2e keer:
Wil je hier eens antwoord op geven Thinkalot?
Ik had je vraag niet gezien dus here we go:
als je een verjaardagsfeestje geeft en er komen tien konderen opdagen, dan kan éénieder een mooi stuk taart eten; Nodig je echter 50 vrienden uit zal iedereen en dergelijk klein stukje tart krijgen dat niemand nog tevreden is met dat kleine stukje. Dan krijg jeonlusten.
Hetzelfde geld hier in Europa.
Doordat er teveel, te snel komen, "ressources" waardoor de autochtonen zich steeds vaker bestolen voelen. "het was vroeger veel beter " hoor je vaak.
Doordat er teveel komen krijgen we dus onvree bij de autochtonen en dit uit zich in rechtse en racistische gedachten (zonder een oordeel te willen vellen).
De maatschappij verandert zo snel (wat nu gebeurt in 10 jaar gebeurde vroeger over twee drie generaties waardoor niemand de evolutie zag) dat mensen een zondebok zoeken. De gemakkelijkste is steeds de zwakste, dus de minderheid; Deze aversie tegeover allochtonen wordt gevoeld door de allochtonen waardoor deze laatste zich steeds vaker uitgesuugd voelen; De twee kampen komen tegenover elkaar te staan zonder dat 1 van de twee echt 100 tocent de schuldige is. Ze zijn beiden het slachtoffer van het fenomeen dat de wereld steeds kleiner wordt en de evolutie steeds sneller.
een, volgens mij, mogelijke oplossingis:
1)een spreidingsbeleid voeren: zorgen dat allochtonen niet meer oververtegenwoordigd zijn in een wijk mar ze op de een of andere manier motiveren ergens anders te gaan wonen. Dus bijv 5 procent allochtonen per wijk, per straat, per gemeente,...
2) en een zeer moeilijk punt: onderzoekn of het juridisch mogelijk is een totale tijdelijke (bjv 3 jaar) af te kondigen en onderzoeken of dit een positief effect zou hebben op de integratie van de allochtonen die hier reeds zijn. Dit is een heel moeilijk punt omdat er het recht is die stelt dat iedereen mag huwen met wie hij wil. Er zal dus ernsitg moeten nagedacht worden.
3) Er moeten taallessen georganiseerd worden voor ouders en deze moeten deze volgen op straffe van verlies van een uitkering of iets dergelijks. taallessen voor alle allochtonen.
4) allerbelangrijkste: goede wil langs beide kanten.
Ik zegniet dat ik de waarheid in pacht heb of dat ik DE oplossing heb van dit uiterst complex probleem. ik geef alleen aan dat de oorzaken complexer zijn dan men lat uitschijnen. En een beschuldigende vinger wijzen zonder concrete positieve maatregelen voor te stellen, ontdaan van iedere vorm van populisme, heeft geen zin. We moeten er samen uit geraken, wij autochtonen, en de allochtonen.