AndroidHealthClinic

Pullup lukt niet meer 6 dagen na laatste training?

Beresterk

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m71
Het is 7 dagen geleden sinds mijn laatste training. Ik heb mijn biceps en triceps en delts getraind. Die laatste dmv pullups. Gister (dag 6 rust) kon ik niet 1 pullup in goede vorm doen (armen gestrekt, kniëen gebogen omdat de pullup bar boven mijn deur hangt en niet al te hoog is). Wat kan hier de oorzaak hand zijn. Moet ik mijn spieren nog meer rust geven. Wat kan hier fout zijn gegaan?

Laatst bewerkt:
goede naam topic ratio:rolleyes:

hoeveel pull ups kon je de vorige training?
kan zijn dat je nu door omstandigheden wat zwakker bent (slechte dag bijvoorbeeld)
hoeft niets met de training te maken te hebben

Vanalles. Maar omdat je zo weinig informatie geeft kunnen wij dat niet voor je bedenken.

Waarom kon je de oefening niet uitvoeren? Niet genoeg kracht in je armen? Of deed het juist pijn met omhoog trekken? Of ging het meer om de vorm van je romp bij de uitvoering?

Factoren die een rol zouden spelen zouden kunnen zijn:

- Simpelste uitleg: Slecht geslapen / niet genoeg gedronken de ochtend/dag ervoor / niet genoeg gegeten de dagen ervoor

- Andere uitleg: Wellicht bij de vorige training een spier in je biceps opgerekt die langer de tijd nodig heeft dan normaal om te herstellen

- Andere redenen mogelijk. Nogmaals weinig informatie...

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik ga mijn naam veranderen (ben nooit goed geweest in namen verzinnen)

Ik kon voorheen 2-3 reps max bij set 1 in goede vorm. En dan met 60sec rust ertussendoor kon ik mischien de tweede set nog max 1 rep. in goede vorm. Daarna hoefde ik niet meer te proberen want dan voelde ik watik nu meemaak. Spieren onder de arm willen nieteens meer die aanzet geven tot een pullup. Dus niet zo sterk

Vandaag in 'deadmans hang' positie voel ik dat iets onder mijn schouder wat niet mee wilt werken. Het kan nieteens die aanzet geven. Ik kan alleen 'hangen'.

Laatst bewerkt:
Als je voorheen maar 2-3 reps kon betekent dat dat je meteen vanuit niets het "uiterste" van je spieren vraagt. Dan kan het goed zijn dat je iets opgerekt hebt o.i.d. dat rust nodig heeft. Omdat je helemaal geen warming up of opbouwende oefeningen doet en meteen je armen belast met een oefening die je op z'n zwaarst maar 2-3x kan herhalen zou je zomaar iets kunnen hebben opgerekt (in het zeldzaamste geval gescheurd, maar dat komt over het algemeen bijna niet voor bij armspieren). Persoonlijk kan ik het me haast niet voorstellen dat je met pullups met alleen je eigen lichaamsgewicht echt een spier hebt opgerekt maar het zou wel kunnen.

Maar als je ook zonder die "blessure" maar 2-3 pullups kon uit kon voeren zou je misschien beter een andere oefening kunnen pakken om je biceps eerst 'op te bouwen' als het ware voordat je met je "volledige lichaamsgewicht" gaat trainen, want zoals je het nu neerzet lijkt het net alsof je armspieren dat nog niet aankunnen. Als je thuisoefent doe dan gewoon de "biceps curl" maar dan met iets van gewichten die je thuis hebt (doe wat boeken/zooi in een rugzak, en gebruik dat als gewicht als je niks thuis hebt). Ga op zoiets zitten dat je "met moeite" de 8-12x haalt en probeer dat op te bouwen. Vergeet die pullups een tijdje en probeer zulke oefeningen te doen, en kijk over 'n maandje ofzo of je pullups beter gaan?

Terug
Naar boven