MuscleMeat

PVV wil debat over voordracht Aboutaleb

Bezoekers in dit topic

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2005
Berichten
14.970
Waardering
30
AMSTERDAM - De PVV wil in een debat met het kabinet proberen de benoeming van staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) tot burgemeester van Rotterdam tegen te houden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

PVV-Tweede Kamerlid Fleur Agema maakte dat donderdagavond duidelijk in het tv-programma Pauw & Witteman. De Rotterdamse gemeenteraad heeft Aboutaleb voorgedragen.

De PVV is tegen omdat Aboutaleb behalve een Nederlands een Marokkaans paspoort heeft en de partij vindt dat niet kunnen bij overheidsfuncties. Eerder poogde de PVV Aboutaleb al uit het kabinet te krijgen vanwege zijn dubbele nationaliteit.

http://www.nu.nl/news/1793530/11/PVV_wil_debat_over_voordracht_Aboutaleb.html
Ik vind het ook niet kunnen dat iemand met een overheidsfunctie twee paspoorten heeft. Sowieso vertrouw ik die Marokkanen niet zo :D
 
Ben het hier mee eens. Een burgemeester met een dubbel paspoort, lekker geloofwaardig. Als hij zo graag burgemeester wil worden, moet hij dat paspoort inleveren.
 
Ik vind het een goed plan dat buitenlandse kinderen die vijf jaar in Nederland wonen op hun achttiende één paspoort moeten inleveren. Minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) wil de groei van het aantal Nederlanders met een dubbele nationaliteit aanpakken.

Uitzonderingen
Wel komen er uitzonderingen op de regeling: bijvoorbeeld voor buitenlanders die vanwege een erfkwestie hun oude paspoort niet willen opgeven.

Ook voor Marokkanen zou een uitzondering worden gemaakt, omdat de Marokkaanse overheid hen verbiedt hun Marokkaanse nationaliteit op te geven.

De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) schreef onlangs nog dat het hebben van een dubbel paspoort 'geen enkel probleem is voor de integratie'.

Volgens de raad wordt vaak ten onrechte gedacht dat er één Nederlandse identiteit is; daarom kan van 'nieuwe medelanders' niet worden verwacht dat zij een bepaalde identiteit aannemen.

De 'tijdbom' voor de coalitie schuilt nu in een motie van het CDA van vier jaar geleden, die destijds met steun van de VVD maar zonder de steun van de Pvda een kamermeerderheid kreeg en waarin werd aangedrongen op het verder inperken van de dubbele nationaliteit voor wie Nederlander wil worden.

Ik denk dat dit een kwestie van tijd zal zijn voor de 'tijdbom' ontploft en er een wetswijziging komt.

Tot die tijd zal er niet veel veranderen en merk op dat iemand als Aboutaleb integer oogt, en dit op zijn werk geen invloed zal hebben.

bron: Elsevier
 
En ik vind dat mensen met een gespleten persoonlijkheid niet in de tweede kamer horen: Agema exit.

Jééézus, wat een gezeik. Laat de man z'n werk goed uitvoeren en het zou me niet bommen als 'ie dertig paspoorten heeft. Marginaal gezanik. Zal wel iets met trots te maken hebben. Nou ja, doe mij maar een competent politicus. (Nu snap ik dat dat bij de PVV wat gevoelig ligt, een Marokkaan die z'n werk beter doet dan het 'Blondie' kliekje)

Ik bedoel, Geert heeft één paspoort en die kerel is ook totaal krank im Kopf.
 
Ik vind het ook niet kunnen dat iemand met een overheidsfunctie twee paspoorten heeft.

Ik dat dat Arnold ook 2 paspoorten heeft en die is zowaar gouverneur.
 
Ik dat dat Arnold ook 2 paspoorten heeft en die is zowaar gouverneur.

Touché:D

OT: dat dubbele paspoortengezeik mag eens ophouden. Beoordeel de man op z'n kwaliteiten en z'n resultaten.
 
Maxima heeft 2 paspoorten,
zelfs Beatrix heeft een Brits paspoort naast haar Nederlandse paspoort.

En hoe zit het met dat Hongaarse vrouwtje van Wilders eigenlijk ?
 
Maxima heeft 2 paspoorten,
zelfs Beatrix heeft een Brits paspoort naast haar Nederlandse paspoort.

En hoe zit het met dat Hongaarse vrouwtje van Wilders eigenlijk ?

Die heeft geen paspoort meer.
 
Hij kan zijn paspoort niet eens inleveren aangezien de koning van Marokko dat niet accepteert.

En wat loopt die Sorensen te zeiken op zijn afkomst en dat Aboutaleb een groep mensen representeert die (voor een deel) voor veel overlast zorgen. Dat snap ik dan weer niet he. Eindelijk een goeie en dan nog zeiken:D En gister kwam er nog zo'n moslima met theedoek voorbij die vindt dat Aboutaleb zijn eigen mensen discrimineert. :roflol: Tuig is tuig, ongeacht je kleur of afkomst!
 
Hij kan zijn paspoort niet eens inleveren aangezien de koning van Marokko dat niet accepteert.

En wat loopt die Sorensen te zeiken op zijn afkomst en dat Aboutaleb een groep mensen representeert die (voor een deel) voor veel overlast zorgen. Dat snap ik dan weer niet he. Eindelijk een goeie en dan nog zeiken:D En gister kwam er nog zo'n moslima met theedoek voorbij die vindt dat Aboutaleb zijn eigen mensen discrimineert. :roflol: Tuig is tuig, ongeacht je kleur of afkomst!

Lol, ik zag het ook op Nova:D
 
Lol, ik zag het ook op Nova:D

Ja, daar kwam die muts voorbij. Waarschijnlijk zo'n typje die zegt "Omdraaien en weglopen" dan lijkt het net alsof er niets gebeurt is.
 
En gister kwam er nog zo'n moslima met theedoek voorbij die vindt dat Aboutaleb zijn eigen mensen discrimineert.

En met "eigen mensen" bedoelde ze natuurlijk Godvrezende belastingbetalende kaaskoppen :)
 
Wilhelmus van Nassouwe,
ben ik van Duitschen bloed

Onze roots (:eek:) zijn zelfs 'dubbelpaspoorterig'. Waar is de Trots jongens? De Trots van onze culturele roots!
 
Wilhelmus van Nassouwe,
ben ik van Duitschen bloed

Onze roots (:eek:) zijn zelfs 'dubbelpaspoorterig'. Waar is de Trots jongens? De Trots van onze culturele roots!

oh ja, builderB weer. Je kan heus wel trots zijn op Nederland zonder meteen een racistische chauvinist te zijn.
 
Wilhelmus van Nassouwe,
ben ik van Duitschen bloed

Onze roots (:eek:) zijn zelfs 'dubbelpaspoorterig'. Waar is de Trots jongens? De Trots van onze culturele roots!

gaat imo over Duitsers,niets mis mee,en vele malen beter als wat er nu gebeurt
 
en ik vind dat mensen met een gespleten persoonlijkheid niet in de tweede kamer horen: Agema exit.

Jééézus, wat een gezeik. Laat de man z'n werk goed uitvoeren en het zou me niet bommen als 'ie dertig paspoorten heeft. Marginaal gezanik. Zal wel iets met trots te maken hebben. Nou ja, doe mij maar een competent politicus. (nu snap ik dat dat bij de pvv wat gevoelig ligt, een marokkaan die z'n werk beter doet dan het 'blondie' kliekje)

ik bedoel, geert heeft één paspoort en die kerel is ook totaal krank im kopf.

+1
 
Back
Naar boven