philosopher
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 172
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tips zat maar dan heb ik meer info nodig, zoiezo lijkt me een keer leuk om mee te trainen met jou en Kale in Haarlem dan kunnen we uitgebreid over hebben.
Stap 1 Eerst natuurlijk prioriteitsprincipe toepassen. Dus:
1 Train borst op je dag met de meeste energie (voor mij maandag voor sommigen vrijdag)
2 Zet hem vooraan in je training!
Stap 2: Bepaal welke spieren voorkeur hebben in oefeningen: Dus bij compounds welke spieren doen het meeste werk. Voor velen is Bankdrukken een triceps oefening of schouder. Aan de hand hiervan zul je je oefeningen moeten bepalen. Bijv eerst fly voor bank.
Stap 3: In ieder geval 2x per week borst doen (ben eigenlijk voorstander van elke spier 2x maar goed) Stel het volume zo af dat er genoeg recuperatie is voor die 2x in de week.
Dit kan beteken 3 oefeningen per dag ipv 4a5 wat je mss nu doet als je alles 1x pakt.
Stap 4: Voor sets en reps vooral kijken naar wat je tot nu toe hebt gedaan en wat dat je gebracht heeft. Train je altijd relatief hoge reps bv 10-12 dan lijkt het me verstandig om lagere reps toe te voegen aan je schema bijv 4x6 of zelfs 5x5. Ik houd hier altijd een mix in aan en zorg dat ik bijna elke training zowel in de 90% van de 1RM train als ook rond de 75% repouts doe. Ik geloof in het aanspreken van alle spiervezels op deze manier.
Stap 5 De rest van je training om je borst heen plannen. Benen kost nogal wat energie om te trainen doe het dan niet voor een borst dag je weet zeker dat je bij borst minder presteert!!. Zelfde voor schouders deze niet trainen een dag voor je borst. Beter opsplitsen en achterkant schouder meepakken met rug en pressbewegingen en raises na borst pakken. Zeker geen aparte dag schouders meer doen.
Ik hoor van je laterzz.
@gijs ik weet het man..mijn borst is ****ed..heb je tips?
Ik heb toch altijd begrepen dat "elbows out" een schoudersloper is?