Fitness Seller

Er is nog common sense in Nederland!

Dus nu erken je voor het eerst sinds je hier op dit board post dat "immigratie" ietswat uit de hand is gelopen hier in Nederland?
Om het maar even kort door de bocht te zeggen dat er hier simpelweg te veel allochtonen rondlopen, en daardoor er steeds mer problemen onstaan?

Je zegt namelijk dat het je zelf ook teveel lijkt in zo'n korte tijd voor een samenleving? Explain...........??

DAAR ben ik nou eens benieuwd naar, wat de visie is van jouw als criminoloog op deze cijfers? Kun je iets concreter zijn dan "dat lijkt me te veel??"

2e keer:

Wil je hier eens antwoord op geven Thinkalot?

Je hebt de tabel dus niet goed gelezen, de eerste generatie telt nieuwkomers. Tweede generatie is hier geboren en heeft ouders van allochtonen afkomst. Eerste generatie is amper toegenomen, daar waar de tweede generatie wel sterk toenam.

ik zal de tabel nog ens goed bekijken;

2e keer:

Wil je hier eens antwoord op geven Thinkalot?

Ik had je vraag niet gezien dus here we go:

als je een verjaardagsfeestje geeft en er komen tien konderen opdagen, dan kan éénieder een mooi stuk taart eten; Nodig je echter 50 vrienden uit zal iedereen en dergelijk klein stukje tart krijgen dat niemand nog tevreden is met dat kleine stukje. Dan krijg jeonlusten.

Hetzelfde geld hier in Europa.
Doordat er teveel, te snel komen, "ressources" waardoor de autochtonen zich steeds vaker bestolen voelen. "het was vroeger veel beter " hoor je vaak.

Doordat er teveel komen krijgen we dus onvree bij de autochtonen en dit uit zich in rechtse en racistische gedachten (zonder een oordeel te willen vellen).
De maatschappij verandert zo snel (wat nu gebeurt in 10 jaar gebeurde vroeger over twee drie generaties waardoor niemand de evolutie zag) dat mensen een zondebok zoeken. De gemakkelijkste is steeds de zwakste, dus de minderheid; Deze aversie tegeover allochtonen wordt gevoeld door de allochtonen waardoor deze laatste zich steeds vaker uitgesuugd voelen; De twee kampen komen tegenover elkaar te staan zonder dat 1 van de twee echt 100 tocent de schuldige is. Ze zijn beiden het slachtoffer van het fenomeen dat de wereld steeds kleiner wordt en de evolutie steeds sneller.

een, volgens mij, mogelijke oplossingis:

1)een spreidingsbeleid voeren: zorgen dat allochtonen niet meer oververtegenwoordigd zijn in een wijk mar ze op de een of andere manier motiveren ergens anders te gaan wonen. Dus bijv 5 procent allochtonen per wijk, per straat, per gemeente,...
2) en een zeer moeilijk punt: onderzoekn of het juridisch mogelijk is een totale tijdelijke (bjv 3 jaar) af te kondigen en onderzoeken of dit een positief effect zou hebben op de integratie van de allochtonen die hier reeds zijn. Dit is een heel moeilijk punt omdat er het recht is die stelt dat iedereen mag huwen met wie hij wil. Er zal dus ernsitg moeten nagedacht worden.
3) Er moeten taallessen georganiseerd worden voor ouders en deze moeten deze volgen op straffe van verlies van een uitkering of iets dergelijks. taallessen voor alle allochtonen.
4) allerbelangrijkste: goede wil langs beide kanten.

Ik zegniet dat ik de waarheid in pacht heb of dat ik DE oplossing heb van dit uiterst complex probleem. ik geef alleen aan dat de oorzaken complexer zijn dan men lat uitschijnen. En een beschuldigende vinger wijzen zonder concrete positieve maatregelen voor te stellen, ontdaan van iedere vorm van populisme, heeft geen zin. We moeten er samen uit geraken, wij autochtonen, en de allochtonen.

