XXL Nutrition

PVV bekritiseert komst 'klimaat-Jomanda' Al Gore

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Haha die Gore. Hierheen komen in een private jet en je rond laren chauffeurenin een V8.

Ik was er begin 2000 kapot van dat hij op een paar stemmen na geen president werd,en die andere malloot het wel werd, dankzij die paar 100 stemmen die zijn broer regelde. 'k was fan van hem. Maar dit is wel een minnetje voor hem

Onderzoek zal het uitwijzen. Ik geloof het meteen iig.

De Illuminati? De Reptilians? De Joden?

Heb je je ook wel eens verdiept hoe vuistdiep een groot gedeelte van die zogenaamde klimaatskeptici hun arm hebben gestoken in de hol van bedrijven die baat er bij hebben dat de invloed van de mens op het klimaat wordt geminimaliseerd?
Haha ja pcies, en jij denkt dat dat van één kant komt? Alles draaid om geld, je bent naïef als je denkt dat het merendeel van die onderzoekers(van beide kanten) het voor het goede doel doen.

Rob_G, kan je wat voorbeelden geven van data die gemanipuleerd is of wordt achtergehouden?

Rob_G, kan je wat voorbeelden geven van data die gemanipuleerd is of wordt achtergehouden?

De hockeystick illusie. Het feit dat uit correspondentie is gebleken dat bewust bepaalde analyse methoden zijn gebruikt om grafieken 'mooier' te maken. Het feit dat de aarde al ruim 10 jaar niet meer opwarmd. Naja, je hebt het hele Climatic Research Unit email controversy toch wel mee gekregen mag ik aannemen?

Verder heb ik op DBB al tijden mijn kritiek ten aanzien van wetenschap geuit, en vooral het blindelingse totale geloof wat iedereen er in heeft. En ik denk dat dat recentelijk ook wel blijkt te kloppen met bv de totaal uit de lucht gegrepen onderzoeken van die prof uit Utrecht met zijn vleeseters zijn aso onderzoek. De stand van de huidige wetenschap is vaak triest te noemen, daarom doe je er verstandig aan niet zomaar alles te geloven wat iemand met een Master degree zegt. Maarja, dat leer je eigenlijk alleen als je zelf ook een master degree hebt ;)

Laatst bewerkt:
Hahaha,Rob en onze zogenaamde biologiestudent Biobeast.
wat zullen jullie later nog van een koude kermis thuiskomen en je kapotschamen voor dit soort momenten.

Hahaha,Rob en onze zogenaamde biologiestudent Biobeast.
wat zullen jullie later nog van een koude kermis thuiskomen en je kapotschamen voor dit soort momenten.

Kerel, als je wat te melden hebt kom dan met inhoud, en ga anders lekker jezelf bezig houden met je boekjes over windmolenparken.

Hahaha, zogenaamd biologie student. Toevallig vandaag mijn diploma gekregen. Jij bent typisch zo iemand van eenzijdige belichting op een situatie, alles wat niet binnen de perken valt van jouw eigen denkbeelden is verkeerd. Ik heb alweer niet gezegd dat ik t er niet mee eens ben,maar dat de leek maar een bepaald beeld krijgt toegeworpen en niet meerzijdig belicht.

Dit zegt mij eigenlijk wel genoeg: een duidelijke trend:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Niks abnormaals dus dat de boel nu wat opwarmt. Maarja, vroeger kon je hier weinig mee, nu met alle technologie valt hier natuurlijk weer mooi economisch wat uit te trekken. Ik geloof er allemaal niet zo in. Ik vermoed dat we hier later op ons 70e in de luie elektrische stoel met een whisky om lachen: "weet je nog, dat gelul dat alle grondstoffen binnen 30 jaar op zouden zijn en dat de hele flikkerse zooi zou smelten?".

sinds wanneer zijn biologen klimatologen :scratch:
Sowieso kan je niet ontkennen dat de mens laatste 500 jaar geen impact hebben gehad op het milieu, klimaatsverandering is nog altijd meer dan opwarming van de aarde (ontbossing, uitbreiding vd Sahara, vervuiling vd oceanen ...) Zaken die objectief vast staan.

BB'ers die even met paar grafiekjes en 0.0 ervaring in de onderzoek daaromtrent effe een mening ga vormen, tegenin de opvattingen van 99% van klimaat onderzoekers.

Kzou zeggen, steek je pre-conceptuele, morele, politieke opvattingen in je reet en wees eens puur gemotiveerd door de waarheid' (lees: emperisch gefundeerde wetenschappen).

OP die de emperische bevindingen effe aan de kant schuift omdat hij niet gelooft in de werking van de wetenschap kan je gewoonweg niet serieus nemen. Je kan wel een master diploma hebben, je mening is 0.0 waard in de wetenschappelijke literatuur. Neggerplz

BB'ers die even met paar grafiekjes en 0.0 ervaring in de onderzoek daaromtrent effe een mening ga vormen, tegenin de opvattingen van 99% van klimaat onderzoekers.

Kzou zeggen, steek je pre-conceptuele, morele, politieke opvattingen in je reet en wees eens puur gemotiveerd door de waarheid' (lees: emperisch gefundeerde wetenschappen).

