Fitness Seller

PVV dient wet tegen boerka in

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
DEN HAAG - Het dragen van een boerka of nikab op straat moet worden verboden. Vrouwen die met de gezichtsbedekkende kledingstukken naar buiten gaan, riskeren een boete van maximaal 3350 euro of een celstraf van twaalf dagen.

Zo luidt de inhoud van een initiatiefwetsontwerp dat PVV-leider Geert Wilders in de Tweede Kamer indient. Dat maakte de partij donderdag bekend. Wilders liet in februari al weten met het wetsvoorstel te komen.

Toenmalig VVD-minister Rita Verdonk kondigde vorig jaar nog aan dat er een algemeen verbod zou komen op gezichtsbedekkende kleding in de publieke ruimte, zoals op straat en in het openbaar vervoer. Zij wilde daarmee invulling geven aan een motie Wilders die in 2005 door een meerderheid in de Kamer werd gesteund.

Veiligheid

Het nieuwe kabinet heeft dat in het regeerakkoord afgezwakt en stelt dat dit soort kleding in voorkomende gevallen kan worden verboden om de openbare orde en veiligheid te beschermen.

De PVV wil een volledig boerkaverbod, dat geldt in de gehele openbare ruimte. In de initiatiefwet worden de boerka en nikab omschreven als "een uiting van afwijzing van de Westerse kernwaarden".

De gelaatsbedekkende kleding vormt een veiligheidsrisico en belemmert de emancipatie en integratie van vrouwen, aldus het wetsvoorstel.

Het initiatief van Wilders kan rekenen op steun van de VVD.
nu.nl/algemeen | PVV dient wet tegen boerka in

Het lost weinig op maar in principe is het een gestoord soort klederdracht die niet past in een Westerse maatschappij.

voorstel zal er niet doorheen komen... helaas....

Blijkt dat je met een bivakmuts dus wel mag rondlopen. Hoorde ik toevallig op 538 (weet niet of dat klopt).

Daarom is het dus moeilijk te verbieden (vrijheid van religie en het mag gewoon).

Of 3500 euro boete of 12 dagen zitten (a 200 euro per dag) Da's een verschil van bijna 6000 euro.......

Mijn kleine nichtje (4) laatst op straat in een winkelcentrum, toen aldaar een mens in burka voorbij kwam:

''Kijk mama, een spook!" :roflol:

het blijft een hoerka

Mijn kleine nichtje (4) laatst op straat in een winkelcentrum, toen aldaar een mens in burka voorbij kwam:

''Kijk mama, een spook!" :roflol:

:roflol::roflol::roflol:

Ik vind verbieden een beetje ver gaan. Daarnaast vraag ik me af, waarom je in Nederland wilt wonen en dan evengoed nog in een burka wilt lopen.
Voordeel is wel, dat we nu dus ongestraft met een bivakmuts rond mogen gaan lopen.:D

Gezien de wet identificatieplicht dient het dragen van zowel een burka als een bivakmuts op straat verboden te worden. Er is verder geen uitleg nodig omtrent geloof of afkomst.

12x200=2400
1x3500=3500
-----------------
-1100

Wat is daar moeilijk aan knul :sukkeltje:

3500 euro aan de staat geleverd als boete of het kost de staat +-200 euro per dag voor een cel.

Dus het is 3500 euro erbij of 2400 euro eraf. Maakt ongeveer 6000 euro (5900 voor de miereneukers)

En terecht oprotten met die Boerka

Een boerka is sowieso onzin. Alsof wij niet weten dat je lelijk bent haha

Het moet gewoon verboden worden om onherkenbaar over straat te lopen. Ben je meteen van alle problemen af. Dacht trouwens dat dat vroeger ook al zo was..

Het lost weinig op maar in principe is het een gestoord soort klederdracht die niet past in een Westerse maatschappij.
Wat mij betrefd past het in geen enkele maatschappij. Het is er namelijk gekomen door onderdrukking door mannen op vrouwen, en dat is nooit goed te keuren.

Wat mij betrefd past het in geen enkele maatschappij. Het is er namelijk gekomen door onderdrukking door mannen op vrouwen, en dat is nooit goed te keuren.

Niet helemaal. Het is een soort klederdracht waarmee vooral de bovenste klasse zich onderscheidde. De Taliban en andere idioten misbruiken het om hun idee van een pure islam over te brengen. Daarmee is het wel verworden tot een symbool van onderdrukking, waar het in vroeger tijden nog een klederdracht was uit vrije keuze.

Terug
Naar boven