ook druk moeten maken dat mijn lichaamseigen testosteron wordt onderdrukt? M.a.w. moet ik daarnaast nog iets gebruiken?

Ja ook bij 1 ml test wordt je lichaamseigen testosteron onderdrukt. Ligt ook aan de duur vd kuur.
 
Ik zal zeker geen AAS gebruiken maar ben wel bereid om alternatief spul te gebruiken/proberen

Trouwens zou ik mij bij bv. 1ml testosteron supplementatie ook druk moeten maken dat mijn lichaamseigen testosteron wordt onderdrukt? M.a.w. moet ik daarnaast nog iets gebruiken?

Hmm..?
 

Haha klinkt lekker tegenstrijdig hé..!
Ik bedoel dat ik wel open sta voor AAS/HGH maar niet in de hoeveelheden wat een ervaren AAS gebruiker gebruikt.
Net genoeg om de negatieve effecten van de antipsychotica op m'n spieren tegen te gaan is genoeg voor mij (mocht het geen psychische klachten triggeren uiteraard.)
 
Haha klinkt lekker tegenstrijdig hé..!
Ik bedoel dat ik wel open sta voor AAS/HGH maar niet in de hoeveelheden wat een ervaren AAS gebruiker gebruikt.
Net genoeg om de negatieve effecten van de antipsychotica op m'n spieren tegen te gaan is genoeg voor mij (mocht het geen psychische klachten triggeren uiteraard.)
eerlijk gezegd ga eens op onderzoek uit wat aas met je endocrine systeem doet , dan is je eigen vraag beantwoord . je suplementeert niet je vervangt je test voor exogene test
 
  • Like
Waarderingen: Wxng
Back
Naar boven