Je hebt de tabel dus niet goed gelezen, de eerste generatie telt nieuwkomers. Tweede generatie is hier geboren en heeft ouders van allochtone afkomst. Eerste generatie is amper toegenomen, daar waar de tweede generatie wel sterk toenam.

de eerste generatie zijn de nieuwkomers en ze zijn nauwelijks toegenomen? Dus er zijn weinig Marokkanen bijgekomen uit Marokko? Dus weinig immigratie vanuit Marokko dus. Waar haal je dan de 100 000 uit?

als ik de tabel bekijk:

1ste generatie uit marokko: 140 572 in 1997

168 504 in 2006

dat is dus een stijging van 28 000 nieuwkomers op 9 jaar (3000 per jaar). Dat is toch zo veel niet als de 100 000 die men eerst liet uitschijnen (om nog maar te spreken van de honderdduizenden waar men het eerst over had)

als je een verjaardagsfeestje geeft en er komen tien konderen opdagen, dan kan éénieder een mooi stuk taart eten; Nodig je echter 50 vrienden uit zal iedereen en dergelijk klein stukje tart krijgen dat niemand nog tevreden is met dat kleine stukje. Dan krijg jeonlusten.

Doordat er teveel, te snel komen, "ressources" waardoor de autochtonen zich steeds vaker bestolen voelen. "het was vroeger veel beter " hoor je vaak.

Doordat er teveel komen krijgen we dus onvree bij de autochtonen en dit uit zich in rechtse en racistische gedachten (zonder een oordeel te willen vellen).
De maatschappij verandert zo snel (wat nu gebeurt in 10 jaar gebeurde vroeger over twee drie generaties waardoor niemand de evolutie zag) dat mensen een zondebok zoeken. De gemakkelijkste is steeds de zwakste, dus de minderheid; Deze aversie tegeover allochtonen wordt gevoeld door de allochtonen waardoor deze laatste zich steeds vaker uitgesuugd voelen; De twee kampen komen tegenover elkaar te staan zonder dat 1 van de twee echt 100 tocent de schuldige is. Ze zijn beiden het slachtoffer van het fenomeen dat de wereld steeds kleiner wordt en de evolutie steeds sneller.

1)een spreidingsbeleid voeren: zorgen dat allochtonen niet meer oververtegenwoordigd zijn in een wijk mar ze op de een of andere manier motiveren ergens anders te gaan wonen. Dus bijv 5 procent allochtonen per wijk, per straat, per gemeente,...
2) en een zeer moeilijk punt: onderzoekn of het juridisch mogelijk is een totale tijdelijke (bjv 3 jaar) af te kondigen en onderzoeken of dit een positief effect zou hebben op de integratie van de allochtonen die hier reeds zijn. Dit is een heel moeilijk punt omdat er het recht is die stelt dat iedereen mag huwen met wie hij wil. Er zal dus ernsitg moeten nagedacht worden.
3) Er moeten taallessen georganiseerd worden voor ouders en deze moeten deze volgen op straffe van verlies van een uitkering of iets dergelijks. taallessen voor alle allochtonen.

Ik zegniet dat ik de waarheid in pacht heb of dat ik DE oplossing heb van dit uiterst complex probleem. ik geef alleen aan dat de oorzaken complexer zijn dan men lat uitschijnen. En een beschuldigende vinger wijzen zonder concrete positieve maatregelen voor te stellen, ontdaan van iedere vorm van populisme, heeft geen zin. We moeten er samen uit geraken, wij autochtonen, en de allochtonen.

Kijk, dat bedoel ik! Zo komen we al een stuk nader tot elkaar. Goede post.

Er zijn alleen nu al een stuk meer dan 5% allochtonen in NL en BE, dus 5% per straat is niet overal haalbaar.

Goei post! Je kunt het wel.........
Ken je het spreekwoord voorkomen is beter dan genezen?

Met het stellen van een maximum aantal kinderen dat uitgenodigd kan worden voorkom je dat we de taart met meer mensen hoeven te delen.
Indien iemand niet eerlijk is en het nodig vind een groter stuk taart te nemen dan een ander mag hij dar op worden aangesproken.......

Doet hij daar nix mee mag hij wat mij en vele nederlanders betreft verdwijnen van het verjaardagsfeestje......

Weet je wat zo apart is aan "onze democratie"??

Dit land staat BOL van de "taartliefhebbers", maar vraag je elke Nederlander wat hij of zij er van vind dat we die taart moeten delen is NIEMAND het ermee eens!?Niemand heeft toch gewild wat er nu gaande is in Nederland?