OP die de emperische bevindingen effe aan de kant schuift omdat hij niet gelooft in de werking van de wetenschap kan je gewoonweg niet serieus nemen. Je kan wel een master diploma hebben, je mening is 0.0 waard in de wetenschappelijke literatuur. Neggerplz

Ik probeer juist politieke meningen en belangen aan de kan te zetten. En als de wetenschappers zo zeker waren van hun verhaal zouden ze de boel niet hoeven flashen. Je hoeft geen klimaatonderzoeker zijn om dat te beseffen. Daarbij komt dat het IPCC (op zichzelf niet wetenschappelijk) harde uitspraken maakt adhv van vaak toch wel twijfelachtige data (de waarheid zou op zichzelf een overtuigend genoeg verhaal moeten zijn niet?). En daarop gaan politici weer beleid uitstippelen (lees miljarden belastincenten uitgeven.

Zo zijn er ook instellingen die adhv wetenschappelijke data beweren dat de hele wereld over 50 jaar kan draaien op groene stroom. Dat moet je ook lekker gaan geloven. Mooie grafiekjes hebben ze er ook voor. WWF is die organisatie. Nog zo'n organisatie, net als greenpeace, die nauw betrokken is met het IPCC. Ja dat zijn jongens wiens oordeel we moeten aannemen.

Laatst bewerkt:
WNF-Ecofys-600.jpg

Riiiight. De wereldenergievraag gaat niet stijgen. We hebben de productiemiddelen en processen om in 40 jaar de huidige duurzame oplossingen op te schalen van nog geen 1% bedrage op dit mement naar 100% over 40 jaar. Oh en dan nog maar de vraag wat voor gat er valt in de hele industrie op het moment dat we dat zouden bereiken. Ik weet niet of je een beetje bekend bent met cijfertjes, maar de overige 99%, daar zijn best veel windmolens voor nodog, die best veel geld kosten qua opgewekte kWh.

Oh en daarbij kunnen we ook nog wel even de gehele westerse wereld die gebouwd is rondom fossiele brandstoffen overzetten op elektrisch aangedreven installaties en transportmiddelen. Dat is realistisch.

---------- Post toegevoegd Sat 8 Oct 2011 om 00:51 ----------

Dit zegt mij eigenlijk wel genoeg: een duidelijke trend:

http://upload.wikimedia.org/wikiped...etit_data.svg/800px-Vostok_Petit_data.svg.png

Niks abnormaals dus dat de boel nu wat opwarmt. Maarja, vroeger kon je hier weinig mee, nu met alle technologie valt hier natuurlijk weer mooi economisch wat uit te trekken. Ik geloof er allemaal niet zo in. Ik vermoed dat we hier later op ons 70e in de luie elektrische stoel met een whisky om lachen: "weet je nog, dat gelul dat alle grondstoffen binnen 30 jaar op zouden zijn en dat de hele flikkerse zooi zou smelten?".

Er is nog genoeg fossiele brandstof om minimaal 250 jaar mee vooruit te kunnen. Wil niet zeggen dat we niet veel geld moeten investeren naar een goede opvolger van het fossiele tijdperk. De miljarden die nu naar windmolens gaan kunnen ook gestopt worden in onderzoek naar die oplossingen, lijkt me nuttiger.

---------- Post toegevoegd Sat 8 Oct 2011 om 00:53 ----------

En het is helemaal geen 99% van de klimaatonderzoekers. Dat werkelijke cijfer ligt stukken lager.

sinds wanneer zijn biologen klimatologen :scratch:
Sowieso kan je niet ontkennen dat de mens laatste 500 jaar geen impact hebben gehad op het milieu, klimaatsverandering is nog altijd meer dan opwarming van de aarde (ontbossing, uitbreiding vd Sahara, vervuiling vd oceanen ...) Zaken die objectief vast staan.

Dat klopt,maar daarnaast heb ik meerdere essays etc geschreven over t broeikaseffect en bijv landdegradatie als gevolg van de menselijke handelingen. Ikzelf reageerde op al gore en t broeikaseffect en niet op dat de mens andere schade aanricht.

op t punt dat 99% van de onderzoeken dit zou uitwijzen,en ik spreek nu over t broeikaseffect wil ik ok even reageren. Ten eerste zoals robG zegt is dit getal veel kleiner en typisch is dat ook bij jou enkel maar de eenzijdige belichting is doorgedrongen. Daarnaast zegt t aantal onderzoeken niets, het grootste deel van de onderzoeken die men kent op dbb is gefinancierd door de farmaceutische industrie met 300miljard omzet per jaar en zijn onderzoek waarbij met druk statistiek en werkwijze is gegoocheld om een antwoord te geven wat voordelig is voor de industrie. Dit is net zo bij de klimatologen.

Nogmaals, ik zou bij god niet weten wat nou de echte verklaring etc zou zijn, maar wat minder kortzichtig denken door veel mensen zou ook helpen om misschien een betere beeldvorming te krijgen.

Precies, het simpele feit is dat miljarden aan geld op dit moment geinvesteerd worden in zaken die geen realistische bijdrage leveren aan de problemen waar de volgende generaties mee te maken krijgen.

Bovendien is er zo veel meer winst te behalen in efficientere kolencentrales bv dan windmolens. Procentueel gezien zou een kleine verbetering in efficientie daar zo veel meer opbrengen dan 10.000 windmolens of hektaren aan zonnecollectoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven