AndroidHealthClinic

Quad Core of Duo Core?

Bezoekers in dit topic

Voor gamen en beetje office, internetten is een Core2Duo meer als zat
 
dus wat is het handigst om te nemen? Q6600 of een dualcore ?

Het hangt er helemaal vanaf waar jij de computer voor nodig hebt. Maar er komt steeds meer ondersteuning voor meerdere cores. En dan heb je aan een quadcore meer.

Verder maakt het eigenlijk weinig uit wat je kiest... beide zijn behoorlijk snel. :)
 
dan denk ik nu aan een setup als :
Q6700 of Q9300
2g geheugen van Corsair of Geil (leuke naam:P )
160 of 250 gig hardeschijf
Leuk kastje van rond de 40euro

Videokaart weet ik nu nog niet, welke raden jullie me aan om WoW op medium settings te spelen?
 
Samsung 250GB Serial ATA II HDDId 51326Stukprijs € 38,27

Corsair CM2X2048-6400C5,2048MB, DDR2, PCId 71195Stukprijs € 41,23

Asus EN8600GT MAGIC/HTDP/512M,512MB, DDRId 59652Stukprijs € 65,53

MSI P45 Neo-F ,RetailId 76964Stukprijs € 76,85€

Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, BoId 14259Stukprijs € 144,97

Totaal van €366,85

plus een leuke kastje van alternate [Afbeelding niet meer beschikbaar] voor €35,-
 
2gb geheugen snap ik dan weer niet.
je wilt al die dingen tegelijk WOW (:o) en muziek bladiebla..

Met 4gb (ook met oog op toekomst uiteraard) ben je imo beter uit.
Ik heb nog een oude P4 2,8 prescott met 2gb geheugen die 3jaar oud is.
 
ik heb nog 1gig op me oude pc die ook ddr2 is dus die prop ik erin en me oude voeding,geluidskaart en hardeschijf(voor muziek)
 
ik heb nog 1gig op me oude pc die ook ddr2 is dus die prop ik erin en me oude voeding,geluidskaart en hardeschijf(voor muziek)

Let wel op de snelheid van je huidige geheugen module; grote kans dat deze langzamer is dan het geheugen wat je erin gaat stoppen met gevolg dat je algehele performance weer achteruitgaat.
 
:thumbs:

daarom ook een betere voeding, omdat eventuele toekomstige top-videokaarten al gauw ruim 250 watt per stuk trekken!
;)

500 Watt van een goed merk kom je een eind mee ;)

Ik heb een 3.0 ghz dualcore, 3 gb ram, 500 gb + 150 gb raptor en een 640 mb 8800gts op een 550 Watt voeding van coolermaster.
 
Geeft € 60,- meer uit en koop een Q9300. Nu overklokken die Q6600's wel beter maar die Q9300 heeft SSE 4.1 en programma's die daar gebruik van maken draaien een stuk sneller op een Q9300 dan op een Q6600 die geen SSE 4.1 instructieset ondersteunt.

Q9300 is vanuit de box overigens ook iets sneller dan een Q6600, als je dus niet overklokt en in de komende tijd klaar zijn voor applicaties die SSE 4.1 ondersteunen heb je meer aan die Q9300.
 
ik zal kijken hoeveel ik eind van de maand precies heb om uit te geven. dan zal ik kijken of ik gewoon mijn huidige setup hou wat ik net had gepost of tog met processor en geheugen hoger ga.
 
okay nu heb ik eindelijk me salaris ontvangen:D

so it's new pc setup for me!!!!!

maar ik ben er nog niet helemaal uit op wat voor chipset ik moet nemen op me moederbord. HELP weet niet welke chipset :S

me kast ga ik bij aldernety halen, en een 8600gts videokaart
 
P35 of P45. P35 is op zich meer dan voldoende, PCI Express 2.0 heb je alleen nodig als je een ubersnelle videokaart wil gaan draaien. Voordeel van P35 is dat die mobo's steeds goedkoper worden en vrij veel functionaliteit bieden voor het geld.
 
oowh oke ik keek al naar borden met p35 dus keek goed :D maar er zijn vrij weinig p45 op azerty,maar p45 is dus beter dan p35?
 
Neem een Samsung Spinpoint als harde schijf.

Asus EN8600GT MAGIC/HTDP/512M,512MB, DDRId 59652Stukprijs € 65,53

Als je ook maar enigszins gamed ga je keihard spijt krijgen, dat ding zuigt.
 
oowh oke ik keek al naar borden met p35 dus keek goed :D maar er zijn vrij weinig p45 op azerty,maar p45 is dus beter dan p35?

P45 heeft als voordeel dat het PCI Express 2.0 ondersteunt, heb je alleen nodig als je de nieuwste videokaarten wil gaan gebruiken. Een 8600 GTS werkt prima op een P35 mobo.
 
Daarnaast vind ik trouwens een Q9300 in gedateerde rest van de hardware nogal een rare keuze, neem gewoon een degelijke dual core.. stuk sneller
 
ja ik heb zo een asus p5Q op het oog kost wel 100nog wat maarja het lijkt mij een betere basis dan de p5k met een p35.

maar sommige mensen zeggen een duo core is beter dan een Quad 6600 of 9300 maar andere weer niet. Ik ga gewoon voor een Q6600 of 9300 omdat het mij het logisch lijkt dat die sneller is dan een duo core. En een spinpoint ga ik zo ie zo nemen. Maar ik heb geen groot budget dus kan geen 9600gt betalen (student hea).
 
Daarnaast vind ik trouwens een Q9300 in gedateerde rest van de hardware nogal een rare keuze, neem gewoon een degelijke dual core.. stuk sneller

Het hangt geheel van de applicatie af wat er sneller is. Een applicatie die gebruik kan maken van alle cores zal natuurlijk meer hebben aan 4x 2.4 GHz dan aan 2x 3 GHz.

Als het programma geen gebruik kan maken van alle cores dan zal je doorgaans meer aan 2x 3 GHz hebben.

Ik heb zelf een goedkope Q6600 en kan deze als ik zou willen op 3.6 GHz laten lopen. (heb dit in het begin gedaan, maar heb de snelheid niet echt nodig) ;
 
heb wat voor je samengesteld ... goed gekoeld en snel genoeg voor wat jij wilt doen :

dwqixe.jpg


2885zr.jpg


ik zou hiervoor gaan ;)
 
oke mensen ik heb rond de 400á450euro te besteden. (student hea :P)

btw barry er staan veel dingen op die ik niet nodig heb en het is vrij onduidelijk. Ik zat er over na te denken om een p5k te halen maar die heeft p35 als chipset en ik ga nu tog voor een p45 chipset sinds dat handiger is voor toekomstige upgrades.


Maar ik ben zelf op dit ongeveer uitgekomen
11gu6ft.jpg


Kast haal ik van alternate,voeding haal ik van me oude pc samen met geluidskaart,dvd brander en andere disc lezers.
 
Back
Naar boven