Enneh........waarom bakken ze zelf geen taart?

Kijk, dat bedoel ik! Zo komen we al een stuk nader tot elkaar. Goede post.

Er zijn alleen nu al een stuk meer dan 5% allochtonen in NL en BE, dus 5% per straat is niet overal haalbaar.

goede opmerking, maar ik bedoelde maar dat men er een percentage, een limiet moet opzetten. Als er bijv 10 procent allochtonen zijn in Nederland, dan moet men dus streven naar 10 procent per wijk, per gemeente,...

Goei post! Je kunt het wel.........
Ken je het spreekwoord voorkomen is beter dan genezen?

Met het stellen van een maximum aantal kinderen dat uitgenodigd kan worden voorkom je dat we de taart met minder hoeven te delen.
Indien iemand niet eerlijk is en het nodig vind een groter stuk taart te nemen dan een ander mag hij dar op worden aangesproken.......

Doet hij daar nix mee mag hij wat mij en vele nederlanders betreft verdwijnen van het verjaardagsfeestje......

Weet je wat zo apart is aan "onze democratie"??

Dit land staat BOL van de "taartliefhebbers", maar vraag je elke Nederlander wat hij of zij er van vind dat we die taart moeten delen is NIEMAND het ermee eens!?

Waarom bakken ze zelf geen taart?

omdat wij de ingredienten gepikt hebben uit hun land.

Lees maar eens de teksten omtrent de subsidiering van europese boeren.
Jij zegt dus ook dat alle nederlanders tegen het delen van de tart zijn? Dus iedereen is tegen allochtonen? Wat een onzin?

en voorkomen beter dan genezen? Inderdaad, ik beweer toch niet het tegendeel?

omdat wij de ingredienten gepikt hebben uit hun land.

Lees maar eens de teksten omtrent de subsidiering van europese boeren.
Jij zegt dus ook dat alle nederlanders tegen het delen van de tart zijn? Dus iedereen is tegen allochtonen? Wat een onzin?
en voorkomen beter dan genezen? Inderdaad, heb jij wel gelezen wat ik schreef? Jeetje man!

Doe niet zo zielig, je moet BETER LEZEN.

Waar hoor je mij dat zeggen?

Niemand is tegen delen, WEL als een ander ongevraagd een GROTER stuk denkt te kunnen nemen!!!!!!!

THAT"S THE POINT!!

de eerste generatie zijn de nieuwkomers en ze zijn nauwelijks toegenomen? Dus er zijn weinig Marokkanen bijgekomen uit Marokko? Dus weinig immigratie vanuit Marokko dus. Waar haal je dan de 100 000 uit?

als ik de tabel bekijk:

1ste generatie uit marokko: 140 572 in 1997

168 504 in 2006

dat is dus een stijging van 28 000 nieuwkomers op 9 jaar (3000 per jaar). Dat is toch zo veel niet als de 100 000 die men eerst liet uitschijnen (om nog maar te spreken van de honderdduizenden waar men het eerst over had)

Ik had het over een toename van enkele honderduizenden. Maar dat is wel ongeacht de herkomst. Dus geboortes is ook een toename. De toename van eerste generatie allochtonen valt zeer mee de laatste 10 jaar.

Doe niet zo zielig, je moet BETER LEZEN.

Waar hoor je mij dat zeggen?

Niemand is tegen delen, WEL als een ander ongevraagd een GROTER stuk denkt te kunnen nemen!!!!!!!

THAT"S THE POINT!!

je schreef:

"
Dit land staat BOL van de "taartliefhebbers", maar vraag je elke Nederlander wat hij of zij er van vind dat we die taart moeten delen is NIEMAND het ermee eens!?"

dus dat wil zeggen dat jij denkt dat alle nederlanders tegen delen zijn met allochtonen.

maar je schreef ook:
"Niemand is tegen delen, WEL als een ander ongevraagd een GROTER stuk denkt te kunnen nemen"

je spreekt jezelf dus tegen.
En wie zegt dat allochtonen een groter stuk willen pikken? das weer zo'n populistische onzin.

Ik had het over een toename van enkele honderduizenden. Maar dat is wel ongeacht de herkomst. Dus geboortes is ook een toename. De toename van eerste generatie allochtonen valt zeer mee de laatste 10 jaar.

Dankzij...?

Ben je het er trouwens mee eens thinkalot dat beter voorkomen kan worden dat het aantal niet westerse allochtonen over 10 jaar weer zeer sterk is toegenomen om te voorkomen dat de door jou zo treffend beschreven problemen verder uit de hand lopen?

je schreef:

"
Dit land staat BOL van de "taartliefhebbers", maar vraag je elke Nederlander wat hij of zij er van vind dat we die taart moeten delen is NIEMAND het ermee eens!?"

dus dat wil zeggen dat jij denkt dat alle nederlanders tegen delen zijn met allochtonen.

maar je schreef ook:
"Niemand is tegen delen, WEL als een ander ongevraagd een GROTER stuk denkt te kunnen nemen"

je spreekt jezelf dus tegen.
En wie zegt dat allochtonen een groter stuk willen pikken? das weer zo'n populistische onzin.

Lees dan ook het voorgaande stuk wat ik schreef?

"Indien iemand niet eerlijk is en het nodig vind een groter stuk taart te nemen dan een ander mag hij dar op worden aangesproken.......

Weet je wat zo apart is aan "onze democratie"??"

Ik spreek mezelf niet tegen, jij interpeteerd het weer eens verkeerd.

Zal ik eens lekker lomp, bot, maar wel duidelijk zijn?

Iemand die zich niet aanpast in dit land, iemand die denkt regels en wetten te kunnen overtreden en in principe nog met fluwelen handschoentjes wordt aangepakt, om het vervolgens zo weer te doen,DAAR mag elke persoon zo van verdwijnen.

Wie is daar nou tegen op dit forum? :rolleyes:

Of moeten er maar weer miljoenen belastingstuivers tegenaan worden gegooid ? Liefdadigheidsprojecten voor kansloze scooterdieven? Dat geld hadden we ook kunnen steken in investeringen die WEL renderen. help bijvoorbeedl jonge starters op de woningmarkt ofzo? Integratie rendeert in dit bovenstaande voorbeeld simpelweg NIET, iemand die dat niet ziet heeft MI stront in z'n ogen of is idd een moslim ;)

Ook dat 'probleem' wordt minder en minder en was al een halt toegeroepen voordat Verdonk met de nieuwe inburgeringswet aankwam. Het migratiesaldo stabiliseert zich rond de 30.000 per jaar, waarbij het soms nog wel eens negatief is geweest ook.

Dankzij...?

Ben je het er trouwens mee eens thinkalot dat beter voorkomen kan worden dat het aantal niet westerse allochtonen over 10 jaar weer zeer sterk is toegenomen om te voorkomen dat de door jou zo treffend beschreven problemen verder uit de hand lopen?

ja maar hoe ga je dat voorkomen? we hebben zonet geconcludeerd dat de nieuwkomers maar een heel kleine groep zijn.
Ga je de niet westerse 2 de generatie allochtonen verbieden meer dan 2 kinderen te maken?
Uit onderzoek blijkt tevens dat nieuwkomers die hier via huwelijk terechtkomen, veel minder criminaliteit plegen dan het landelijk gemiddelde (omdat ze hun nieuwe situatie vergelijken met hun thuisland en het niet nodig vinden iets te pikken want ze hebben het financieel beter)

de problemen komen vooral van allochtonen die hier geboren en getogen zijn:
Ga je de niet westerse 2 de generatie allochtonen verbieden meer dan 2 kinderen te maken?

Ook dat 'probleem' wordt minder en minder en was al een halt toegeroepen voordat Verdonk met de nieuwe inburgeringswet aankwam. Het migratiesaldo stabiliseert zich rond de 30.000 per jaar, waarbij het soms nog wel eens negatief is geweest ook.

Dat probleem wordt met de dag erger........

Nooit zal er een verzoening komen tussen (radicale) Moslims en Nederlanders, simpelweg vanwege het feit dat het een andere cultuur is waar WIJ Nederlanders ons nou eenmaal NIET in kunnen vinden.......de onderwerpen als Rammadan, positie van de vrouw etc.....ik hoef ze denk ik niet allemaal weer op te noemen.

Wat dat betreft vind ik de Islam wel vergelijkbaar met de middeleeuwen......

Terug
Naar boven